beantwoord

Samsung Galaxy S7 blijft in headsetmodus..

• 4 april 2018
  • 47 reacties
  • 2701 keer bekeken

Toon het eerste bericht

47 reacties

Reputatie 1
Hallo Galdor68,

Dat heb ik ook gelezen, en op You Tube gezien? Vuil in de 3.5 jack kan ervoor zorgen dat de telefoon denkt dat de "headphonemodus" nog aan staat? Heb vanalles geprobeerd, jack ingang schoongemaakt, soft-hard reset gedaan zonder resultaat.. Wacht de reparatie wel af?

Fijn dat het bij jou zo is opgelost!!

Groetjes Martijn!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M.J Slagter, bedankt voor je update! Fijn dat het allemaal gelukt was in Leeuwarden. Als je je bonnummer (deze kun je vinden op de bon die je hebt gekregen) intikt op E-repair, dan kun je de status van je reparatie volgen.
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Ik ben vandaag door Telfort gebeld. Het repair centre had de telefoon technisch nagekeken en constateerde geen technische gebreken.
Ik had zelf thuis een hard-reset uitgevoerd, dit is NOGMAALS gedaan door het repair centre nu lijkt het goed?!

Advies was, wanneer de telefoon wordt opgehaald in Leeuwarden, deze uitvoerig te testen! Moet er 89km voor rijden, wel zo handig gezien de afstand..

Ik krijg een mailtje wanneer ik de telefoon kan ophalen bij Telfort Leeuwarden. Erg netjes allemaal, hoe het allemaal wordt
afgehandeld tot dusver!

De headset heb ik weggegooid trouwens? Misschien wat raar, heb geen vertrouwen meer in dat (on)ding.. Maar een bluetooth model scoren ha ha!

Bedankt weer!! Binnenkort weer naar de winkel, testen maar!

Groetjes van Martijn!!
Je houdt het spannend! 🆒
Zaterdag verder? 🙂
Reputatie 1
Ben benieuwd Nelly Jacoba! We wachten het af? Enjoy the weekend!

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor de update Martijn! Zo fijn hoe je ons op de hoogte houdt.
Reputatie 1
Goedemorgen Deborah!

Het is best vervelend die "stuck in headphonemodus"? Als het geen technisch mankement is aan de telefoon, kan flink hard-resetten misschien helpen? En lukt het dan nog niet, ga naar de Telfort winkel? Misschien jammer als zoiets buiten de garantie valt natuurlijk? Er even na laten kijken wellicht het beste, zeker als het toestel nog vrij nieuw is? (augustus 2017 in mijn geval). Met garantie, het geluk
is soms met de dommen ha ha!

Wat ik ook veel zie: Dure telefoon van 700+ euro, en daaromheen een dun, slap hoesje van b.v de Action of Aliexpress? Koop een goede (om)hoes, even wat geld kwijt maar het beste voor de telefoon! Maargoed, ieder
zijn eigen natuurlijk?

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Martijn, wellicht dat een harde reset van de reparatieafdeling de oplossing is! Haha, ja kan me voorstellen dat je de oordopjes niet meer vertrouwd. Zoek je een bluetooth headset om te bellen om muziek mee te luisteren?

Ja, goeie. Een stevige hoes is tegenwoordig echt belangrijk voor een goede bescherming!

Ik ben benieuwd!
Wat ik ook veel zie: Dure telefoon van 700+ euro, en daaromheen een dun, slap hoesje van b.v de Action of Aliexpress? Koop een goede (om)hoes, even wat geld kwijt maar het beste voor de telefoon! Het nadeel is dat bijna alle hoesjes een opening hebben voor de lader en eventuele hoofdtelefoon aansluiting. Dus een goede hoes heeft die openingen niet. De telefoon waar ik dit mee had was een Xcover3 die notabene lP68 zou zijn gecertificeerd dus stof en waterafstotend. Met 1 in mijn ogen grote designfout geen afscherming van de laad aansluitingen en de hoofdtelefoon aansluiting dus hoe dit toestel dan aan die normen kon voldoen.
Reputatie 1
Hallo Galdor68! Ik had bij mijn S4 een backflip-cover hoesje, oogde stijlvol maar de randen waren helemaal kapot op het laatst..

