beantwoord

Samsung s4 detecteert sim-kaart niet meer.

• 4 januari 2016
  • 5 reacties
  • 1922 keer bekeken

Hallo,

Sinds vanmiddag detecteert mijn samsung s4 mijn sim-kaart niet meer.
Voorheen nooit last van gehad.
Mijn telefoon voelt ook erg warm aan, aan de bovenkant.
Heb al een andere simkaart en batterij geprobeerd. Als ik alle 2 tegelijk vervang doet de telefoon het wel. Zodra ik mijn simkaart en een andere batterij erin doen, doet de telefoon het niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 6 januari 2016, 12:44

Hallo Karlijn, welkom op het forum. Een toestel kan soms iets warmer worden. Als je bijvoorbeeld veel dingen tegelijk doet, of spelletjes speelt terwijl het toestel aan het opladen is. Als het toestel gewoon stil ligt, is het niet de bedoeling dat het toestel warm aanvoelt.

Het lijkt aan jouw simkaart te liggen. Gelukkig kun je deze makkelijk vervangen door een nieuwe simkaart aan te vragen. Wil je direct weer bereikbaar zijn? Dan kun je ook een Telfort Winkel zoeken om daar een nieuwe simkaart te halen. Neem dan wel je pinpas en legitimatie mee.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Karlijn, welkom op het forum. Een toestel kan soms iets warmer worden. Als je bijvoorbeeld veel dingen tegelijk doet, of spelletjes speelt terwijl het toestel aan het opladen is. Als het toestel gewoon stil ligt, is het niet de bedoeling dat het toestel warm aanvoelt.

Het lijkt aan jouw simkaart te liggen. Gelukkig kun je deze makkelijk vervangen door een nieuwe simkaart aan te vragen. Wil je direct weer bereikbaar zijn? Dan kun je ook een Telfort Winkel zoeken om daar een nieuwe simkaart te halen. Neem dan wel je pinpas en legitimatie mee.
Hallo Christy,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart binnengekregen.
Deze doet het op mijn telefoon niet. wel op andere telefoons.
Het lijkt er dus op dat het aan mijn toestel ligt.
Ik heb geen verzekering maar wel nog recht op fabrieksgarantie ( 24 maanden).

Het toestel wordt warm als het stil ligt en er verder geen schermen open staan.

Hoe kan ik mijn bovenstaande probleem oplossen? Het zou namelijk erg jammer zijn als ik tot december een abonnement heb waar ik eigenlijk geen gebruik meer van kan maken.

Met vriendelijke groet,

Karlijn Simons.
Reputatie 4
Badge +1
Dat zou zeker jammer zijn Karlijn! Hoelang heb je dit toestel? Sinds wanneer speelt dit probleem? Je hebt namelijk ook altijd 14 dagen zichttermijn. Als die 14 dagen al voorbij zijn, kun je het beste je toestel aanbieden ter reparatie.
Ik heb het toestel nu iets langer dan 1 jaar. (7-12-2014).
Het probleem is maandag begonnen en houdt nog steeds aan.
Badge +2
Je kan het beste het toestel op sturen om na te laten kijken. Dit kan je ook via een Telfort Winkel doen. Maak wel een back-up van je gegevens want het toestel komt leeg (zoals hij uit het doosje kwam, terug naar de fabrieksinstellingen) terug en neem ook je garantiebon mee.

Alternatief is je toestel in een kpn XL winkel te laten repareren terwijl je er op wacht. Ook dan dien je een back-up te maken en je bon mee te brengen.

Succes!

Reageer