beantwoord

Samsung Galaxy S7 blijft in headsetmodus..

  • 4 april 2018
  • 47 reacties
  • 4320 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal!

Sinds gisteren, nadat ik mijn bijgeleverde Samsung head-set had gebruikt en weer had ontkoppelt. Bleef de Galaxy S7 telefoon in "headsetmodus"? Ik heb de telefoon in augustus bij een abonnement gekregen, en tot dusver geen problemen mee gehad..

Na wat informatie te hebben opgezocht, kan het de headset/ hoofdtelefooningang zelf te zijn? (hardware).

Wanneer ik gebeld wordt, kan diegene mij niet horen over de interne microfoon van de S7. Koppel ik nu de headset erin, ben ik alleen te verstaan via de headset zelf..

Ook spraakopdrachten kunnen alleen met de headset worden gegeven.

De 3.5 jack van de headset heeft drie ringen. Als de jack een beetje wordt uitgetrokken maakt de voorste ring op de jack geen contact meer met de ingang. Op dat moment werken de spraakcommando's, het bellen met anderen niet meer. Druk ik hem er helemaal in, werkt uiteraard de headset. Bij
ontkoppelen denkt de telefoon dat deze nog
is aangesloten blijkbaar? De interne microfoon is dan "uitgeschakeld".

Zeer vervelend dit! Bellen lukt alleen met de headset dus!?

Nog een paar tips van internet wat ik heb gedaan:

-Jackingang schoongemaakt met een
wattenstaafje
-De jack- ingang is afgeschermt door een
rubber klepje bevestigd op de omhoes die
om de telefoon zit.. Vuil kan er niet in
inkomen. De headset was voor het eerst
gebruikt, hierna dus boven beschreven
probleem?
-*#0283# gebeld, je komt dan in een menu
waar je de microfoon kan testen, volgens de
test zou je jezelf vertraagd moeten horen.
Dit is niet het geval?

Ik heb nog geen hard reset gedaan, omdat veel mensen dit al hebben geprobeerd zonder resultaat? ? ?

Ik hoop dat iemand een passende oplossing heeft? Alvast bedankt!

Groetjes Martijn!
icon

Beste antwoord door Deborah 5 april 2018, 19:41

Hi Martijn, nelly jacoba helpt je echt top! Als je je telefoon bij ons hebt gekocht dan heb je 2 jaar garantie. Ik denk ook dat het een hardware probleem is en dat je toestel in de winkel moet worden opgestuurd. Maar wie weet heeft mijn collega in de winkel nog een goede tip.
Bekijk reactie

47 reacties

Reputatie 1
Lieve mensen allemaal bedankt voor jullie hulp Deborah, Galdor en Nelly Jacoba!! geduld is soms een schone zaak. Ook bij de Telfort winkel/ repair-centre is het na 3 x dan toch goed opgepakt en opgelost. Kom er maar eens op: een kapot moederboard!?

Ik gebruik de 3.5 jack ook maar niet meer.. Alles via bluetooth. Apple heeft volgens mij al geen 3.5 jack meer in zijn telefoon? Het geluid is ook beter met bluetooth gek genoeg??

Als ik nog een keertje wat heb, zal ik natuurlijk weer wat posten bij de community!!

Bedankt, fijne avond en groetjes van
Martijn!!
Reputatie 1
Hallo Galdor68! Ik had bij mijn S4 een backflip-cover hoesje, oogde stijlvol maar de randen waren helemaal kapot op het laatst..

Voor de S7 heb ik een "Cool Armor" hoesje besteld. Hard plastic backplate met rubber stoot-randen waar de telefoon in ligt. Het oplaadpunt en de 3.5 jack kunnen worden "afgesloten" met pluggen die aan de case vast zitten. Die druk je erin, na gebruik b.v na het opladen. Werkt goed! De ingangen blijven onbeschadigd en schoon van vuil en stof..

De telefoon is nu een half jaar oud. In de Telfort winkel moest ik hem uit de case halen. Beeldscherm is nog krasvrij, en randen + achterkant nog supergaaf! Ik ben ook zuinig op mijn foon, dat moet ik er wel bij zeggen..

Natuurlijk moet je dit ook mooi vinden, zo'n "Terminator" case. Maar voor mij is het de tank onder de hoesjes!

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 1
Hallo Nelly Jacoba, Deborah en Galdor68,

Ik ben afgelopen zaterdag naar Leeuwarden gegaan en de Telfort winkel bezocht.. Ging allemaal goed verder! De medewerker zag ook het audio probleem: Opnamerecorder werkte niet. Bellen lukt alleen met de headset (privegesprek) of met de luidspreker aan, het schijnt dat de luidspreker dan genoeg versterkt om het geluid op te pikken door de microfoon?? Ben ik zelf toen nog thuis achter gekomen voordat ik naar Leeuwarden vertrok..