Voor de S7 heb ik een "Cool Armor" hoesje besteld. Hard plastic backplate met rubber stoot-randen waar de telefoon in ligt. Het oplaadpunt en de 3.5 jack kunnen worden "afgesloten" met pluggen die aan de case vast zitten. Die druk je erin, na gebruik b.v na het opladen. Werkt goed! De ingangen blijven onbeschadigd en schoon van vuil en stof..

De telefoon is nu een half jaar oud. In de Telfort winkel moest ik hem uit de case halen. Beeldscherm is nog krasvrij, en randen + achterkant nog supergaaf! Ik ben ook zuinig op mijn foon, dat moet ik er wel bij zeggen..

Natuurlijk moet je dit ook mooi vinden, zo'n "Terminator" case. Maar voor mij is het de tank onder de hoesjes!

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 1
Hallo Deborah! Als dat de oplossing is met de hard-reset? Het is ook best moeilijk te achterhalen of het nu hardwarematig is of softwarematig? Het zou eigenlijk niet mogen, maar het is en blijft techniek, en techniek faalt soms..

Ik ben groot fan van Bluetooth. Ik heb sinds 2012 Spotify (premium version) en dat gebruik ik vooral in de auto, sinds ik een Bluetooth autoradio heb. Het geluid is erg goed! beter dan de analoge kabel verbinding. Dus ja om weer de "headset stuck modus" te voorkomen, misschien beter om een Bluetooth headset aan te schaffen?

De Samsung headset heeft ook een andere jack dan de "normale" jack plug van b.v een hoofdtelefoon? Nooit zo'n jack meer in mijn telefoon in ieder geval ha ha!

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Martijn! Ja techniek is iets moois, maar faalt inderdaad soms.

Bluetooth oordopjes klinkt als een goed idee! Ik hoor het weer van je 😳.

Groetjes,

Deborah
Hoi Martijn,

Heb je je telefoon alweer terug?
Werkt alles weer zoals het hoort?
Reputatie 1
Hallo allemaal!!

Ik werd anderhalf week geleden opgebeld dat de foon weer klaar was.. Die maandag ben ik naar Leeuwarden gereden om hem weer op te halen. Helaas... in de winkel nog steeds hetzelfde probleem? De geformuleerde klacht had door ons blijkbaar duidelijker moeten worden omschreven voor het repair-centre.

Het bellen deed het ook inderdaad weer! We hadden in de klachtomschrijving o.a ook gezet dat er geen spraak werd opgenomen met de opnamerecorder. Dat deed het nog steeds niet dus? De medewerker vertelde dat er twee microfoons inzitten? Eentje zal daar wel kapot van zijn?

Erg jammer dit, 89 kilometer heen en terug voor niks.. De medewerker vond het ook sneu, en beloofde dat de telefoon opnieuw helemaal nagekeken wordt met een nog duidelijker klachtomschrijving!

We zijn nu een maand bijna verder, hopen dat het specifieke probleem toch word gevonden en opgelost..

We wachten af.. Houdt jullie op de hoogte!!

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Oh jee Martijn, dat is echt heel erg jammer! Zonde inderdaad van de kilometers. Nou, als hiervan geleerd is dan verwacht ik dat het de volgende keer wel wordt opgelost! We horen het weer graag van je. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Alweer een tijdje geleden, afgelopen donderdag heb ik mijn S7 weer opgehaald bij Telfort Leeuwarden..

Ik kreeg voorafgaande een voortgangsmail over de reparatie, daarin stond "geen gehoor bij bellen"? Ondanks duidelijke omschreven instructie in de winkel, had ik het gevoel dat het weer mis zou gaan?

Zelf maar een e-mail erachteraan gestuurd met daarin een extra duidelijke omschrijving van het probleem (microfoon die kapot leek te zijn)..

Ik kreeg een mail terug waarin ze mijn aanvullende info zouden meenemen in het reparatieproces..

Donderdag dus opgehaald in de winkel.. Ik had dezelfde medewerker als de vorige keer, hij vondt het ook vreemd dat het toch weer niet goed was aangekomen bij het repair-centre?

Nou ja.. 3x is scheepsrecht, en gelukkig is de foon weer klaar! Was dit niet zo had ik een nieuwe S7 geeist. Want 4x op en neer naar Leeuwarden vanuit Emmen is wel wat veel..

