beantwoord

Samsung S IV defect, monteur al meerdere keren niet op komen dagen

  • 6 december 2013
  • 2 reacties
  • 1078 keer bekeken

Op donderdag 28 november ging mijn telefoon Samsung S IV stuk. De batterij kon niet meer opladen. Bij navraag op zaterdag 30 november bij de Telfort-winkel bleek dat ik dit telefonisch moest melden deze zou dan op elk gewenste locatie zou worden bekeken en eventueel worden gemaakt. Anders zou deze worden meegenomen en zou ik een leentelefoon krijgen. Op internet zag ik dat het een veelvoorkomend gebrek was bij de Samsung S IV.
Ik heb maandag 2 december telefonisch de helpdesk gesproken en een afspraak gemaakt. Ik krijg een keurig mailtje waarin het klachtnummer staat en dat er op dinsdag iemand langs zou komen. Op dinsdag 3 december tussen 10:00 en 14:00 uur zou er iemand langs komen op mijn werk . Aangezien mijn dochter in het ziekenhuis de zelfde maandag is opgenomen was telefonisch bereik wenselijk.
Op dinsdag 3 december is de monteur NIET gekomen. Ik kreeg ook geen bericht dat hij niet zou komen.
Bij het maken van de melding afgelopen maandag kreeg ik van de helpdesk te horen dat ik de volgende keer een soort wachtwoord moest doorgeven. Aangezien ik van een ander telefoonnummer belde dan mijn abonnementsnummer. Dit was helemaal nieuw voor mij. Ik kon deze vinden in Mijn Telfort. Aangezien ik mijn wachtwoord van MijnTelfort niet wist, heb ik een nieuwe aangevraagd per mail. Na diverse pogingen kreeg ik GEEN mail met een nieuw wachtwoord. Hoe kon ik aan dat nummer/wachtwoord komen?
Al gefrustreerd van alle bovenstaande zaken belde ik rond 20:45 uur weer de klantenservice. Na een diversiteit aan nummers in het menu gedrukt te hebben wordt de verbinding verbroken.
Wederom heb ik het toch maar weer geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn. Ik heb haar geprobeerd mijn verhaal en frustraties uit te leggen en aangegeven dat ik geholpen wilde worden. Ook het verhaal van de email uitgelegd. Ze luisterde niet echt naar het verhaal en ze zei dat ze geen code kon geven.. Daar belde ik ook al helemaal niet voor, ik wil geholpen worden. Ik vraag haar netjes of zij dit wilde doorgeven aan Telfort, maar ook dit wilde zij niet doen. Daar zat ze niet voor. Mijn frustraties was blijkbaar te horen en ik wilde zo snel mogelijk geholpen worden door de reparatie afdeling Smart Care. Blijkbaar wilde zij snel naar huis en wilde daar niet mee meehelpen en verbrak hierbij zonder opgave de verbinding. Al met al een schandalige behandeling de gehele dag, met nul met nul resultaat.  Mijn dochter kon ik dus nog steeds niet bereiken met mijn mobiele telefoon. 
Ik heb gelijk een klacht gestuurd via Mijn Telfort. Gelet op bovenstaande had ik niet de illusie dat er op gereageerd wordt, maar het lucht voor mij lekker op . En inderdaad ik ontvang natuurlijk geen reactie terug van Telfort! Niet eens een ontvangstmail dat ik een klacht heb neergelegd.
Vrijdagavond  6 december bel ik maar weer eens naar de helpdesk (servicedesk kun je het helaas niet noemen want service verlenen heb ik deze week bij Telfort nog niet kunnen waarnemen). Wederom heb ik mijn verhaal gedaan. Er wordt mij verteld dat zij contact opneemt met SmartCare. Na 2 minuten wachten word ik eindelijk doorverbonden met SmartCare. Natuurlijk geen excuses dat er niemand is opkomen dagen , alleen maar het verhaal dat er opnieuw een afspraak gemaakt moet worden. “Nee Ik moet zelf contact opnemen met TNT”. Zij hebben namelijk mijn leentoestel. De medewerker van SmartCAre kon ook niet vertellen waarom TNT niet is komen opdagen. “Nee meneer dat staat  niet in mijn computer..U moet echt zelf bellen”.. Wiens fout is het nu dat er niemand is op komen dagen?  Je verwacht dat er iets voor je geregeld gaat worden. Weinig service, geen empathie en niet eens de gedachte om met een andere oplossing te komen. Om 18:30 uur bel ik maar de TNT , en ik kon er op wachten. Ze zijn dicht en telefonisch niet bereikbaar, bel maar tijdens kantooruren krijg ik te horen
Moedeloos word ik ervan. Een gebed zonder eind en ik heb nog steeds geen werkende telefoon.
Maandag mag ik naar de TNT bellen. Blijkbaar wordt mijn telefoon dus niet ter plekke gemaakt/ naar gekeken, maar wordt het door een TNT medewerker meegenomen en ik krijg hopelijk dan een leentoestel. Mijn dochter is gelukkig weer thuis en hoef me daar geen zorgen over te maken. Alleen die telefoon/mijn bereikbaarheid.. zal die net zo snel opknappen als mijn dochter? Gelet op voorgaande en het ontbreken aan hulpvaardigheid van de helpdesks van Telfort heb ik daar mijn grote twijfels over. Iemand suggesties?
icon

Beste antwoord door Denise 10 december 2013, 13:44

Welkom op het forum mr_duv!

Ten eerste mijn excuses voor de huidige gang van zaken. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is en hoe dit op een passende wijze opgelost kan worden. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit.

