beantwoord

samsung s4 i9505 en slecht signaal bij gebruik van het lte netwerk

• 10 november 2018
  • 4 reacties
  • 160 keer bekeken

Hoi telfort,

kunnen jullie wat instellingen veranderen zodat m'n 4g het weer doet?

mvg,

Mark
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 november 2018, 16:24

En heb je al een nieuwe simkaart aangevraagd Mark? Want ik ben wel benieuwd wat die gaat doen. Nu is het wel zo dat de snelheid afhankelijk is per mast van het aantal gebruikers dat tegelijkertijd gebruik maakt van de mast. Mocht de nieuwe simkaart nog langzaam zijn, dan ga ik het voorleggen aan de Technische Dienst. Hopelijk kunnen zij nog iets vinden wat de langzame 4G kan verklaren. Ik hoor het graag als je een nieuwe simkaart hebt kunnen testen.
Bekijk reactie

4 reacties

Geloof dat ik het een beetje opgelost heb. Heb een ander standaard APN geselecteerd. Nu is de ontvangst ook beter. Maar het is wel een automatisch gegenereerd 'ah' APN en dus niet het standaard telfort APN.

groet
Reputatie 8
Badge +12
Hoi mark-1978, ik begrijp dat je problemen hebt met de 4G. Nu geeft je aan dat je de APN instellingen hebt aangepast en dat het een beetje opgelost is. Dat is voor mij nog niet heel overtuigend. Heb je het toestel uit- en weer aangezet? Helpt dat nog? Zo niet, ervaar je dezelfde problemen als je jouw simkaart in een ander toestel test? Mocht dat het geval zijn, dan geeft een vervangende simkaart mogelijk verbetering. Zo niet, dan zit het vermoedelijk in het toestel. Via de toestelhulp kun je jouw toestel selecteren en de stappen nalopen om de verbinding te verbeteren.
Een 815, 1815 mhz zendmast staat hemelsbreed 1 a 1,5 km verderop. Haal nu maximaal 11mbit/sec. Heb geloof ik al eens 3MBps gehaald met dit simkaartje.
Reputatie 8
Badge +12
En heb je al een nieuwe simkaart aangevraagd Mark? Want ik ben wel benieuwd wat die gaat doen. Nu is het wel zo dat de snelheid afhankelijk is per mast van het aantal gebruikers dat tegelijkertijd gebruik maakt van de mast. Mocht de nieuwe simkaart nog langzaam zijn, dan ga ik het voorleggen aan de Technische Dienst. Hopelijk kunnen zij nog iets vinden wat de langzame 4G kan verklaren. Ik hoor het graag als je een nieuwe simkaart hebt kunnen testen.

Reageer