De telefoon is opgestuurd ter reparatie. Ik heb een SIM kaart meegekregen met mijn huidige nummer. Dit zit nu in mijn oude S4.

Niet alles werkt op het "oudje". Geen Whatsapp installatie b.v dan loopt hij vast. Ik SMS nu weer, oldskool modus. Heb ook hierbij een hard reset gedaan maar hielp niet zoveel. Ik ben bereikbaar dat is het belangrijkste!

Ik wordt via de mail op de hoogte gehouden van de status van de reparatie, erg netjes zo! Ik wordt gebeld als hij weer klaar is. Geschat ongeveer 2 weken.

Bizar iets dit? Net zoals Galdor 68 zegt: je doet één keer de headset erin en het is mis opeens?? Blij dat het bij Galdor na twee, drie keer in- uit pluggen weer goed was!

Ik houdt jullie op de hoogte van de status van reparatie! Thanx!!

Groetjes van Martijn!!
Een paar keer de jack in en uit?
In de hoop dat het inwendige kontakt weer sluit.
Anders je toestel ter reparatie aanbieden.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reparatie-eigen-telefoon.htm
Geen dank, graag gedaan!
Lijkt me inderdaad in het aansluiting in het toestel te zitten.
Lees het niet, maar heb je ook een andere headset geprobeerd?
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Ik ben vandaag door Telfort gebeld. Het repair centre had de telefoon technisch nagekeken en constateerde geen technische gebreken.
Ik had zelf thuis een hard-reset uitgevoerd, dit is NOGMAALS gedaan door het repair centre nu lijkt het goed?!

Advies was, wanneer de telefoon wordt opgehaald in Leeuwarden, deze uitvoerig te testen! Moet er 89km voor rijden, wel zo handig gezien de afstand..

Ik krijg een mailtje wanneer ik de telefoon kan ophalen bij Telfort Leeuwarden. Erg netjes allemaal, hoe het allemaal wordt
afgehandeld tot dusver!

De headset heb ik weggegooid trouwens? Misschien wat raar, heb geen vertrouwen meer in dat (on)ding.. Maar een bluetooth model scoren ha ha!

Bedankt weer!! Binnenkort weer naar de winkel, testen maar!

Groetjes van Martijn!!
Je houdt het spannend! 🆒
Zaterdag verder? 🙂
Is het nu een hardware probleem of een software probleem?

Durf het niet te zeggen, vreemd gedrag...
Het is geen interne instelling ergens?
Bij de winkel langs klinkt als goed idee. Kunnen makkelijk wat verschillende dingen proberen.
Nog een vraagje: al mijn foto's staan op de SD kaart, worden die ook dan gewist of alleen de interne 32GB van de telefoon zelf?

Als je alles: documenten, foto's, filmpjes, contacten, etc op je sd kaartje hebt gezet kan je deze thuis ontkoppelen en verwijderen.
Weet je zeker dat ze 'm niet kunnen wissen.

En alcohol of contactspray zal elkaar qua effect niet veel ontlopen.
Wel verstandig het wattenstaafje maar licht te bevochtingen. Geen "sloot" naar binnen.
Reputatie 1
Doe ik dat Nelly! Inderdaad wel zo verstandig! ik heb in WORDS al een lijst gemaakt met apps en telefoon nummers die op deze telefoon staan.. Ik luisterde ook weleens muziek met de Sennheiser, toen ging het goed? Was benieuwd naar het geluid van de Samsung headset dopjes.. Nou.. dat heb ik geweten! Ha ha! oeps!

Bij veel mensen scheen de wattenstaaf techniek te helpen? Inderdaad licht bevochtigen. Vloeistof en fijne electronica gaan niet samen. Helaas, bellen lukt gelukkig wel weer! Niks zo frustrerend als dat de ander jou niet kan horen, terwijl je wel wat zegt..

Ik neem ook de lease overeenkomst mee, en alle contracten etc. Komt vast wel goed! Er zijn ergere dingen in de wereld..

Bedankt en als het probleem is opgelost laat ik het jou weten! Kan mij indenken dat mensen hier gek van worden? Deze storing heeft best wel een hoog frusti gehalte..

Bedankt Nelly!! Top van je dit!!
Succes zaterdag!
Reputatie 1
Dankje Nelly!! Jij ook voor de support!!
Ik heb ditzelfde met een ander Samsung model gehad, bij mij hielp 2 of 3 keer uit en aanzetten, was wel heel lastig en vreemd omdat ik nooit gebruik had gemaakt van een headset.
Reputatie 4
Badge +6
Oh jee Martijn, dat is echt heel erg jammer! Zonde inderdaad van de kilometers. Nou, als hiervan geleerd is dan verwacht ik dat het de volgende keer wel wordt opgelost! We horen het weer graag van je. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
Reputatie 1
Hallo allemaal!!

