beantwoord

Samsung Galaxy S4 gaat automatisch aan en uit

• 6 juli 2014
  • 4 reacties
  • 5570 keer bekeken

Beste forum gebruikers,

Afgelopen weekend ben ik 4 dagen in Portugal geweest en heb daar geen problemen gehad met mijn telefoon & Abonnement. Bij terugkomst in Nederland kwam ik tot de conclusie dat mijn internetversneller 4G niet meer werkte. Ik heb alle instellingen op mijn telefoon en abonnement nagekeken maar ik kan niks verdachts ontdekken. Afgelopen maandag heb ik een update gehad op mijn S4, naar mijn weten is mijn Android versie geupdated naar 4.4.2. Nadat ik deze update gehad heb, is de hele telefoon van slag. Met regelmaat gebeurd het dat het touchscreen niet reageert, en als ik na langere tijd ( langer als 5min ) de telefoon van zijn vergrendel scherm afhaal, loopt het toestel vast en start hij automatisch opnieuw op. ( hij gaat dan uit en uit zichzelf weer aan ) Ook doet hij dit wanneer ik het toestel langere tijd gebruik en ik daarna het scherm vergrendel. Ook dan gaat het toestel uit en weer aan.

Al met al allemaal erg vervelend. Ik heb overdag veel telefoon voor mijn werk en wanneer tijdens de gesprekken de telefoon vanzelf uit en aan gaat, word dit wel heel erg vervelend..

Ik hoop dat een van jullie mij zo spoedig mogelijk kan helpen!
icon

Beste antwoord door Koffiemok 6 juli 2014, 21:58

Ik kan je ook daarbij helpen. :)

1: Download KIES vanaf deze pagina.
2: Na installatie start je KIES op. Je zal wel even geduld moeten hebben. Mochten er updates zijn dan installeer je deze.
3: Je koppelt de telefoon aan de computer of laptop.
4: Je gaat naar het tabblad Back-up/herstellen in het linkervenster:

5: Je vinkt alles aan wat je wilt backuppen.
6: Als dit gedaan is ga je in hetzelfde venster naar gegevens herstellen:

7: Je ziet daar dan de recente backup staan en die vink je aan. Alles wordt nu opnieuw geinstalleerd.

Mocht na deze procedure de problemen blijven:
Ga in je telefoon naar Instellingen >Accounts > Standaardgegevens herstellen. Je toestel wordt nu terug gezet naar fabrieksinstellingen.
- Zijn de problemen opgelost dan is helaas de backup corrupt en zal je alles handmatig moeten instellen.
- Zijn de problemen niet opgelost dan zal je toestel naar de reparatie moeten helaas.

@Matthijs
Het hoeft niet aan de update te liggen. Kan ook dat de telefoon de update niet goed geinstalleerd heeft. Ik heb zelf geen problemen met de updates van Samsung. Ook van Sony zie ik regelmatig problemen met de updates. Is meer kwestie van pech hebben..
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +2
Ik zou hem aan Samsung Kies hangen, zo moet je de telefoon de software bugs kunnen laten oplossen. Werkt dat niet, dan zou ik persoonlijk eerst Samsung contacteren, anders rest er namelijk niks anders dan het toestel op te laten halen/op te sturen om na gekeken te laten worden.

Zie hier het geweldige update beleid van Samsung... Mijn Sony Z2 heeft geen enkele bug, ook niet na de update van een paar dagen terug.
Ik zou hem aan Samsung Kies hangen, zo moet je de telefoon de software bugs kunnen laten oplossen. Werkt dat niet, dan zou ik persoonlijk eerst Samsung contacteren, anders rest er namelijk niks anders dan het toestel op te laten halen/op te sturen om na gekeken te laten worden.

Zie hier het geweldige update beleid van Samsung... Mijn Sony Z2 heeft geen enkele bug, ook niet na de update van een paar dagen terug.

Matthijs1986,

Zou je misschien iets nauwkeuriger kunnen zijn met je uitleg over Samsung Kies. Ik ken het programma/app zelf niet en enige uitleg zou erg fijn zijn 😉!
Reputatie 8
Badge +15
Ik kan je ook daarbij helpen. :)

1: Download KIES vanaf deze pagina.
2: Na installatie start je KIES op. Je zal wel even geduld moeten hebben. Mochten er updates zijn dan installeer je deze.
3: Je koppelt de telefoon aan de computer of laptop.
4: Je gaat naar het tabblad Back-up/herstellen in het linkervenster:

5: Je vinkt alles aan wat je wilt backuppen.
6: Als dit gedaan is ga je in hetzelfde venster naar gegevens herstellen:

7: Je ziet daar dan de recente backup staan en die vink je aan. Alles wordt nu opnieuw geinstalleerd.

Mocht na deze procedure de problemen blijven:
Ga in je telefoon naar Instellingen >Accounts > Standaardgegevens herstellen. Je toestel wordt nu terug gezet naar fabrieksinstellingen.
- Zijn de problemen opgelost dan is helaas de backup corrupt en zal je alles handmatig moeten instellen.
- Zijn de problemen niet opgelost dan zal je toestel naar de reparatie moeten helaas.

@Matthijs
Het hoeft niet aan de update te liggen. Kan ook dat de telefoon de update niet goed geinstalleerd heeft. Ik heb zelf geen problemen met de updates van Samsung. Ook van Sony zie ik regelmatig problemen met de updates. Is meer kwestie van pech hebben..
Reputatie 8
Badge +15
Stap 4: Linkervenster moet rechtervenster zijn. 😉

Reageer