beantwoord

Samsung galaxy s advance

• 9 januari 2013
  • 1 reactie
  • 2442 keer bekeken

Ik heb al een tijdje een samsung galaxy s advance en omdat er binnenkort android 4.1 voor komt, houd ik het internet in de gaten over de mobiel. Op internet lees ik dat de samsung galaxy s advance 768mb ram heeft en 8gb intern geheugen. Als ik in het toestel kijk dat ik met toestellease ontvangen heb kijk, zie ik 555mb en 4gb aan intern geheugen. Hoe kan dit?

Groet Leon
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 9 januari 2013, 22:00

Leon, het memory wordt door Android verdeeld, "gepartitioneerd" zoals dat heet. De 8GB is de grootte van de totale ruimte van de opslag, de 768MB is het RAM geheugen, het werkgeheugen.

Beide geheugens worden dus verdeeld, een stukje voor de systeem programma's, je IMEI gegevens, je eigen app's, muziek, filmpjes, foto's, app data, enz...

Wat je nu dus ziet, is de ruimte die nu overgebleven is ná dat die verdeling is geweest.

Je kan eventueel nog een microSD kaart in je telefoon schuiven...
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +17
Leon, het memory wordt door Android verdeeld, "gepartitioneerd" zoals dat heet. De 8GB is de grootte van de totale ruimte van de opslag, de 768MB is het RAM geheugen, het werkgeheugen.

Beide geheugens worden dus verdeeld, een stukje voor de systeem programma's, je IMEI gegevens, je eigen app's, muziek, filmpjes, foto's, app data, enz...

Wat je nu dus ziet, is de ruimte die nu overgebleven is ná dat die verdeling is geweest.

Je kan eventueel nog een microSD kaart in je telefoon schuiven...

Reageer