beantwoord

Samsung A3 probleem met wifi

jojoan
Nu ruim twee en een halve week, na verlengen abonnement, een Samsung A3 in gebruik. En waar ik mijn smartphone thuis op de wifi veel (heel veel) gebruik, is dat met deze telefoon niet te doen. De wifi verbinding valt continue weg, waardoor gebruik van bijv spotify, netflix, webwinkels, alles wat met internet te maken heeft gewoon niet te doen is. In eerste instantie gedacht dat het hier in huis lag, dus de Experia box is vervangen (van V8 naar V10). En waar alle apparatuur in huis daar baat bij heeft, blijft deze telefoon een probleem houden met de wifi hier in huis.
Is het mogelijk dat er een productiefout is? De combinatie van Samsung A3 (2016) met een Experia box (KPN) niet werkt? Hoe is dit op te lossen, want zo heb ik zeer weinig lol van een nieuwe telefoon....

Groet,
Joke
icon

Beste antwoord door Michael 6 januari 2017, 15:44

Mochten de eerder aangegeven adviezen geen oplossing bieden, pas dan de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (WPA2 Only PSK) aan. Hierna moet het probleem verholpen zijn.

Bekijk reactie

43 Reacties

Tuut-Tuut
Reputatie 5
Badge +3
Aangezien er bij Telfort geen V10 wordt gebruikt zal je denk ik op het KPN forum die vraag moeten stellen. Er zijn ook geen Telfort gebruikers die ervaring hebben met een V10
jojoan
Los daarvan blijft dat mijn telefoon niet functioneert zoals zou moeten...
Samsung telefoon van mijn man heeft hier namelijk geen problemen mee. Probleem was ook met V8.
jojoan
Telefoon is dus via Telfort aangeschaft.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Heb je al geprobeerd of je mobiel het bij iemand anders zijn netwerk de Wifi wel goed doet
LindaS
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ook na verlenging een Samsung A3 aangeschaft. Na twee weken in gebruik te hebben gehad, valt de wifi verbinding steeds weg, terwijl op de laptop en andere telefoon de verbinding wel goed blijft. Al een paar keer van kanaal veranderd, maar geen verbetering. Op een ander doet ie het wel goed. Ik zoek ook nog een oplossing.
jojoan
Telefoon doet het overal goed, behalve thuis. En alle telefoons doen het thuis prima, behalve de Samsung A3.
In overleg met KPN wordt er nu een v9 experia box geinstalleerd om te kijken of het op die manier op te lossen is. Zo niet dan zit er niks anders op dan de telefoon terugsturen en een andere ontvangen ben ik bang.
MarkHomans
Wij hebben precies het zelfde probleem.
De Samsung A3 werkt thuis niet (telfort), elders wel.
Alle andere wifi apparaten (behalve de A3) werken thuis prima.
We hebben ook een A3 van een kennis thuis getest en die geeft ook problemen. Dus je telefoon omruilen voor een andere A3 heeft waarschijnlijk geen zin.
We hebben de A3 al naar fabrieksinstellingen terug gebracht.
We hebben de wifi op een aantal andere kanalen gezet.
Het is mij dan ook de vraag wie hier de problemen geeft, Telfort of de Samsung A3?
jojoan
En nog steeds hetzelfde probleem. Erger nog, soms de Samsung update van laatst lijkt het alleen maar erger te zijn geworden....
Telfort.... dit werkt zo voor geen meter, hoe dit op te lossen?
LindaS
Dus op aanraden van de klantenservice van Telfort mijn Samsung A3 ter reparatie opgestuurd. Vandaag terug gekregen, en wat denk je... Natuurlijk geen verbetering. Het is nog steeds niet opgelost. Vind het nu wel lang duren zo zonder ook maar een oplossing te bekennen. Kan het niet zo zijn dat de A3 dezelfde problemen ondervind als de Samsung Galaxy J3? Want daar erkent Telfort wel dat er problemen zijn met de verbinding van de telefoon en een experia mediabox 8.

