beantwoord

Samsung Galaxy s5 kan niet bellen?

• 20 april 2017
  • 10 reacties
  • 1899 keer bekeken

Hallo allemaal, ik heb tweedehands een Samsung Galaxy S5 gekocht omdat mijn s4 kapot was, hij doet alles: ik heb mobiel internet (4g) en 2 streepjes bereik op het NL KPN NL TELFORT netwerk. 1 nadeel: ik kan niet bellen of gebeld worden... Als ik dus met een andere telefoon de S5 bel krijg ik 'dit nummer is niet bereikbaar' maar een paar seconden daarna krijg ik WEL een SMS van het netwerk dat ik een gemiste oproep heb, erg vreemd.

Wat ik zelf geprobeerd heb: mijn sim in een ander toestel, dan kan ik gewoon bellen, het ligt dus aan de S5.

Hard reset (terug naar fabrieks instellingen)

Maar dat mocht niet baten..

Af en toe verliest de S5 ook zomaar spontaan het bereik (alleen noodoproepen). Na uit en weer aanzetten heb ik weer bereik.

Het lijkt er dus op dat ik een kat in de zak heb gekocht 😞 of hebben jullie nog ideeën? Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Schaaijr 21 april 2017, 18:33

Dank voor de adviezen! Ik ben vandaag bij een reparatie winkel geweest en het blijkt een moederbord probleem te zijn.. Wijze (dure) les, geen tweedehands telefoons van particulieren meer voor mij.
Netwerk instellingen resetten zal dus niks uithalen. Ik heb een refurbished s5 bij swoop besteld met 2 jaar garantie dus kan morgen weer bellen 🙂

Nogmaals dank voor de info en meedenken 😃
Bekijk reactie

10 reacties

Badge +18
Je kent de toestelhulp?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/samsung

En maakt de sim-kaart goed contact?
Probeer deze eens opnieuw te plaatsen.
En kan je een andere sim kaart in jouw telefoon proberen?
Het kan natuurlijk ook aan jouw telefoon liggen.
Het ligt inderdaad aan de S5 denk ik. Net een andere sim (ook telfort) in de S5 gedaan, zelfde probleem: dat nummer is niet bereikbaar en ik kan dan geen nummers bellen.

Edit: ik heb de toestelhulp bekeken, enige wat ik nog kan proberen is een anderen locatie. Dat ga ik morgen proberen, zou welke vreemd zijn want ik heb redelijk bereik 2 streepjes, 2 andere telefoons hier in huis ,ook beide telfort hebben geen problemen
Badge +18
Kan je de verkoper nog bereiken?
Voor het geval je een defect toestel hebt gekocht?
Ik heb hem een bericht gestuurd maar ja daar zal ik uiteraard niks meer van horen... goede leer om geen toestellen tweede hands te kopen.

Ik heb nog gekeken bij oproep instellingen en dan meer instellingen.hier staan doorschakel opties enzo onder. Instellingen worden gelezen en dan krijg ik een foutmelding: Netwerk fout / sim kaart fout. Ook als ik ##02# bel om alle doorschakelingen te annuleren krijg ik een foutmelding.
Badge +18
Wat helpt bij koop 2e hands is te vragen of toestel goed werkt. Heb je ook wat om op terug te vallen.
En bij ontwijkend antwoord toestel laten lopen.
Of, nog beter, simkaart mee en alles (wifi, bellen, foto maken) voor aankoop uitproberen.
Maar kan natuurlijk dat hij/zij gewoon reageert.

Er zijn wel wat youtube filmpjes met mogelijke oplossingen, bv:
https://youtu.be/7QjO7yFTUuQ
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Schaaijr, wat jammer dat het toestel dat je gekocht hebt kuren vertoont. Als je dat van tevoren had geweten... Helaas heb ook ik, los van de handvatten van nelly jacoba, niet veel toe te voegen hieraan. Wel kan ik eventueel de netwerkinstellingen vanaf deze kant een reset geven als je wilt. Ik kan je dan niet de garantie geven dat het daarna beter of goed werkt, maar het is het proberen waard, toch? Stuur je me je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht? Ik pak het dan voor je op.

@nelly jacoba,

Heel goede tips; chapeau!
Dank voor de adviezen! Ik ben vandaag bij een reparatie winkel geweest en het blijkt een moederbord probleem te zijn.. Wijze (dure) les, geen tweedehands telefoons van particulieren meer voor mij.
Netwerk instellingen resetten zal dus niks uithalen. Ik heb een refurbished s5 bij swoop besteld met 2 jaar garantie dus kan morgen weer bellen 🙂

Nogmaals dank voor de info en meedenken 😃
Badge +18
Geen dank, graag gedaan.
Er zijn trouwens wel verkopers die ter goeder trouw zijn, hoor.
Niets meer van de verkoper gehoord?
S5, fijn toestel. Succes er mee!
Ja voor mijn dochtertje en vrouw al vaker een tweedehands toestel gekocht die goed waren, nu dus minder geluk, verkoper reageert uiteraard niet.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Schaaijr, vervelend dat je moet concluderen dat je een 'kat in de zak' hebt gekocht. Maar blij dat het nu wel duidelijk is. Succes met het zoeken naar een alternatief!

Reageer