beantwoord

Samsung Galaxy S plus valt uit.

• 12 juli 2012
  • 16 reacties
  • 11134 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb sinds een jaar een Samsung Galaxy S plus. Sinds kort valt de mijn telefoon uit en gaat dan niet meer vanzelf aan. Als ik zelf de telefoon weer aan zet is de batterij low. Dan valt de mobiel weer uit en gaat niet meer uit zichzelf aan. Als ik dan de mobiel zelf weer aan zet dan is de batterij weer vol zoals het hoort. Ook kan het zijn dat na de 1e keer opnieuw opstarten de batterij gelijk weer normaal is.
Ik vroeg mij af wat hier aan te doen is, want het is erg irritant. Het gebeurt vooral als ik op facebook of whats app zit.

Het grafiekje bij batterij gebruik loopt smooth naar beneden met soms een snelle daling door een spelletje dat ik speel. Als de telefoon dan uitvalt en daarna de lege batterij aangeeft is er een diepe daling in de grafiek en schiet hij daarn snel omhoog. Het is geen gat, eerder supers smal.
Ik heb firmwareversie 2.3.5.
Ik ben de kabel naar de computer kwijt geraakt, vandaar dat er nog een oude versie op staat. Het lijkt mij gek dat het van de een op de andere dag niet meer goed gaat...
Hoop dat iemand hier zelf ervaring mee heeft en mij kan helpen zit op te lossen!
icon

Beste antwoord door konstant 26 november 2012, 20:15

Hallo,

ik heb sinds januari een samsung galaxy s plus de laatste paar weken valt die steeds uit en soms start die van zichzelf weer op zonder pincode en soms blijft deze die volledig uit. nu de laatste paar dagen mag ik niks meer met mijn smartphone doen of die ligt steeds uit ook al doe ik er niks mee om niet te overdrijven moet ik deze de laatste 3 dagen zeker tussen 10 en 20 keer opnieuw aanzetten. ik heb deze vandaag gereset en het probleem blijft hetzelfde zelf nu er niks meer opstaat. verbinden met kies lukt ook niet. iemand een idee wat het probleem is en wat ik kan doen? ik heb al vanalles geprobeerd maar niks lukt. alvast bedankt,alle hulp is meer dan welkom!

Natalie

hallo, ik had dat probleem ook en heb een nieuwe batterij aangeschaft. het probleem is bij mij verholpen. heb je de laatste firmware versie (2.3.6)? ik zou niet een officiele batterij van samsung bestellen omdat die heel duur zijn en soms slechter dan goedkopere batterijen. sinds ik de nieuwe merkloze batterij gebruik gaat mijn telefoon 2 keer zo lang mee, van 4 naar 8 uur per dag bij matig of soms geen gebruik. dat is niet lang maar samsung geeft geen nieuwe firmware meer uit voor de galaxy s plus, en de met de laatste (2.3.6) is dus van alles mis waardoor onze telefoon het niet lang volhoud.

groet
Bekijk reactie

16 reacties

Badge
Welkom op het forum Fleur.Sanches! Een update van de software kan veel problemen oplossen. Ik adviseer om dat eerst te doen voordat u verder gaat zoeken naar oplossingen. Misschien heeft een kennis van u nog een kabel (over). U kunt anders ook langsgaan bij een servicepunt van Samsung.

Laïla
Badge
Braaf nieuw kabeltje gekocht. Nieuwste software erop gezet.
Mobiel valt nu nog sneller uit, zelfs als ik niet op een app zit.
Mobiel moet ik daarna zelf weer aanzetten. SOms haalt hij het pincode scherm niet eens meer.
Iemand een oplossing?
Batterijgebruik tabel vertoont vooralsnog geen gaten dus aan de batterij kan het volgens mij niet liggen.
Reputatie 1
Mobiel moet ik daarna zelf weer aanzetten. SOms haalt hij het pincode scherm niet eens meer.
Iemand een oplossing?
Batterijgebruik tabel vertoont vooralsnog geen gaten dus aan de batterij kan het volgens mij niet liggen.

Ik heb een korte tijd hetzelfde probleem gehad.
Bij mij werkte het volgende:
-Installeer een batterysaver app ( ik gebruik zelf easy battry saver )
-stel deze in zoals je het graag wil (draai zelf op normal of general)
-Hou op je startscherm je vinger ingedrukt totdat er een menu verschijnt. Plaats de taskmonitor op je startscherm (hoeft niet per se, maar maakt het makkelijker) klik op het tabje "ram"  en kies"wis geheugen"let nu op hoeveel apps gesloten zijn.
Dit zijn apps die op de achtergrond draaien. Als dit er meer dan 6 zijn (5-7 is mooi gemiddelde), ruim dan je telefoon op: verwijder overtollige apps.

Ik hoop dat dit werkt.
Badge
Ik heb een korte tijd hetzelfde probleem gehad.
Bij mij werkte het volgende:
-Installeer een batterysaver app ( ik gebruik zelf easy battry saver )
-stel deze in zoals je het graag wil (draai zelf op normal of general)
-Hou op je startscherm je vinger ingedrukt totdat er een menu verschijnt. Plaats de taskmonitor op je startscherm (hoeft niet per se, maar maakt het makkelijker) klik op het tabje "ram" en kies"wis geheugen"let nu op hoeveel apps gesloten zijn.
Dit zijn apps die op de achtergrond draaien. Als dit er meer dan 6 zijn (5-7 is mooi gemiddelde), ruim dan je telefoon op: verwijder overtollige apps.

Ik hoop dat dit werkt.

