Samsung galaxy plus valt uit....

• 8 januari 2012
  • 15 reacties
  • 5530 keer bekeken

en start vanzelf op.
Ik heb deze telefoon nu ongeveer een dag of 4 in gebruik nieuw thuis gekregen met verlenging.
Ben wel een beetje teleurgesteld.
De batterij is ook verschrikkelijk snel leeg.
Wat kan ik hier aan doen aan dat opnieuw opstarten van de telefoon?
En de batterij.Het is best wel iritant.
Groeten Petra.

15 reacties

Badge +7
Ervaart u nog steeds problemen met uw telefoon? Ik adviseer u om de software van uw telefoon bij te werken om te kijken of dit het probleem oplost. Op de website van Samsung staat het volgende over de batterij:
Hoe kan ik mijn batterijverbruik beheren?

Gaat uw batterij snel leeg? Dat komt misschien omdat er een aantal applicaties op de achtergrond draaien die u op dat moment niet gebruikt. Sluit de applicaties af die u niet gebruikt via de Taakbeheer button en u zult zien dat u aanzienlijk langer kunt genieten van uw telefoon tussen oplaadbeurten door.

Hoe kun je dit doen?
1. Houd de menuknop een paar seconden ingedrukt totdat er een snelmenu opent.
2. Kies TAAKBEHEER.
3. Sluit alle applicaties tegelijkertijd door op ALLES SLUITEN te tikken. Of sluit de applicaties die u op dat moment niet nodig heeft handmatig.

U kunt ook checken waar uw batterij precies aan op gaat. Dit zijn waarschijnlijk niet alleen ongebruikte apps.
Dit kun u hier vinden: INSTELLINGEN → OVER HET TOESTEL → BATTERIJVERBRUIK.

Laïla
Badge +4
Het opnieuw opstarten schijnt juist te komen door het updaten. 2.3.5 heeft nergens last van, met 2.3.6 hebben mensen wel spontane reboots. Hopen dat de volgende update het oplost.

Als je wifi uitzet, schijn je wel minder/geen reboots meer te krijgen. Misschien heb je er wat aan.
Nou dat is dan erg vreemd ik heb mijn telefoon nog niet geupdate ....En de firmware versie 2.3.5 staat standaart op de telefoon toen ik deze kreeg van telfort.
Al die tips over de batterij heb ik al gedaan ik heb mijn telefoon gisteravond helemaal vol laten lopen batterij stond op 100% ben om 23.00 uur naar bed gegaan.
Alles nagelopen wifi stond uit bleutooth stond uit internet stond uit.
Alle apps en dingen die op de achtergrond konden meedraaien stonden uit.
Toen ik vanmorgen uit mijn bed kwam en om 07.15 mijn batterij bekeek stond deze nog maar op 40 % da's toch wel erg vreemd.
Had het toestel niet aangeraakt. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice deze sturen mij een nieuwe simkaart op.
En als de klachten dan nog niet over zijn moet ik opnieuw bellen.
Groeten Petra.
Badge +4
Okay, dan heb je dus niet het 2.3.6 probleem. Dan moet het ergens anders zitten. Ik heb ook 2.3.5, geen problemen.

Nog wat tips die mogelijk kunnen helpen:

Dat is inderdaad veel te veel. Probeer het eens met alle apps echt verwijderd ipv uitgeschakeld en start hem eens opnieuw op.

