beantwoord

Samsung Galaxy S7 blijft in headsetmodus..

• 4 april 2018
  • 47 reacties
  • 2710 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal!

Sinds gisteren, nadat ik mijn bijgeleverde Samsung head-set had gebruikt en weer had ontkoppelt. Bleef de Galaxy S7 telefoon in "headsetmodus"? Ik heb de telefoon in augustus bij een abonnement gekregen, en tot dusver geen problemen mee gehad..

Na wat informatie te hebben opgezocht, kan het de headset/ hoofdtelefooningang zelf te zijn? (hardware).

Wanneer ik gebeld wordt, kan diegene mij niet horen over de interne microfoon van de S7. Koppel ik nu de headset erin, ben ik alleen te verstaan via de headset zelf..

Ook spraakopdrachten kunnen alleen met de headset worden gegeven.

De 3.5 jack van de headset heeft drie ringen. Als de jack een beetje wordt uitgetrokken maakt de voorste ring op de jack geen contact meer met de ingang. Op dat moment werken de spraakcommando's, het bellen met anderen niet meer. Druk ik hem er helemaal in, werkt uiteraard de headset. Bij
ontkoppelen denkt de telefoon dat deze nog
is aangesloten blijkbaar? De interne microfoon is dan "uitgeschakeld".

Zeer vervelend dit! Bellen lukt alleen met de headset dus!?

Nog een paar tips van internet wat ik heb gedaan:

-Jackingang schoongemaakt met een
wattenstaafje
-De jack- ingang is afgeschermt door een
rubber klepje bevestigd op de omhoes die
om de telefoon zit.. Vuil kan er niet in
inkomen. De headset was voor het eerst
gebruikt, hierna dus boven beschreven
probleem?
-*#0283# gebeld, je komt dan in een menu
waar je de microfoon kan testen, volgens de
test zou je jezelf vertraagd moeten horen.
Dit is niet het geval?

Ik heb nog geen hard reset gedaan, omdat veel mensen dit al hebben geprobeerd zonder resultaat? ? ?

Ik hoop dat iemand een passende oplossing heeft? Alvast bedankt!

Groetjes Martijn!
icon

Beste antwoord door Deborah 5 april 2018, 19:41

Hi Martijn, nelly jacoba helpt je echt top! Als je je telefoon bij ons hebt gekocht dan heb je 2 jaar garantie. Ik denk ook dat het een hardware probleem is en dat je toestel in de winkel moet worden opgestuurd. Maar wie weet heeft mijn collega in de winkel nog een goede tip.
Bekijk reactie

47 reacties

Een paar keer de jack in en uit?
In de hoop dat het inwendige kontakt weer sluit.
Anders je toestel ter reparatie aanbieden.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reparatie-eigen-telefoon.htm
Reputatie 1
Hallo Nelly!

Heb ik gedaan, het gekke is dat zodra de eerste ring voor op de jack geen contact meer maakt met de voorste "bolletjes" links/rechts achter in de jack-ingang de interne microfoon niet werkt (disconnected).

Ik heb een klein beetje contactspray in de jack gespoten en nogmaals een wattenstaafje voorzichtig rondgedraaid..

Het goede nieuws is: ik ben een paar keer gebeld, en toen kon de andere beller mij wel verstaan.. Dat lijkt voor nu even goed? Dus de contactspray heeft wellicht iets geholpen? Maar afwachten of dat in stand blijft?

Spraakbesturing werkt nog niet? Alleen met de headset met microfoon..

Ik ga zaterdag naar Leeuwarden daar zit een Telfort winkel, leg het ze wel voor..? Het lijkt een hardware probleem.

Bedankt Nelly voor je reactie! Erg fijn!

Groetjes Martijn!
Geen dank, graag gedaan!
Lijkt me inderdaad in het aansluiting in het toestel te zitten.
Lees het niet, maar heb je ook een andere headset geprobeerd?
Reputatie 1
Nelly ik heb ook een (Sennheiser HD 205) hoofdtelefoon geprobeerd in de 3.5 jack. Dan gebeurd het volgende: de interne microfoon functioneert dan weer (spraakcommando's worden ontvangen en uitgevoerd op het internet).

Wat wel werkt: is even de jack erin en dan eruit halen, kan dan 4 of 5 internet-zoek-spraakcommando's geven, b.v "radio" of "Netflix" of wat anders.. Soms b.v bij het zeggen van "regenton" gaat Google zoeken en legt een vrouwelijke stem uit wat het is..

Na haar verhaal, duurt even, kan ik geen spraakcommando's meer invoeren? Doe ik nu de jack er even weer kort in, vraag iets, Google gaat zoeken, trek hem eruit en zeg snel wat zoekopdrachten achter elkaar gaat dat goed?!

De microfoon "stopt" als het te lang duurt blijkbaar..? De microfoon wordt dus wel geactiveerd bij het insteken van iedere willekeurige jack? De Sennheiser hoofdtelefoon heeft geen microfoon in het snoer zitten. Het is namelijk geen headset.

Spraakrecorder werkt niet (flat line) geluid bij video's opnemen niet, alleen het bellen werkt vaag genoeg nu welweer?

