beantwoord

Samsung Galaxy S Advance traag/niet bellen

• 15 oktober 2013
  • 14 reacties
  • 4226 keer bekeken

Badge
Sinds ik overgestapt ben van Samsung Galaxy S, naar Galaxy S Advance, was ik eerst tevreden, maar al gauw werd de telefoon trager en trager en bellen ging ook vaak niet meer, amper bereik... Na een valpartij werd ie gerepareerd... Was het toestel weer een paar weken inorde, maar werd ie opnieuw trager. Nu loopt hij telkens vast, ik kan er amper fatsoenlijk mee berichten versturen, als ik wil bellen heb ik amper bereik... Internet werkt ook heel slecht!

Ik ben dit ondertussen zat, ik had dit met Tele2 met mijn vorige telefoon en na al mijn goede ervaringen bij Telfort had ik gehoopt dat dit hier niet het geval zou zijn. Nu hoop ik eigenlijk dat er een simpele verklaring voor dit alles is, maar ik ben er bang voor. Daarom vraag ik maar vast meteen of het mogelijk is om te wijzigen van toestel?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 16 oktober 2013, 13:45

@kenbeimer,

Als de problemen blijven aanhouden dien je het toestel op te sturen ter reparatie. Je kunt hiervoor contact leggen met onze telefonische klantenservice (0990-9596), zij kunnen jou doorverbinden met Smartcare om een afspraak te maken.

Denise
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe groot is het SD kaartje wat je erin hebt zitten, daarnaast heb je de apps op de SD kaart of in het standaard geheugen geinstalleeerd.
Badge
Ik installeer geen apps op de SD kaart en de SD kaart zit zo goed als vol. 
Reputatie 8
Badge +16
Dan is het zinvol op de SD kaart leeg te maken of een grotere SD kaart in je toestel te zetten
Badge
SD kaart verwijderen, helpt dat?
Reputatie 8
Badge +16
Nee want een groot aantal programma's maken daar gebruik van.
Oplossing is om zaken als foto's over te zetten naar je PC/Laptop.
Mocht je dan nog snelheidsproblemen houden dan is het zinvol om een grotere SD kaart te gaan gebruiken.

Overigens, het regelmatig herstarten van je telefoon, geeft dat misschien ook nog verbetering.
Sommige programma's willen nog wel eens hardnekkig op de achtergrond blijven draaien, een herstart van je telefoon wil dan nog wel eens helpen
Badge
De SD kaart zat er niet standaard bij trouwens. Mijn vorige telefoon maakte er geen gebruik van. Of komt dat omdat ik dat ding al een hele tijd erin heb zitten?
Reputatie 8
Badge +15
Sorry.. dubbele post. 😞
Reputatie 8
Badge +15
Belangrijke stuurprogramma's die de telefoon nodig heeft om het toestel draaiende te houden staan op het toestel zelf.

Of het aan deze programma's ligt kun je controleren door het toestel enkele dagen te gebruiken zonder geheugenkaart.

Is het toestel sneller dan ligt het aan de geheugenkaart en kun je deze het beste opnieuw formateren. Sla wel de bestanden eerst op de pc of laptop.

Is het toestel niet sneller en blijf je problemen ervaren dan zou een reset naar fabrieksinstellingen een oplossing kunnen zijn. Maak dan wel eerst een backup van je bestanden die op de telefoon staan.

Is het daarna nog niet verholpen dan zal je toestel helaas naar het reparatiecentrum moeten.

- toestel regelmatig uit/aan zetten voorkomt netwerk en toestelproblemen.
- regelmatig app's downloaden, gebruiken en verwijderen veroorzaken 'vervuiling' en kunnen conflicten veroorzaken.

Succes!
Badge
Regelmatig aan en uitzetten doe ik dus niet. Ga ik dat eens wat vaker doen en kijken of dit het oplost. Regelmatig apps downloaden doe ik niet, alleen als ik  er 1tje nodig heb.

Heb er denk ik hooguit 10 geïnstalleerd. Ik heb trouwens ook een dynamische achtergrond. (Microscopisch leven, waarin je bacteriën in 4 verschillende vormen over het beeld hebt lopen en door te "touchen" je ze kunt voeren en ze zich vermeerderen) Zorgt dit ook voor vertraging?
Reputatie 3
Badge +1
@kenbeimer,

Als de problemen blijven aanhouden dien je het toestel op te sturen ter reparatie. Je kunt hiervoor contact leggen met onze telefonische klantenservice (0990-9596), zij kunnen jou doorverbinden met Smartcare om een afspraak te maken.

Denise
Badge
Regelmatig aan en uitzetten is zeker aan te bevelen, ook een fabrieks-reset kan dit soort problemen oplossen.... eerst wel een backup maken van alle bestanden die je niet kwijt wilt ....
Tevens zou ik als eerste die live-wallpaper uitschakelen, dit kost rekenkracht van je cpu die het toestel ook voor andere applicaties kan gebruiken.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen om het probleem te achterhalen.....
Succes ! M.vr.gr. 'Foeps' 
Badge
Telefoon opgeruimd, Dynamische achtergrond verwijderd... Wat kan ik nog meer doen om dit rotding sneller te krijgen? Hij loopt nu al zelfs vast tijdens het bellen... Ik moet hem zeker 3x per week geforceerd uitschakelen door de batterij eruit te halen... Ik kan wachten tot ik een ons weeg, hij doet toch niets.
Reputatie 3
Badge +1
@kenbeimer,

Vervelend dat je nog steeds problemen ervaart. Zoals ik in mijn laatste post van oktober aangeef adviseer ik je om jouw toestel ter reparatie aan te bieden.

Denise
Badge
Ik heb een vermoeden dat Vlingo de boosdoener is. Als de mobiel vastloopt druk ik op de startknop en als hij dan niet reageerd uit reflex nog een keer, wat Vlingo activeerd. Ik ben nu bezig om Vlingo Voice command er proberen af te halen via allerlei omwegen, het moet toch mogelijk zijn.

Reageer