beantwoord

samsung galaxy trend lite slotje

• 18 februari 2015
  • 17 reacties
  • 18340 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een abonnement bij telfort met een samsung galaxy trend lite. Bij bellen en gebeld worden verschijnt er telkens een slotje en gaat het scherm op zwart, heel onhandig als je het gesprek wil afsluiten. Als je belt naar een nummer met keuzemenu dan moet je telkens weer ontgrendelen (dubbeltikken op het slotje) en een keuze maken en ga zo maar door. Dit is zeer gebruikersonvriendelijk en omslachtig! Volgens samsung is dit een onhebbelijkheid van dit toestel en volgens Telfort kan ik het toestel niet meer ruilen, 14 dagen zijn verstreken. Nu heb ik dus een toestel waarmee het bijna onmogelijk is om naar een nummer met een keuzemenu te bellen, dus ook is het bellen naar een noodnummer onmogelijk. Wie weet een oplossing voor dit probleem?
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 19 februari 2015, 07:49

@Topic starter; helaas klopt wat Telfort en Samsung aan geven. Je zal er mee moeten leren leven, of hem door verkopen en een ander toestel aan schaffen.

@Koffiemok: dit is helaas niet te veranderen. Persoonlijk vraag ik me af waarom dit toestel in het Telfort assortiment zit...
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi thom123 en welkom op het forum. :)

Ik weet niet zeker of het helpt maar als je time out van het scherm op 2 of 5 minuten of zet. Heb je er dan nog last van?
Je vindt het onder instellingen bij Display.
Badge +2
@Topic starter; helaas klopt wat Telfort en Samsung aan geven. Je zal er mee moeten leren leven, of hem door verkopen en een ander toestel aan schaffen.

@Koffiemok: dit is helaas niet te veranderen. Persoonlijk vraag ik me af waarom dit toestel in het Telfort assortiment zit...
Reputatie 1
Badge
Kan men in dit toestel de App No Lock installeren,dan zou je er vanaf moeten zijn.
Reputatie 1
Hoi thom123 en welkom op het forum. :)

Ik weet niet zeker of het helpt maar als je time out van het scherm op 2 of 5 minuten of zet. Heb je er dan nog last van?
Je vindt het onder instellingen bij Display.

Dank je voor je reactie, het verlengen van de time out heb ik gedaan maar dat heeft geen invloed op de blokkering.
Reputatie 1
Kan men in dit toestel de App No Lock installeren,dan zou je er vanaf moeten zijn.

Dat heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet omdat je het toestel dan meteen activeert als je het aanraakt met je oor.
De kern van het probleem is het ontbreken van de nabijheidssensor.
Reputatie 8
Badge +15
Je hebt gelijk Matthijs. Even verder gezocht:
De Galaxy Trend Lite is één van de toestellen die geen nabijheidssensor ingebouwd heeft. De nabijheidssensor controleert of het toestel tegen uw gezicht aangedrukt is of niet. Omdat de Trend Lite deze sensor niet heeft, is het ter beveiliging zo ingesteld dat het toestel tijdens gesprekken zichzelf vergrendeld. De reden hiervoor is om tijdens gesprekken te voorkomen dat toetsen worden ingedrukt of opgehangen wordt. En dit is niet uit te zetten of te verwijderen.

Bij aankoop van dit toestel had het verkooppunt op deze specificatie (ik noem het onvolkomenheid) kunnen wijzen.

Het is ook niet te verwijderen
(komt van Samsung af)

Leuk dat ze hetvdan weer terugkoppelen naar verkooppunt. Alsof die alle specificaties van alle toestellen uit hun kop weten. Hadden ze sticker op doosje moeten plakken of de software aanpassen. 🙂
Reputatie 1

Dat Telfort dit toestel in haar assortiment heeft genomen is eigenlijk waanzin! De communicatie met Telfort en Samsung is heel matig, de enige reacties die ik krijg zijn Standaard Mails! Telfort roept telkens weer dat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn, terwijl er sprake is van een ondeugdelijk toestel, daar heb je toch de garantieperiode voor! Als je een koffiezetapparaat koopt en je kunt er geen koffie mee zetten, dan is er ook sprake van een ondeugdelijk toestel.
Een telefoon is om mee te bellen en dat kan ik met dit toestel niet, ik ga alles in het werk zetten om te zorgen dat Telfort dit toestel terugneemt. De aanhouder wint!!
Badge +2
Dat Telfort dit toestel in het assortiment opneemt vindt ik ook frappant. Het product is echter niet ondeugdelijk. Het belt prima, alleen de extra handelingen die je voor een keuzemenu dient te ondernemen vindt jij onhandig. Ik vrees voor je dat de aanhouder hier niet wint. Je hebt twee weken bedenktijd en that's it.

Succes met je keuze (verkopen en andere aanschaffen, of ermee leren leven). Indien het laatste, alsnog veel plezier ermee.
Reputatie 8
Badge +15
Hoi thom123

Ik heb navraag voor je gedaan bij een Samsung/Android expert om te kijken of dit op 1 of andere manier te omzeilen is.
Ze weet niet zeker of het helpt maar je zou eens een 3rd party dialer kunnen installeren en gebruiken zoals EXdialer.
Daarbij is het handig om de time out van display en schermbeveiliging op lang of maximaal te zetten.

Mocht dit niet werken dan is het alleen te verhelpen met een custom rom en kernel. Maar als je daar geen verstand van hebt hoe dit te doen is het niet aan te raden om dit zelf te doen.