Denise
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +2
Op donderdag 28 november ging mijn telefoon Samsung S IV stuk. De batterij kon niet meer opladen. Bij navraag op zaterdag 30 november bij de Telfort-winkel bleek dat ik dit telefonisch moest melden deze zou dan op elk gewenste locatie zou worden bekeken en eventueel worden gemaakt. Anders zou deze worden meegenomen en zou ik een leentelefoon krijgen. Op internet zag ik dat het een veelvoorkomend gebrek was bij de Samsung S IV.
Ik heb maandag 2 december telefonisch de helpdesk gesproken en een afspraak gemaakt. Ik krijg een keurig mailtje waarin het klachtnummer staat en dat er op dinsdag iemand langs zou komen. Op dinsdag 3 december tussen 10:00 en 14:00 uur zou er iemand langs komen op mijn werk . Aangezien mijn dochter in het ziekenhuis de zelfde maandag is opgenomen was telefonisch bereik wenselijk.
Op dinsdag 3 december is de monteur NIET gekomen. Ik kreeg ook geen bericht dat hij niet zou komen.
Bij het maken van de melding afgelopen maandag kreeg ik van de helpdesk te horen dat ik de volgende keer een soort wachtwoord moest doorgeven. Aangezien ik van een ander telefoonnummer belde dan mijn abonnementsnummer. Dit was helemaal nieuw voor mij. Ik kon deze vinden in Mijn Telfort. Aangezien ik mijn wachtwoord van MijnTelfort niet wist, heb ik een nieuwe aangevraagd per mail. Na diverse pogingen kreeg ik GEEN mail met een nieuw wachtwoord. Hoe kon ik aan dat nummer/wachtwoord komen?
Al gefrustreerd van alle bovenstaande zaken belde ik rond 20:45 uur weer de klantenservice. Na een diversiteit aan nummers in het menu gedrukt te hebben wordt de verbinding verbroken.
Wederom heb ik het toch maar weer geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn. Ik heb haar geprobeerd mijn verhaal en frustraties uit te leggen en aangegeven dat ik geholpen wilde worden. Ook het verhaal van de email uitgelegd. Ze luisterde niet echt naar het verhaal en ze zei dat ze geen code kon geven.. Daar belde ik ook al helemaal niet voor, ik wil geholpen worden. Ik vraag haar netjes of zij dit wilde doorgeven aan Telfort, maar ook dit wilde zij niet doen. Daar zat ze niet voor. Mijn frustraties was blijkbaar te horen en ik wilde zo snel mogelijk geholpen worden door de reparatie afdeling Smart Care. Blijkbaar wilde zij snel naar huis en wilde daar niet mee meehelpen en verbrak hierbij zonder opgave de verbinding. Al met al een schandalige behandeling de gehele dag, met nul met nul resultaat.  Mijn dochter kon ik dus nog steeds niet bereiken met mijn mobiele telefoon. 
Ik heb gelijk een klacht gestuurd via Mijn Telfort. Gelet op bovenstaande had ik niet de illusie dat er op gereageerd wordt, maar het lucht voor mij lekker op . En inderdaad ik ontvang natuurlijk geen reactie terug van Telfort! Niet eens een ontvangstmail dat ik een klacht heb neergelegd.
Vrijdagavond  6 december bel ik maar weer eens naar de helpdesk (servicedesk kun je het helaas niet noemen want service verlenen heb ik deze week bij Telfort nog niet kunnen waarnemen). Wederom heb ik mijn verhaal gedaan. Er wordt mij verteld dat zij contact opneemt met SmartCare. Na 2 minuten wachten word ik eindelijk doorverbonden met SmartCare. Natuurlijk geen excuses dat er niemand is opkomen dagen , alleen maar het verhaal dat er opnieuw een afspraak gemaakt moet worden. “Nee Ik moet zelf contact opnemen met TNT”. Zij hebben namelijk mijn leentoestel. De medewerker van SmartCAre kon ook niet vertellen waarom TNT niet is komen opdagen. “Nee meneer dat staat  niet in mijn computer..U moet echt zelf bellen”.. Wiens fout is het nu dat er niemand is op komen dagen?  Je verwacht dat er iets voor je geregeld gaat worden. Weinig service, geen empathie en niet eens de gedachte om met een andere oplossing te komen. Om 18:30 uur bel ik maar de TNT , en ik kon er op wachten. Ze zijn dicht en telefonisch niet bereikbaar, bel maar tijdens kantooruren krijg ik te horen
Moedeloos word ik ervan. Een gebed zonder eind en ik heb nog steeds geen werkende telefoon.
Maandag mag ik naar de TNT bellen. Blijkbaar wordt mijn telefoon dus niet ter plekke gemaakt/ naar gekeken, maar wordt het door een TNT medewerker meegenomen en ik krijg hopelijk dan een leentoestel. Mijn dochter is gelukkig weer thuis en hoef me daar geen zorgen over te maken. Alleen die telefoon/mijn bereikbaarheid.. zal die net zo snel opknappen als mijn dochter? Gelet op voorgaande en het ontbreken aan hulpvaardigheid van de helpdesks van Telfort heb ik daar mijn grote twijfels over. Iemand suggesties?


Telfort is onderdeel van KPN. In KPN XL winkels is een monteur aanwezig. Sommige klachten kunnen zij direct oplossen. Als je dichtbij zo'n XL winkel woont zou ik me kunnen voorstellen dat dat de moeite van het proberen waard is.

Wanneer je trouwens per sms een Mijn Telfort wachtwoord aanvraagt werkt dit vaak beter. Mails worden regelmatig tegengehouden door bijvoorbeeld te streng ingestelde spam filters.

Succes en een fijn weekend!
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum mr_duv!

Ten eerste mijn excuses voor de huidige gang van zaken. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is en hoe dit op een passende wijze opgelost kan worden. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit.

Denise

Reageer