Echt bizar dit? Weet het ook nu niet meer.. Is het nu een hardware probleem of een software probleem?

Weer bedankt Nelly!!

Groetjes van Martijn!!
Is het nu een hardware probleem of een software probleem?

Durf het niet te zeggen, vreemd gedrag...
Het is geen interne instelling ergens?
Bij de winkel langs klinkt als goed idee. Kunnen makkelijk wat verschillende dingen proberen.
Reputatie 1
Misschien wel beter Nelly. Op Youtube zijn verschillende filmpjes te vinden van: "Samsung Galaxy S7 headset stuck"
niemand komt echt met een concrete oplossing.. Ja de jackingang kan smerig zijn? Bij sommige werkt dan een wattenstaafje met pure alcohol? Dat heb ik zelf niet in huis op dit moment en doe ik ook maar niet..

Ik sla nu al mijn gegevens op mijn externe HD. Stel dat ik hem bij de winkel langsbreng wordt alles verwijderd (hard reset). Ik wil het ook wel doen, maar de microfoon werkt soms wel en soms niet zoals je weet?

Nog een vraagje: al mijn foto's staan op de SD kaart, worden die ook dan gewist of alleen de interne 32GB van de telefoon zelf?

Ik maak altijd backups op mijn externe HD dus stel dat ze verloren gaan is het ook geen ramp..

Lastig dit, het is ook jammer dat je geen icoontje meer ziet als b.v de headset is ingeplugt? Bij de S4 was dat nog wel het geval.. Mensen maakten dan de jack ingang schoon en zo verdween het icoontje dan soms. Een teken dat het probleem was opgelost..?

Komt vast wel goed! Al vaker hulp gehad van het Telfort Forum. Goede mensen, en veel problemen zo samen opgelost!

Thanx Nelly!

Groetjes van Martijn!!
Nog een vraagje: al mijn foto's staan op de SD kaart, worden die ook dan gewist of alleen de interne 32GB van de telefoon zelf?

Als je alles: documenten, foto's, filmpjes, contacten, etc op je sd kaartje hebt gezet kan je deze thuis ontkoppelen en verwijderen.
Weet je zeker dat ze 'm niet kunnen wissen.

En alcohol of contactspray zal elkaar qua effect niet veel ontlopen.
Wel verstandig het wattenstaafje maar licht te bevochtingen. Geen "sloot" naar binnen.
Reputatie 1
Doe ik dat Nelly! Inderdaad wel zo verstandig! ik heb in WORDS al een lijst gemaakt met apps en telefoon nummers die op deze telefoon staan.. Ik luisterde ook weleens muziek met de Sennheiser, toen ging het goed? Was benieuwd naar het geluid van de Samsung headset dopjes.. Nou.. dat heb ik geweten! Ha ha! oeps!

Bij veel mensen scheen de wattenstaaf techniek te helpen? Inderdaad licht bevochtigen. Vloeistof en fijne electronica gaan niet samen. Helaas, bellen lukt gelukkig wel weer! Niks zo frustrerend als dat de ander jou niet kan horen, terwijl je wel wat zegt..

Ik neem ook de lease overeenkomst mee, en alle contracten etc. Komt vast wel goed! Er zijn ergere dingen in de wereld..

Bedankt en als het probleem is opgelost laat ik het jou weten! Kan mij indenken dat mensen hier gek van worden? Deze storing heeft best wel een hoog frusti gehalte..

Bedankt Nelly!! Top van je dit!!
Succes zaterdag!
Reputatie 1
Dankje Nelly!! Jij ook voor de support!!
Reputatie 1
Hallo Nelly!

Even een update: Net een Hard Reset gedaan met de telefoon.. Heb een backup gemaakt met "Smart Switch" op de laptop.

Alles teruggezet naar fabrieksinstelling, gegevens van Smart Switch weer geplaatst
op de telefoon. Helaas: microfoon werkt nog steeds niet..?

Zaterdag dus toch maar naar de Telfort winkel in Leeuwarden.. Lijkt inderdaad op een hardware probleem?

Jammer, bij veel mensen schijnt het niet te
helpen? Ik heb het toestel in augustus gekregen, kun je mij ook vertellen of er dan nog garantie op zit? Dat kan ik nergens vinden namelijk?

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Hi Martijn, nelly jacoba helpt je echt top! Als je je telefoon bij ons hebt gekocht dan heb je 2 jaar garantie. Ik denk ook dat het een hardware probleem is en dat je toestel in de winkel moet worden opgestuurd. Maar wie weet heeft mijn collega in de winkel nog een goede tip.
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Dat is erg fijn om te horen van de 2 jarige garantie periode! En ja, de telefoon is bij jullie aangeschaft met een 2 jarig mobiel abonnement. Ik ga naar de Telfort winkel dan kijken ze er maar naar. Het is vrees ik niet anders?

Bedankt Deborah voor je support!!

