Samsung Galaxy S3 microsim

• 8 mei 2012
  • 6 reacties
  • 6845 keer bekeken

Badge
Geachte lezers,

Aflopen week is de Samsung Galaxy S3 aangekondigd, deze gaat beschikken over een microsimkaart.
Aangezien ik graag deze mobiel wil aanschaffen zit ik met een probleem, nu beschik ik over een standaard simkaart (Samsung galaxy S).

Als ik de samsung galaxy S3 heb bemachtigd, moet ik dus ook een microsim hebben. Kan ik ook een standaard & een microsim kaart hebben
onder het zelfde nummer?

Dit is met name belangrijk aangezien ik ook op vakantie ga, en dan niet zo graag mijn nieuwe Galaxy S3 mee wil nemen.

Kortom, Microsim + Standaard Sim met zelfde nummer. Mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Kevin ter Horst

6 reacties

Badge +2
@Keviin,

Welkom op het forum.

Het is (als particuliere klant) niet mogelijk om 2 actieve simkaarten te hebben.

Daphne
Badge
En is het mogelijk als je een microsim hebt er een malletje bij te krijgen die er dan vervolgens een standaard sim van maakt?
Badge +2
@Keviin,

Voor de zekerheid ga ik dit voor u uitzoeken. Zodra ik meer weet, meld ik dat hier.

Daphne
Badge
@Daphne,

Helemaal goed, alvast bedankt voor de genomen moeite.
Badge +1
@ Keviin en Daphne,
ik heb toen ik overging naar de Lumia (die ook micro sim nodig heeft) bij de plaatselijke Telfort winkel voor 1 cent een simwissel gedaan naar micro simkaart. Bij de nieuwe simkaart werd netjes een adaptertje meegeleverd zodat ik de microsim ook in een toestel met normale sim kan plaatsen.
SAMSUNG Galaxy S III  "Pebble Blue" gekocht bij de Mediamarkt(ja echt waar, ik weet het, knettergek maar ja meevallertje gehad)
Had een Galaxy SII icm met mjn Telfort abbo en wilde dolgraag de S3 en vind Apple niet zo fijn. Abbo nog niet ten einde vandaar los gekocht.
Doe eens gek en wild.:p:cool:
Ik heb gewoon voor 1 cent een microSIM gehaald in de Telfort winkel in het dorp. Prima geholpen overigens, de sfeer was erg jolig.
Hun mond viel open want ze hadden nog nooit een blauwe in het echt gezien. Enfin balen, géén 3G meer.

Via Tele2 forum(sorry Telfort) bij toeval oplossing gevonden. Bij telefonisch contact met Telfort had niemand een idee.(verbinding werd na 20 minuten en 2 personen verbroken! Fijn! 10ct.perminuut) Probleem zat hem in het toegangspunt Telfort Spot.
Ik had de gegevens van de S2 overgenomen. In theorie zou dat goed moeten zijn aldus de winkel-medewerker gisteren.
Helaas, via Tele2 forum(nogmaals sorry) las ik het antwoord. Gewoon gegevens leeglaten en alleen de naam configureren.
En hop! Internet.

Dit zijn mijn stapjes:
Uitgangspunt is hier de(nieuwe) Galaxy S3 (GT-i9300)met ANDROID ICS 4.04

Via “Instellingen” ga je naar “Meer instellingen”
Scroll naar beneden en tik op “Mobiele netwerken”
Tik daarna op “Namen en toegangspunten”.
Klik op de knop links van de home button en klik vervolgens op “nieuwe toegangspunt.”
Verwijder desnoods eerder ingestelde Toegangspunten. Een nieuwe is immers snel gemaakt.
Bij Naam vul je “Telfort Spot” in. ( de T en S met hoofdletter )
APN : internet. (zonder hoofdletter)
PROXY, POORT, GEBRUIKERSNAAM, WACHTWOORD, SERVER, MMSC, MMS-PROXY en MMS-POORT” hoef je niets in te vullen. Die kan je leeglaten.
Bij MCC moet 204 staan.
Bij MNC moet 12 staan.
Bij verificatietype selecteer je PAP
“Type toegangspunt” moet je leeg laten.
“ Drager “ staan laten op “niet gespecificeerd”
Als laatste tik je op de knop links van de home-button en kies je “Opslaan” .
Het kan zijn dat je het toestel moet rebooten.(Opnieuw starten)
Bij mij was het niet eens nodig. Fijne bijkomstigheid van de nieuwe microSIM-kaart is dat het 3G internetten veel sneller is geworden!

Good Luck!

Henk

Reageer