beantwoord

Samsung galaxy A 5

• 4 juni 2019
  • 5 reacties
  • 231 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb in mrt 2018 een telefoon Samsung A 5 en een abbonement afgesloten voor 2 jaar . Ik heb na 1 jaar een nieuwere telefoon de A 50 gekocht bij telfort met abbonement, dus verlengd noemen ze dat . Dus de A 5 afbetaald en nu dus de A50 met weer 2 jarig abonnement. Nu is de vraag ik heb op de A5 toch nog wel garantie ? Deze is immers net 1 jaar oud geweest. Ik zie deze telefoon niet meer in de App staan bij Mijn Telfort. Ik heb dus ook niet nog een aankoop bewijs . Ik wil deze telefoon graag verkopen , zit er dan nog garantie op en kan ik deze doorgeven ?
icon

Beste antwoord door sm1001802486 4 juni 2019, 16:19

Ik heb net contact opgenomen met telfort telefoniste, geprobeerd om ze te bereiken en t is gelukt . T klopt idd dat ze terug konden zien wanneer mijn aankoop was in mrt 2018 van de A 5 , de mevr heeft mij een I mey nr doorgegeven ,waar ik wat mee kan zei ze. Hoe t kan dat t naar een jaar verlengd wordt geen idee ,maar dat is wel zo met mijn nr behoud en een nieuwer toestel de A50 dus . De A 5 heeft geen abonnement meer dat is nu voor de A50 weer voor 2 jaar, en t was niet een maandelijks opzegbaar contract en ook geen sim only . Dus ja ik weet t verder ook niet ,maar zo is t .
Bekijk reactie

5 reacties

Klopt het jaar wel? In maart 2018 een 2 jarig abonnement gestart en nu al verlengd?
Daar kan een Telfort medewerker beter antwoord opgeven staan je klantgegevens zoals postcode en huisnummer bij de aanvullende informatie.

Als er geen aankoop bewijs is zal het lastig zijn volgens de website van Samsung is de garantie standaard 2 jaar. De huidige eigenaar zal de telefoon moeten afmelden als deze al is geregistreerd bij Samsung de nieuwe eigenaar zal hem weer moeten registreren.
Reputatie 1
Badge
Jazeker klopt de aankoop datum . Ik heb hem een jaar gebruikt en nu deze doorgeschoven aan mijn man ,dan heeft hij ook een recente telefoon ,maar ik wil graag een iphone ,dus als ik de A 5 nu verkoop dan krijgt mijn man de nieuwe A 50 . En ik een iphone. Ik heb de A 50 bij een telfort winkel gekocht . De A 5 niet ,die is besteld via internet en afgeleverd door cool blue . Daar heb ik dus niet echt een bon van . Kan ik telfort nog bellen hierover dan , zijn de medewerkers aan de telefoon nog aanwezig om klanten te woord te staan ?
Wat mij onduidelijk is aan dit verhaal hoe je het vooral elkaar hebt gekregen binnen 24 maanden te kunnen verlengen.

Die A50 kan bijna geen verlenging zijn maar nieuw toestel met nieuw nummer.
De A5 heeft bij mijn weten ook nog een lopend abonnement als deze in maart 2018 is gestart dan kan deze pas in december 2019 op zijn vroegst worden verlengd. Of ging het om een maandelijks opzegbaar contract wat in die periode is geïntroduceerd.
De andere mogelijkheid is dat dit zogenaamde sim only abonnementen zijn geen toestel met abonnement.

Wat betreft het Cool blue toestel de A5 daar zal je een bestelbevestiging van hebben die factuur/bevestiging is de bon.
Reputatie 1
Badge
Ik heb net contact opgenomen met telfort telefoniste, geprobeerd om ze te bereiken en t is gelukt . T klopt idd dat ze terug konden zien wanneer mijn aankoop was in mrt 2018 van de A 5 , de mevr heeft mij een I mey nr doorgegeven ,waar ik wat mee kan zei ze. Hoe t kan dat t naar een jaar verlengd wordt geen idee ,maar dat is wel zo met mijn nr behoud en een nieuwer toestel de A50 dus . De A 5 heeft geen abonnement meer dat is nu voor de A50 weer voor 2 jaar, en t was niet een maandelijks opzegbaar contract en ook geen sim only . Dus ja ik weet t verder ook niet ,maar zo is t .
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @sm1001802486, ik lees dat het inmiddels is opgelost. Heel fijn.

Je hebt inderdaad een abonnement genomen met toestel in 2018. Deze heb je in april afgekocht. Toen is het abonnement opengebroken met een nieuw toestel. Zo is het hoe de vork in de steel zit. Het klopt dus dat je weer een nieuw abonnement bent aangegaan.

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer