beantwoord

Samsung Galaxy Yong, geheugen is vol

• 3 februari 2014
  • 6 reacties
  • 3668 keer bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy Young,  waarvan het geheugen vol is. Ik heb er al van alles aan gedaan om te "schonen" maar dit wil (helaas) niet lukken. In de telefoon zit een geheugenkaartje, hier staan 3 apps op, verder gebeurt hiet helemaal niets. De 4e app wil ik wel op het geheugenkaartje plaatsen, maar dit wil niet lukken, omdat die mogelijkheid er niet is. Ik kan het niet zelf verplaatsen, anders had ik dit al gedaan. 
Alle updates, die ik steeds krijg, moet ik weigeren, omdat hier geen ruimte voor is. Doordat het geheugen vol kan ik zelfs geen smsjes meer onvangen, verzenden kan nog wel.

Wat kan ik het beste doen?

Groet Miranda
icon

Beste antwoord door Koffiemok 3 februari 2014, 06:41

Sommige systeem gerelateerde apps kun je niet verplaatsen naar een geheugenkaartje. De Samsung Galaxy Young heeft 4 GB opslag waarvan er 2 GB overblijft voor de gebruiker.

Als het nog lukt om ruimte te maken download dan eens Android Assistant. Met deze app kun je je telefoon beheren, prestaties verbeteren etc. De app is maar 816k groot en veel ruimte heeft het niet nodig.
- Met de optie Apps2SD kun je heel makkelijk je apps beheren en verplaatsen.
- Met de optie Systeem wissen kun je je toestel opschonen en zo weer ruimte maken.
Doe dit met regelmaat en je zal je niet zo snel meer irriteren aan de meldingen dat het geheugen vol is. :)

Met de optie Backup maken/terugzetten kan je heel simpel een backup maken en/f terugzetten.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoe groot is dat bijgeplaatste geheugenkaartje dan..?
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou als ik jou was een backup maken naar een computer van al je bestanden etc... en dan de hele boel opnieuw formatteren.
Reputatie 8
Badge +15
Sommige systeem gerelateerde apps kun je niet verplaatsen naar een geheugenkaartje. De Samsung Galaxy Young heeft 4 GB opslag waarvan er 2 GB overblijft voor de gebruiker.

Als het nog lukt om ruimte te maken download dan eens Android Assistant. Met deze app kun je je telefoon beheren, prestaties verbeteren etc. De app is maar 816k groot en veel ruimte heeft het niet nodig.
- Met de optie Apps2SD kun je heel makkelijk je apps beheren en verplaatsen.
- Met de optie Systeem wissen kun je je toestel opschonen en zo weer ruimte maken.
Doe dit met regelmaat en je zal je niet zo snel meer irriteren aan de meldingen dat het geheugen vol is. :)

Met de optie Backup maken/terugzetten kan je heel simpel een backup maken en/f terugzetten.
Het geheugen van het toestel is 180 MB, daar dus erg snel vol.
Niet alle gedownloade apps kan ik naar het kaartje verplaatsen, dat wil ik juist wel, zodat het toestel iets meer ruimte heeft.
Het geheugen dat in het toestel zit heeft 2 GB, deze kreeg ik bij de levering van het toestel.
Reputatie 8
Badge +15
Wat niet gaat dat gaat niet.
Sommige apps kunnen gewoonweg niet naar de geheugenkaart verplaatst worden.

Ok, dan heb je een andere versie dan die ik bij de specificaties zag op gsmarena.
Badge +2
Miranda, jouw toestel is de Samsung Galaxy Y, die soms toch Young wordt genoemd. De Y heeft 180MB geheugen, de Young 2000. Grote beperking aan de Y is het kleine geheugen, daar bestaat niks omheen...

Reageer