Ik werd anderhalf week geleden opgebeld dat de foon weer klaar was.. Die maandag ben ik naar Leeuwarden gereden om hem weer op te halen. Helaas... in de winkel nog steeds hetzelfde probleem? De geformuleerde klacht had door ons blijkbaar duidelijker moeten worden omschreven voor het repair-centre.

Het bellen deed het ook inderdaad weer! We hadden in de klachtomschrijving o.a ook gezet dat er geen spraak werd opgenomen met de opnamerecorder. Dat deed het nog steeds niet dus? De medewerker vertelde dat er twee microfoons inzitten? Eentje zal daar wel kapot van zijn?

Erg jammer dit, 89 kilometer heen en terug voor niks.. De medewerker vond het ook sneu, en beloofde dat de telefoon opnieuw helemaal nagekeken wordt met een nog duidelijker klachtomschrijving!

We zijn nu een maand bijna verder, hopen dat het specifieke probleem toch word gevonden en opgelost..

We wachten af.. Houdt jullie op de hoogte!!

Groetjes van Martijn!!
Zo zie je maar, de aanhouder wint!
Leuk dat je de (positieve) uitkomst hier post. 🆒
Telfort internet via koper is (net als KPN) mede afhankelijk van een deugdelijk isra punt, en een correct daarop aangesloten modem.
En een met een kabel aangesloten tv ontvanger geeft het beste resultaat.
Mooi dat het netjes is opgelost. Maar vanuit Emmen naar Leeuwarden voor de dichtstbijzijnde telfortshop???
Ik zie net de keus tussen Zwolle of Leeuwarden. Ik baalde al dat ze bij ons dicht gingen nu is het Arnhem of Utrecht beide een halfuurtje rijden.

Wat betreft koper internet naast de genoemde staat van de ISRA heb je ook nog met de afstand te maken tot de betreffende kast.
Voor je glasvezel zou je de postcode via de site van Telfort kunnen checken of deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Mits je in het Reggefiber gebied zit.
Verder wordt Netflix bedraad of via wifi gekeken dat kan ook aanzienlijk schelen.
Bedankt, graag gedaan. 🆒:)
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Martijn, wellicht dat een harde reset van de reparatieafdeling de oplossing is! Haha, ja kan me voorstellen dat je de oordopjes niet meer vertrouwd. Zoek je een bluetooth headset om te bellen om muziek mee te luisteren?

Ja, goeie. Een stevige hoes is tegenwoordig echt belangrijk voor een goede bescherming!

Ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Hallo Nelly!

Even een update: Net een Hard Reset gedaan met de telefoon.. Heb een backup gemaakt met "Smart Switch" op de laptop.

Alles teruggezet naar fabrieksinstelling, gegevens van Smart Switch weer geplaatst
op de telefoon. Helaas: microfoon werkt nog steeds niet..?

Zaterdag dus toch maar naar de Telfort winkel in Leeuwarden.. Lijkt inderdaad op een hardware probleem?

Jammer, bij veel mensen schijnt het niet te
helpen? Ik heb het toestel in augustus gekregen, kun je mij ook vertellen of er dan nog garantie op zit? Dat kan ik nergens vinden namelijk?

Groetjes van Martijn!!
Wat ik ook veel zie: Dure telefoon van 700+ euro, en daaromheen een dun, slap hoesje van b.v de Action of Aliexpress? Koop een goede (om)hoes, even wat geld kwijt maar het beste voor de telefoon! Het nadeel is dat bijna alle hoesjes een opening hebben voor de lader en eventuele hoofdtelefoon aansluiting. Dus een goede hoes heeft die openingen niet. De telefoon waar ik dit mee had was een Xcover3 die notabene lP68 zou zijn gecertificeerd dus stof en waterafstotend. Met 1 in mijn ogen grote designfout geen afscherming van de laad aansluitingen en de hoofdtelefoon aansluiting dus hoe dit toestel dan aan die normen kon voldoen.
Reputatie 4
Badge +6
Hi Martijn, nelly jacoba helpt je echt top! Als je je telefoon bij ons hebt gekocht dan heb je 2 jaar garantie. Ik denk ook dat het een hardware probleem is en dat je toestel in de winkel moet worden opgestuurd. Maar wie weet heeft mijn collega in de winkel nog een goede tip.
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Dat is erg fijn om te horen van de 2 jarige garantie periode! En ja, de telefoon is bij jullie aangeschaft met een 2 jarig mobiel abonnement. Ik ga naar de Telfort winkel dan kijken ze er maar naar. Het is vrees ik niet anders?

Bedankt Deborah voor je support!!

Groetjes van Martijn!!
Kijk je wel even naar de voorwaarden voor garantie?
Dat je meteen de goede spullen mee hebt.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reparatie-eigen-telefoon.htm
Even ter verduidelijking, ik heb nooit iets ingeplugd, dus het kon alleen maar door vuil oid zijn gebeurd een soort kortsluiting. Ik heb de telefoon zelf een paar keer uit en aangezet en heel voorzichtig met lucht uitgeblazen.

Reageer