Het bleek het moederboard te zijn, die
is gelukkig onder garantie vervangen. Bizar iets?? Met deze replacement werkt alles welweer naar behoren tot nu toe...

Blij van!! na een maand S7 loos te zijn geweest.. Het blijft een fijne, snelle telefoon!

Bedankt voor jullie steun! Ook in de winkel vriendelijk geholpen, ondanks de communicatie-problemen is het toch goed gekomen voor nu! Mijn vriendin is inmiddels ook overgestapt naar Telfort.. Ze zat bij KPN met internet en TV. Alleen dreef KPN de prijzen iedere keer op? 55 euro KPN of 42.00 Telfort is best een verschil.. Ze heeft alleen nog een koperen verbinding, en dat merk je: Een film op Netflix is niet te bekijken zonder haperingen? Ik hoop dat het met Telfort wat beter wordt? Zelf heb ik nu nog glasvezel, is erg snel, mijn eigen huis staat nu te koop, hoop in mijn nieuwe huisje ook weer glasvezel te vinden!? Het is nu eenmaal de toekomst!

Groetjes van Martijn!!
Zo zie je maar, de aanhouder wint!
Leuk dat je de (positieve) uitkomst hier post. 🆒
Telfort internet via koper is (net als KPN) mede afhankelijk van een deugdelijk isra punt, en een correct daarop aangesloten modem.
En een met een kabel aangesloten tv ontvanger geeft het beste resultaat.
Mooi dat het netjes is opgelost. Maar vanuit Emmen naar Leeuwarden voor de dichtstbijzijnde telfortshop???
Ik zie net de keus tussen Zwolle of Leeuwarden. Ik baalde al dat ze bij ons dicht gingen nu is het Arnhem of Utrecht beide een halfuurtje rijden.

Wat betreft koper internet naast de genoemde staat van de ISRA heb je ook nog met de afstand te maken tot de betreffende kast.
Voor je glasvezel zou je de postcode via de site van Telfort kunnen checken of deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Mits je in het Reggefiber gebied zit.
Verder wordt Netflix bedraad of via wifi gekeken dat kan ook aanzienlijk schelen.
Reputatie 1
Het is niet anders, inderdaad Groningen of Leeuwarden.. Nu is Leeuwarden een leuke stad, shoppen kan er prima eigenlijk! Jammer van het 2x extra op-en neer rijden, heb een zuinige Daihatsu gelukkig en mijn vriendin woont in Beetsterzwaag die is gezellig meegeweest! En het belangrijkste de foon werkt weer perfect! Very happy!

Ik zal eens kijken naar de aansluiting bij mijn vriendin.. Ze heeft van mij een Google Chromecast gekregen, heb zelf al jaren zo'n ding en bevalt nog steeds erg goed op mijn SmartlozeTV! Haar TV is eveneens Smartloos, dus geen Netflix app op de TV. Daarom dus de Chromecast via de WIFI..

Bij mij werkt het goed! zal eens gaan kijken bij haar aansluiting(en) en kabels?

Bedankt weer! zal de tips eens gaan proberen..

Groetjes van Martijn!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Martijn, goed om te lezen dat je telefoon is gemaakt en je weer helemaal happy bent!

Verder wil ik je bedanken voor je al je updates, geduld en positiviteit op het forum!

Als je nog vragen hierover hebt, dan zien we je graag terug in het topic en voor andere vragen kun je het beste een nieuw topic starten. Je nieuwe vraag wordt dan beter door de community opgepakt :$:$.
Reputatie 1
Lieve mensen allemaal bedankt voor jullie hulp Deborah, Galdor en Nelly Jacoba!! geduld is soms een schone zaak. Ook bij de Telfort winkel/ repair-centre is het na 3 x dan toch goed opgepakt en opgelost. Kom er maar eens op: een kapot moederboard!?

Ik gebruik de 3.5 jack ook maar niet meer.. Alles via bluetooth. Apple heeft volgens mij al geen 3.5 jack meer in zijn telefoon? Het geluid is ook beter met bluetooth gek genoeg??

Als ik nog een keertje wat heb, zal ik natuurlijk weer wat posten bij de community!!

Bedankt, fijne avond en groetjes van
Martijn!!
Bedankt, graag gedaan. 🆒:)

Reageer