Groetjes van Martijn!!
Kijk je wel even naar de voorwaarden voor garantie?
Dat je meteen de goede spullen mee hebt.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reparatie-eigen-telefoon.htm
Reputatie 4
Badge +10
Graag gedaan Martijn! Goed punt van nelly jacoba. Het is belangrijk dat je de aankoopbon meeneemt. Niet het contract, maar de bon oftewel garantiebewijs. Deze wordt met de post meegestuurd of wordt in de winkel geprint.
Reputatie 1
Goedemorgen! Ik zit nu op mijn werk, ik werk in Hoogeveen en woon in Emmen. Reis vanuit Hoogeveen naar mijn vriendin in Beetsterzwaag, zaterdag gaan wij naar Leeuwarden toe, de Telfort winkel bezoeken..

Ik heb inderdaad het contract meegenomen, en nog een andere bon (ik hoop de goede)? Ook mijn Samsung account codes heb ik meegenomen, ga ervan uit dat de boel weer wordt (hard) gereset? Die heb je volgens mij dan welweer nodig om in het toestel te komen?

Ik hoop dat dit voldoende is? Ik kan niet zomaar even weer naar Emmen rijden 89KM verderop voor een bon?

Bedankt voor de informatie!! Ik zal zien hoe het gaat in de winkel?

Groetjes van Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen Martijn! Kun je voor de zekerheid een foto maken van de andere bon en delen in het topic? Je kunt eventuele privégegevens afschermen. Dan weten we het zeker!
Reputatie 1
Hallo Deborah!

Ik zal vanmiddag rond 16.00u een foto maken dan ben ik in Beetsterzwaag. Persoonlijke gegevens inderdaad afgeschermd.. Ik vermoed dat het niet de
goede bon is, maar dat zien we dan wel.. ?

Nadeel is dat jullie winkels nu net in Groningen zit, Leeuwarden dan en volgens mij ook in Zwolle? Daar rijdt je niet zomaar even heen? Zaterdag koppelen wij dit aan een winkeldagje Leeuwarden en bezoek aan
de Telfort winkel.. Zou mooi zijn als dit zo kan natuurlijk? Maar begrijp de winkel ook wel: alles moet officieel..

Zal straks de foto maken! Thanx!

Groetjes Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Dat Klopt!! We hebben inderdaad een winkel in Leeuwarden, Zwolle en Groningen 😳. Later en dit weekend ben ik niet meer aan het werk, maar wellicht kan @nelly jacoba, @Stephen - Telfort kunnen even controleren of je de juiste bon meeneemt?
Reputatie 1
Ik heb even gekeken, ik heb alleen de Particuliere Contactant en een brief met inloggegevens meegenomen, dat wordt misschien lastig? Het toestel staat daar wel bij op geschreven.. Ik kan het proberen morgen maar als jullie al zeggen dat het zo niet wil wordt het lastig..

Groetjes Martijn!!
Reputatie 4
Badge +10
Dat klinkt niet als een bon. Heb je een garantiebewijs zoals in dit topic wordt gedeeld? Je ziet verschillende regels en het imeinummer is ook op de bon vermeld. Waar heb je je telefoon gekocht? Is dat in een Telfort winkel, telefonisch besteld of online gekocht?
Hoe is het zaterdag bij de winkel afgelopen ?
Ik heb ditzelfde met een ander Samsung model gehad, bij mij hielp 2 of 3 keer uit en aanzetten, was wel heel lastig en vreemd omdat ik nooit gebruik had gemaakt van een headset.
Reputatie 1
Hallo Nelly Jacoba, Deborah en Galdor68,

Ik ben afgelopen zaterdag naar Leeuwarden gegaan en de Telfort winkel bezocht.. Ging allemaal goed verder! De medewerker zag ook het audio probleem: Opnamerecorder werkte niet. Bellen lukt alleen met de headset (privegesprek) of met de luidspreker aan, het schijnt dat de luidspreker dan genoeg versterkt om het geluid op te pikken door de microfoon?? Ben ik zelf toen nog thuis achter gekomen voordat ik naar Leeuwarden vertrok..

De telefoon is opgestuurd ter reparatie. Ik heb een SIM kaart meegekregen met mijn huidige nummer. Dit zit nu in mijn oude S4.

Niet alles werkt op het "oudje". Geen Whatsapp installatie b.v dan loopt hij vast. Ik SMS nu weer, oldskool modus. Heb ook hierbij een hard reset gedaan maar hielp niet zoveel. Ik ben bereikbaar dat is het belangrijkste!

Ik wordt via de mail op de hoogte gehouden van de status van de reparatie, erg netjes zo! Ik wordt gebeld als hij weer klaar is. Geschat ongeveer 2 weken.

Bizar iets dit? Net zoals Galdor 68 zegt: je doet één keer de headset erin en het is mis opeens?? Blij dat het bij Galdor na twee, drie keer in- uit pluggen weer goed was!

Ik houdt jullie op de hoogte van de status van reparatie! Thanx!!

Groetjes van Martijn!!
Even ter verduidelijking, ik heb nooit iets ingeplugd, dus het kon alleen maar door vuil oid zijn gebeurd een soort kortsluiting. Ik heb de telefoon zelf een paar keer uit en aangezet en heel voorzichtig met lucht uitgeblazen.

Reageer