En GPS staat ook uit neem ik aan.
Ik wacht eerst op mijn nieuwe sim en daarna als ik nog steeds klachten heb dan gaat tie gewoon terug
naar telfort.
Dan zorgen ze maar dat het goed komt.
Zal wel laten weten hoe het straks gaat met nieuwe sim.
Groetjes Petra.
Badge +4
Prima, succes. Toch zou ik wel een keer proberen opnieuw op te starten en/of resetten, terug naar fabrieksinstellingen. Het is namelijk zo dat een toestel niet defect hoeft te zijn om snel leeg te lopen. Als je bepaalde apps installeert, kan dat ook gebeuren, bijvoorbeeld omdat ze telkens je processor volledig benutten. Zonde om je telefoon een tijdje kwijt te zijn als het makkelijk op te lossen is natuurlijk 🙂 Never hurts to try.
Update , vanmiddag nieuwe simkaart ontvangen nadat deze er een uurtje in zat voelde ik in mijn zak dat hij weer opnieuw opstarte (trillen) daarna terug gezet naar fabriek instellingen.
Wel alle apps kwijt ook betaalde die ik van telfort had gekregen. 20 euro!!
Maar goed toe nu toe heeft hij nog geen 1 keer opnieuw opgestart.
Hopelijk blijft het goed gaan.
Groetjes Petra.
Badge +4
Kun je apps niet gewoon opnieuw kosteloos downloaden, aangezien die zijn gekoppeld aan je google-account? Of is dat bij die van Telfort niet zo?
Ik heb geen idee misschien dat een moderator daar antwoord
op heeft?
Badge +4
Heb je de apps zelf gedownload uit de market? En toen betaald via een of andere kadokaartnummer oid? Als je nu naar market gaat en inlogt, kun je dan niet via de menu knop (linksonder) en dan 'mijn apps' je eerder gekochte apps zien?
Badge +7
Uw aangeschafte apps worden aan uw Google-account gekoppeld en kunnen een onbeperkt aantal keer op elk willekeurig apparaat worden geïnstalleerd. Als u bijvoorbeeld 'Mijn favoriete game' heeft verwijderd om geheugenruimte te besparen, kunt u deze later opnieuw installeren zonder dat u hiervoor hoeft te betalen. Dit doet u door naar Mijn apps te gaan. Opmerkingen: gratis apps worden niet opgeslagen in Mijn apps wanneer u deze heeft verwijderd.
Laïla
Kijk dit vind ik heel leuk!! Dat zou geweldig zijn!
Maar hoe kom ik in mijn apps?
Als dat via instellingen en dan Applicatie's gaat dan kan ik hem dus niet zien...
Groetjes Petra.

PS telefoon doet het nog steeds goed 😃
Badge +4
Zoals ik zei 😃 Market starten, op de menu-knop (linksonder op het toestel) drukken en dan 'mijn apps' kiezen.

PS een tip: installeer niet gelijk weer alle apps, maar doe er 1 per dag ofzo, dan weet je welke app de oorzaak is van de batterij die zo snel leeg gaat.
Dank je wel voor je snelle antwoord Erik 😃 helaas daar staat hij daar niet bij.
Nou ja jammer dan het was er zo 1 dat tussen mobiel en pc kan communiceren koste 10 euro +-
Die had ik gedownload van de kaart met 20 euro apps die ik van telfort bij bijn abbo tel verlenging kreeg.
Ben al blij dat mijn mobiel het goed doet 😃
Nou dat is dan erg vreemd ik heb mijn telefoon nog niet geupdate ....En de firmware versie 2.3.5 staat standaart op de telefoon toen ik deze kreeg van telfort.
Al die tips over de batterij heb ik al gedaan ik heb mijn telefoon gisteravond helemaal vol laten lopen batterij stond op 100% ben om 23.00 uur naar bed gegaan.
Alles nagelopen wifi stond uit bleutooth stond uit internet stond uit.
Alle apps en dingen die op de achtergrond konden meedraaien stonden uit.
Toen ik vanmorgen uit mijn bed kwam en om 07.15 mijn batterij bekeek stond deze nog maar op 40 % da's toch wel erg vreemd.
Had het toestel niet aangeraakt. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice deze sturen mij een nieuwe simkaart op.
En als de klachten dan nog niet over zijn moet ik opnieuw bellen.
Groeten Petra.

Ik heb 2.3.3 en nog nooit een update gezien wel geprobeerd via de instellingen-over het toestel-software update, maar heb het zelfde probleem. Alleen dit probleem ontstond pas nadat er steeds meer geheugenfouten op het onterne geheugen zaten.

Toen een totale fabrieks reset gedaan, firmware van de nand op intern opnieuw geinstalleerd en sinds dien doet die het pas met spontaan herstarten. en niet alleen tijdens wifi verbindingen maar ook onderweg. Voor die reset dus niet.
Toch vreemd, heb dit met een Dell streak ook eens gehad maar deze was gemakkelijk te fixen en het probleem was al bekend tevens de fix er voor. Ik weet niet of dit toestel soms ook een sd card als intern geheugen heeft maar een nieuwe er in en het probleem kan over zijn. Kan er verder ook niets over vinden.
Grts
Ted

Reageer