Samsung Galaxy blijft traag

• 23 december 2013
  • 3 reacties
  • 1403 keer bekeken

Badge
Na de laatste keer problemen met de Galaxy S Advance, kreeg ik de tip om het toestel regelmatig opnieuw op te starten, nou dat doe ik nu en dit heeft een tijd goed geholpen, maar de laatste dagen blijft het ding ontzettend traag! Ook krijg ik telkens een oproep van Vlinga om te accepteren (wat het toestel ook vertraagd) maar ik wil geen extra apps. Hoe kan ik dit soort verzoeken verwijderen. Ook zitten er genoeg andere apps zoals b.v. Google+ die ik niet gebruik en dus liever verwijder.

Vragen:
- Hoe krijg ik mijn toestel weer sneller?
- Hoe verwijder ik beveiligde apps? (om toestel sneller te krijgen)

3 reacties

Badge +1
aangezien het toestel het na een reset eerst een poosje wel goed doet en dan steeds slechter wordt is het aannemelijk dat het een software probleem betreft.

Het kan zijn dat een app die jij op het toestel installeert er voor zorgt dat het toestel niet goed (meer) werkt.

Je zegt dat je het toestel niet meer vertrouwt. Je kunt het toestel altijd laten nakijken door SmartCare. Mocht er dan wel een hardware probleem gevonden worden dan zal dit netjes voor je worden opgelost (je hebt immers gewoon garantie op het toestel).
Badge +1
het beste wat je kunt doen is een backup van je contacten en foto's ed maken, het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan je contacten weer terug zetten.
Vervolgens zul je wel je instellingen en apps handmatig weer moeten instellen/installeren.

Een volledige backup zet ook van troep terug die je juist kwijt wil raken met een reset.

Als je losse apps wil verwijderen ga je naar instellingen -> applicaties (kan ook toepassingen zijn) -> toepassingen beheren. Zoek in de lijst de toepassing die je wilt verwijderen en tik daarop.
Als je de toepassing kunt verwijderen is daar een knop voor beschikbaar.
Soms is er een knop 'updates verwijderen'. Die indrukken heeft niet zo veel zin, aangezien Play Store dan gaat roepen dat er updates beschikbaar zijn voor die app....
Veel door de fabrikanten meegeleverde apps (en dat zijn er nogal wat bij Samsung) kun je helaas niet verwijderen...
Badge
Zoiets kan ik wel doen, maar dan is het binnen een paar weken zo weer hetzelfde (ervaring). Telefonisch voor het afsluiten had ik gevraagd of ik kon wisselen van toestel als het toestel me niet beviel en dat kon, al krijg ik achter andere dingen te horen. Moet ik nu de 2 jaar volledig afmaken, voor ik kan wisselen? 😞 Ik vertrouw mijn telefoon niet meer hoor.

Reageer