Samsung Galaxy S3 rooten

• 30 augustus 2013
  • 5 reacties
  • 2497 keer bekeken

Ik heb een Galaxy S3 lease toestel in gebruik en heb nog een jaar te gaan.
Mag ik mijn toestel rooten?
Of vervalt de garantie dan en doet men moeilijk bij het inleveren volgend jaar bij een nieuw toestel?
Dank voor eventuele reacties.
karl.

5 reacties

Geachte Heren Enterprise en Franzki.
Dank jullie wel voor deze antwoorden.
Ik denk dat ik genoeg weet.
Heel prettig dat het Telfort forum vlug antwoorden geeft.
Nogmaals mijn dank.
Groeten Karl.
Reputatie 8
Badge +16
Als je een toestel root vervalt sowiezo de garantie, dus ook inleveren na de leaseperiode zal een probleem zijn omdat een leasetoestel kan worden doorverkocht/geleased naar een volgende eigenaar.

Ik neem aan dat elk ingeleverd toestel door een professioneel bedrijf gerefurbished wordt voorat het weer naar een nieuwe eigenaar gaat.

Daarbij wordt het toestel schoongemaakt, worden alle slijtage-gevoelige onderdelen vervangen en wordt de software opnieuw geïnstalleerd. En na de laatste eindcontrole krijgt het toestel weer een volledige garantie mee.
Reputatie 8
Badge +19
Dank u wel voor uw antwoord.
ik weet nu genoeg.Gr,karl

Ik ben misschien wat te voorbarig geweest met mijn reactie.
Ik heb een Android tablet en daarvan vervalt de garantie als ik die zelf root, wat ik overigens toch wel gedaan heb.
Telfort lijkt wat coulanter te zijn wat betreft rooten.

Lees dit eens:
https://forum.telfort.nl/android-262/sony-xperia-s-ga-leasen-mag-deze-geroot-worden-27377/
Dank u wel voor uw antwoord.
ik weet nu genoeg.Gr,karl
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb een Galaxy S3 lease toestel in gebruik en heb nog een jaar te gaan.
Mag ik mijn toestel rooten?
Of vervalt de garantie dan en doet men moeilijk bij het inleveren volgend jaar bij een nieuw toestel?
Dank voor eventuele reacties.
karl.

Als je een toestel root vervalt sowiezo de garantie, dus ook inleveren na de leaseperiode zal een probleem zijn omdat een leasetoestel kan worden doorverkocht/geleased naar een volgende eigenaar.
En die wil geen toestel zonder garantie kopen of leasen neem ik aan...

Reageer