Wil je laten weten of je het met een 3rd party dialer het kan omzeilen?
Reputatie 1
Dat Telfort dit toestel in het assortiment opneemt vindt ik ook frappant. Het product is echter niet ondeugdelijk. Het belt prima, alleen de extra handelingen die je voor een keuzemenu dient te ondernemen vindt jij onhandig. Ik vrees voor je dat de aanhouder hier niet wint. Je hebt twee weken bedenktijd en that's it.

Succes met je keuze (verkopen en andere aanschaffen, of ermee leren leven). Indien het laatste, alsnog veel plezier ermee.

Dag Matthijs, bedankt voor je reactie! De extra handelingen voor een keuzemenu zijn, eerst op de middelste knop onder drukken, dan komt het slotje in beeld en dan 2 maal op het slotje drukken en dan pas kun je de keuze in het keuzemenu maken. Mijn ervaring is dat als je naar een keuzemenu van bijvoorbeeld de belastingdienst belt, waarbij er misschien wel 4 of 5 keuzes gemaakt moeten worden, dan gaat het gewoon een keertje fout. Ook als je gebeld word of zelf belt en je wilt het toestel uitzetten na het gesprek dan ook moet je 4 handelingen doen om de verbinding te verbreken. Vraag aan u: Heeft u ervaring met dit toestel, want u doet nogal vind het probleem wel meevallen? Ik kan u echt verzekeren dat er met dit toestel niet te werken is, Een toestel is om te bellen en dat is met dit toestel een grote ramp!
Badge +2
Ik heb ervaring met dit toestel en ik vindt het een flut toestel (nog los van dat ik überhaupt Samsung matig vindt). Ik zou iedereen dit toestel af raden. Dat neemt niet weg dat het toestel precies voldoet aan zijn eigenschappen. Ik denk dat dit een miskoop is, maar daar heb je 2 weken bedenktijd voor... Na die tijd kan je het toestel helaas niet meer retourneren...
Badge +2
Ik heb ervaring met dit toestel en ik vindt het een flut toestel (nog los van dat ik überhaupt Samsung matig vindt). Ik zou iedereen dit toestel af raden. Dat neemt niet weg dat het toestel precies voldoet aan zijn eigenschappen. Ik denk dat dit een miskoop is, maar daar heb je 2 weken bedenktijd voor... Na die tijd kan je het toestel helaas niet meer retourneren...
Reputatie 1
Oke Matthijs, Ik heb het toestel gekregen op 21 december 2014, omdat het internet pas miv 30 december zou werken, heb ik het toestel voor het eerst gebruikt op 27 december 2014. In eerste instantie was mijn reactie, het ligt aan mij, ik doe iets verkeerd, moet dat slotje probleem oplossen door een andere instelling. Eerst heb ik zelf wat geprobeerd, toen andere mensen er naar laten kijken en niemand kon het oplossen. Ergens half januari heb ik contact opgenomen met Telfort, dus net buiten de termijn van 2 weken.
Gistermiddag moest ik bellen met de belastingdienst. Je start met het toestel activeren, daarna het nummer dat is 8 handelingen, dan kom je in een keuzemenu terecht 4 handelingen, na 4 keuzemenus zit je al op 16 extra handelingen. Totaal aantal handelingen is dus 29 handelingen, dat is echt ABSURD!
Reputatie 1
Hoi thom123

Ik heb navraag voor je gedaan bij een Samsung/Android expert om te kijken of dit op 1 of andere manier te omzeilen is.
Ze weet niet zeker of het helpt maar je zou eens een 3rd party dialer kunnen installeren en gebruiken zoals EXdialer.
Daarbij is het handig om de time out van display en schermbeveiliging op lang of maximaal te zetten.

Mocht dit niet werken dan is het alleen te verhelpen met een custom rom en kernel. Maar als je daar geen verstand van hebt hoe dit te doen is het niet aan te raden om dit zelf te doen.

Ik heb deze 3 rd party dialer geinstalleerd en kreeg toen net als de App NO LOCK problemen met allerlei commando's die je geeft als je per ongeluk het toestel aanraakt. Jammer het is geen oplossing, maar bedankt voor je reactie!

Wil je laten weten of je het met een 3rd party dialer het kan omzeilen?
Reputatie 1
Even een update: Telfort zegt dat ik te laat ben met ruilen, had het probleem na 17 dagen aangemeld.
Volgens mij is dit toestel dermate complex, is het door de veelheid van handelingen om een keuzemenu te bellen volstrekt onwerkbaar en dan is de 2 jaar garantie van toepassing. Dit toestel voldoet niet aan eisen die aan een telefoon gesteld mogen worden. Het bellen naar de belastingdienst kost welgesteld 29 handelingen, door dat gedoe en getik gaat het vaak fout en moet je nogmaals door het keuzemenu.
Samsung zegt dat ze mij bellen, maar dat gebeurt niet!
Via mail laat Samsung mij weten dat het probleem niet meer dan een onhebbelijkheid is. Volgens mij is het een design blunder!
Als deze maand geen oplossing komt ga ik een oproep plaatsen op Internet, want voor 1 klant doen ze NIETS, maar bij 100 klachten zullen ze echt iets moeten doen!
Reputatie 1
Dit Topic kan gesloten worden, want Telfort heeft mijn toestel terug genomen en ik heb een nieuw contract afgesloten.

Reageer