beantwoord

Samsung galaxy S3 oplaad problemen

  • 18 oktober 2013
  • 2 reacties
  • 3331 keer bekeken

Ik heb een samsung galaxy S3 via toestellease, na ongeveer 8 maanden in gebruik begon de telefoon problemen te geven met opladen.
Andere lader en accu geprobeerd en dat werkte geheel niet.
Telefoon uiteindelijk opgestuurd naar smartcare en daar konden ze geen probleem vinden.

Weer telefoon proberen op te laden, niks.....

Paar dagen later besloot ik het er nog eens op te wagen en raar maar waar detelefoon laadde gewoon op.
Nu een paar weken later begint de ellende weer, telefoon laadt weer niet op.

Opsturen naar smartcare zal weer dezelfde conclusie opleveren, geen probleem te vinden.

Via Google kwam ik erachter dat dit probleem bekend is bij Samsung (vreemd dat smartcare er dan niet van weet).

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 18 oktober 2013, 11:27

Ik heb een samsung galaxy S3 via toestellease, na ongeveer 8 maanden in gebruik begon de telefoon problemen te geven met opladen.
Andere lader en accu geprobeerd en dat werkte geheel niet.
Telefoon uiteindelijk opgestuurd naar smartcare en daar konden ze geen probleem vinden.

Weer telefoon proberen op te laden, niks.....

Paar dagen later besloot ik het er nog eens op te wagen en raar maar waar detelefoon laadde gewoon op.
Nu een paar weken later begint de ellende weer, telefoon laadt weer niet op.

Opsturen naar smartcare zal weer dezelfde conclusie opleveren, geen probleem te vinden.

Via Google kwam ik erachter dat dit probleem bekend is bij Samsung (vreemd dat smartcare er dan niet van weet).

Wat nu?


Wat geeft Google/Samsung dan als oplossing? Heb je bovenstaand verhaal al eens voorgelegd aan Samsung, bijv via de Facebook van Samsung?

Had je in het verleden zowel een nieuwe oplader als accu geprobeerd? Volgens mij ligt dit probleem nml vaak aan de accu.

Op alle accessoires incl accu en lader heb je een half jaar garantie. Zou het dus aan de accu liggen, dan zou het probleem wellicht simpelweg opgelost zijn door een eigen aanschaf van een nieuwe accu, bijv via een webshop. Ik raad je wel aan dan een originele Samsung accu aan te schaffen.

Alternatief is simpelweg het toestel opnieuw op laten halen door Smartcare. Hoe meer factoren je zelf echter al uit sluit, hoe gerichter Smartcare kan zoeken naar de oorzaak, en dus hoe groter de kans dat het probleem verholpen wordt.

Succes!
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +2
Ik heb een samsung galaxy S3 via toestellease, na ongeveer 8 maanden in gebruik begon de telefoon problemen te geven met opladen.
Andere lader en accu geprobeerd en dat werkte geheel niet.
Telefoon uiteindelijk opgestuurd naar smartcare en daar konden ze geen probleem vinden.

Weer telefoon proberen op te laden, niks.....

Paar dagen later besloot ik het er nog eens op te wagen en raar maar waar detelefoon laadde gewoon op.
Nu een paar weken later begint de ellende weer, telefoon laadt weer niet op.

Opsturen naar smartcare zal weer dezelfde conclusie opleveren, geen probleem te vinden.

Via Google kwam ik erachter dat dit probleem bekend is bij Samsung (vreemd dat smartcare er dan niet van weet).

Wat nu?


Wat geeft Google/Samsung dan als oplossing? Heb je bovenstaand verhaal al eens voorgelegd aan Samsung, bijv via de Facebook van Samsung?

Had je in het verleden zowel een nieuwe oplader als accu geprobeerd? Volgens mij ligt dit probleem nml vaak aan de accu.

Op alle accessoires incl accu en lader heb je een half jaar garantie. Zou het dus aan de accu liggen, dan zou het probleem wellicht simpelweg opgelost zijn door een eigen aanschaf van een nieuwe accu, bijv via een webshop. Ik raad je wel aan dan een originele Samsung accu aan te schaffen.

Alternatief is simpelweg het toestel opnieuw op laten halen door Smartcare. Hoe meer factoren je zelf echter al uit sluit, hoe gerichter Smartcare kan zoeken naar de oorzaak, en dus hoe groter de kans dat het probleem verholpen wordt.

Succes!
Bedankt voor je antwoord Matthijs, echter heb ik een nieuwe accu geprobeerd, geen succes.
Zowel de accu als de lader (origineel voor Samsung galaxy S3) heb ik vervangen, werkt niet.

Nu een paar dagen de telefoon leeg in de kast laten liggen, sluit hem net aan op de lader en hji laadt weer op.
Dat is waarschijnlijk waardoor bij smartcare geen fout kan worden gevonden, na een paar dagen liggen kan de telefoon spontaan weer gewoon opladen.

Ik moet Samsung zelf nog benaderen, ga ik zeker even doen.

Reageer