Samsung Galaxy SII proberen te upgraden naar ICS met KIES

• 18 mei 2012
  • 11 reacties
  • 4326 keer bekeken

Badge
Ik ben een poging aan het wagen om mijn Samsung Galaxy SII te upgraden naar ICS 4.0.3 of 4.0.4 (op dit moment draai ik 2.3.5). Maar nadat ik connect met KIES (laatste KIES versie) en naar Tools > Firmware upgrade and intialisation ga krijg ik dit: "GT-I9100 does not support initializing". Dus hoe nu verder? Ik heb gelezen dat er een optie is te upgraden met Odin, maar het lijkt me veiliger om dit met KIES te doen.

11 reacties

Badge +4
Word je toestel wel gewoon herkend door Kies verder? Zorg in elk geval dat je scherm van het toestel niet gelockt is :)

Eventueel kan je ook proberen eerst backup van je toestel te maken en dan een factory reset te doen.

PS: hoe check je of je laatste versie Kies hebt? De ingebouwde updater werkt vaak niet goed, check het rechtstreeks op de site van Samsung.
Badge
Yep, wordt gewoon herkent, en scherm unlocked. Factory reset vind ik spooky, maar ik kan het proberen.
Samsung kies heb ik vandaag gedownload van de samsung site, dus ik neem aan dat dit de laatste versie is (2.3.0.12035_16)
Badge +4
Als je toestel herkend wordt, waarom ga je dan uberhaupt via Tools/firmware update en niet gewoon in het hoofdscherm klikken, waar (als het goed is) wordt aangegeven dat er een update beschikbaar is? Of maakt dat geen verschil?
Badge
Als je toestel herkend wordt, waarom ga je dan uberhaupt via Tools/firmware update en niet gewoon in het hoofdscherm klikken, waar (als het goed is) wordt aangegeven dat er een update beschikbaar is? Of maakt dat geen verschil?

In beide gevallen krijg ik niet de optie getoond te kunnen upgraden. Mijn gevoel is dat ik via Tools/firmware update upgrades kan ophalen. Maar daar krijg ik dus een error message. En in het hoofdscherm zegt ie gewoon stug dat alles up to date is. Maar ICS is al een tijdje uit, en ik neem dat ik toch nu onderhand wel eens mijn SII kan updaten zonder te veel gedoe.
Reputatie 8
Badge +16
En in het hoofdscherm zegt ie gewoon stug dat alles up to date is.

Dan is er dus géén update beschikbaar...

Welke versie heb je nu?
Badge
gingerbread 2.3.5
Badge
@whaxx,

Welkom op het forum! Lukt de update ook niet via Menu – Instellingen – Over de telefoon – Software update?

Laïla
Badge
Waarachtig, nu wel. Eerder geprobeerd, meerdere pogingen en nooit geluk gehad. Moet ik hiervoor aan kies gekoppeled zijn?
Badge
Hmm, na het downloaden via software update de update proberen te installeren. Lukt uiteindelijk niet, suggereert het via KIES te doen. Weer terug bij af.
Badge
@whaxx,

Is het inmiddels gelukt?

Laïla
Badge
Hoi Laïla,
Het lukt mij vandaag wel succesvol te updaten via het software menu! Ik weet niet of jullie behind the scenes updates hebben gepushed, maar bedankt daarvoor!

Reageer