Ik heb de app geinstalleerd. Ik kan alleen het icoontje van de APP op me startscherm zetten. Ik kan het tabje RAM niet vinden. Zou je wat preciezer kunnen zijn?
Badge
Heb het tabje gevonden. Er werden 7 apps gesloten. Hoop dat dit werkt :)
Weet jij of het misschien ook aan de accu zelf zou kunnen liggen?
Badge
Mobiel net weer voor me neus uitgevallen, terwijl ik overbodige apps aan het verwijderen was.
Batterij was nog ruim 60%. Mobiel gaat niet meer vanzelf aan.
Badge
Batterij is na het aanzette van de mobiel 10%. Misschien ligt het toch aan de batterij?
Reputatie 1
Batterij is na het aanzette van de mobiel 10%. Misschien ligt het toch aan de batterij?

Ja, dat is wel erg snel.
Als het de accu zelf is, is dat balen, dan is die namelijk aan vervanging toe en dat is niet zo goedkoop denk ik.

Kun je de telefoon een keer helemaal leeg trekken? Dus dat de accu dan echt leeg is?
Vervolgens terwijl de telefoon uit is opladen tot 100%
Als de accu echt leeg is, duurt dat vrij lang. (uurtje of iets meer)
Badge
Dat heb ik al eens gedaan. Probleem blijft :(
Ik ga een nieuwe accu aanschaffen en dan laat ik het resultaat wel horen!
Mobiel moet ik daarna zelf weer aanzetten. SOms haalt hij het pincode scherm niet eens meer.
Iemand een oplossing?

heb een vraagje, heb ook een galaxy s plus en wil graag updaten naar 2.3.6. alleen als ik dus via kies wil updaten geeft ie aan dat ik de laaste firmware heb. heb nu 2.3.5.
zou iemand me kunnen vertellen hoe en waar ik kan updaten?
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dit ligt aan de batterij. ik heb een nieuwe batterij besteld en het probleem is weg. samsung vergoed helaas niet de batterij onder de garantie, dit zou wel moeten lijkt mij aangezien een hoop klanten met de galaxy s plus last van de falende batterij hebben..
Mobiel moet ik daarna zelf weer aanzetten. SOms haalt hij het pincode scherm niet eens meer.
Iemand een oplossing?

heb een vraagje, heb ook een galaxy s plus en wil graag updaten naar 2.3.6. alleen als ik dus via kies wil updaten geeft ie aan dat ik de laaste firmware heb. heb nu 2.3.5.
zou iemand me kunnen vertellen hoe en waar ik kan updaten?

kies verwijderen en opnieuw installeren werkt meestal
Hallo,

ik heb sinds januari een samsung galaxy s plus de laatste paar weken valt die steeds uit en soms start die van zichzelf weer op zonder pincode en soms blijft deze die volledig uit. nu de laatste paar dagen mag ik niks meer met mijn smartphone doen of die ligt steeds uit ook al doe ik er niks mee om niet te overdrijven moet ik deze de laatste 3 dagen zeker tussen 10 en 20 keer opnieuw aanzetten. ik heb deze vandaag gereset en het probleem blijft hetzelfde zelf nu er niks meer opstaat. verbinden met kies lukt ook niet. iemand een idee wat het probleem is en wat ik kan doen? ik heb al vanalles geprobeerd maar niks lukt. alvast bedankt,alle hulp is meer dan welkom!

Natalie
Hallo,

Natalie

hallo, ik had dat probleem ook en heb een nieuwe batterij aangeschaft. het probleem is bij mij verholpen. heb je de laatste firmware versie (2.3.6)? ik zou niet een officiele batterij van samsung bestellen omdat die heel duur zijn en soms slechter dan goedkopere batterijen. sinds ik de nieuwe merkloze batterij gebruik gaat mijn telefoon 2 keer zo lang mee, van 4 naar 8 uur per dag bij matig of soms geen gebruik. dat is niet lang maar samsung geeft geen nieuwe firmware meer uit voor de galaxy s plus, en de met de laatste (2.3.6) is dus van alles mis waardoor onze telefoon het niet lang volhoud.

groet

groet

Hallo,

dus je denkt dat het effectief aan de batterij ligt waardoor deze steeds opnieuw opstart? als ik met een volle batterij ga slapen,heb ik smorgens toch nog een 65% van de batterij maar moet die dan wel terug wat bijladen want anders kom ik de dag niet door,heb zelf een autolader bijgekocht. wel de firmware dat erop stond was 2.3.7 maar door die te resetten staat er nu 2.3.5 op en het lukt niet om hem te verbinden met kies. ik heb gezien dat het een 40€ is voor zo een batterij,vind ik ook heel veel geld,mag ik vragen waar je u merkloze batterij hebt gekocht?
Hallo,

dus je denkt dat het effectief aan de batterij ligt waardoor deze steeds opnieuw opstart? als ik met een volle batterij ga slapen,heb ik smorgens toch nog een 65% van de batterij maar moet die dan wel terug wat bijladen want anders kom ik de dag niet door,heb zelf een autolader bijgekocht. wel de firmware dat erop stond was 2.3.7 maar door die te resetten staat er nu 2.3.5 op en het lukt niet om hem te verbinden met kies. ik heb gezien dat het een 40€ is voor zo een batterij,vind ik ook heel veel geld,mag ik vragen waar je u merkloze batterij hebt gekocht?

Halo, 

Bij mij was het probleem verholpen door het aanschaffen van een nieuwe batterij. Firmware 2.3.7 bestaat niet voor de galaxy s plus, weet je zeker dat je die erop had? Ik heb de batterij voor 13 euro via www.subtel.nl gekocht.

Groet

Reageer