Zie topic: Nieuwe telefoon/abonnement na retourzending Samsung Galaxy J3 vanwege Wifi problemen
kreeft
Sinds oktober heb ik ook een samsung galaxy A3
Ik heb hetzelfde probleem met mijn WIFI aan uit aan uit, word er gek van.
pc werkt wel en als ik bezoek heb kunnen ze ook op WIFI
Ga ik naar andere mensen toe heb ik ook geen problemen met hun WIFI, nee alleen thuis.

Telfort heeft de router gereset en mij laten bellen naar Samsung voor de nieuwste update, echter ik heb de nieuwste versie al en samsung geeft de schuld aan telfort en telfort aan samsung.

we zijn er mooi klaar mee
kreeft
MarkHomans schreef:

We hebben ook een A3 van een kennis thuis getest en die geeft ook problemen. Dus je telefoon omruilen voor een andere A3 heeft waarschijnlijk geen zin.
Het is mij dan ook de vraag wie hier de problemen geeft, Telfort of de Samsung A3?

kreeft
kreeft schreef:

MarkHomans schreef:

Ze geven elkaar de schuld, maar het is een raar gedoe.
Bij een vriendin die dezelfde box en router heeft,en ook klant bij Telfort kan ik inloggen en ja hoor gewoon wifi zolang ik daar ben,.
Hoe los je dit op......................werd vannacht 3 uur wakker omdat er ineens een app binnenkwam hahaha, zorg er nu voor dat alle geluid uit staat.
erikfocus
Reputatie 1
Er zijn problemen bekend met oa. de Galaxy J3 en J7 i.c.m. Experiaboxen.
KPN heeft hiernaar onderzoek gedaan en Samsung heeft het onderzoek overgenomen.
Het lijkt erop dat de toestellen na een firmware update wel probleemloos werken.
Als en update via wifi niet lukt dan helpt een update via Kies(3) misschien.
kreeft
Ik heb een A 3
LindaS
Ik heb zelf vorige week al de nieuwste update geinstalleerd, en van de week telfort zelf ook. En maakt geen verschil.
Michael
Reputatie 5
Badge +2
In dit topic staat een tijdelijke oplossing. Graag hoor ik van eenieder wat het resultaat is na deze handelingen.

Mocht het daarna alsnog niet werken, dan hoor ik het graag.

@erikfocus,

Dank voor deze update. Ik hoop dat er snel iets uitkomt. De huidige situatie is inderdaad betreurenswaardig.
LindaS
Hoi Michael,

Gisteren heb ik op een ander wifi hotspot ingelogd. Maar het is niet verbeterd. De verbinding blijft wegvallen.
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Linda,

Bedankt voor de moeite.

Graag ontvang ik je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart bericht. Ik zal dan voor je kijken naar een alternatief.
kreeft
Hoi Michael
Ik heb bij verschillende wifi hotspot ingelegd.

Heb zelfs een andere experiabox ontvangen van telfort.
Helaas ook bij deze blijft de verbinding wegvallen.
kreeft
Ingelegd haha is ingelogd
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hi Linda,

Dank voor de gegevens. Ik heb je een ander modem toegestuurd. Ik verwacht dat de problemen daarmee verholpen worden.

Laat je het weten wat je ervan vindt?

@kreeft,

Jammer dat dat niet geholpen heeft. Stuur je postcode en huisnummer mij in 'n apart bericht. Ik pak dan verder op voor je.

Dank je!
kreeft
Hoi Michel ik heb je een bericht verzonden ( had ik al eerder gedaan )
Nu heb je er dus 2 :D
LindaS
Hoi Michael,

Gisteren heb ik het nieuwe modem ontvangen. Een experia mediabox v8. Dat is precies dezelfde die ik zelf al had hangen. Maar ik heb het toch maar geprobeerd en het modem aangesloten. Het heeft echter niks geholpen. De verbinding blijft wegvallen.
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hi kreeft,

Bedankt voor de twee berichten. ;)

Ik heb je een reactie gegeven. Wil je er eens naar kijken?

@LindaS,

Vervelend. :( Ik zal je een privébericht sturen.
kreeft
Michael

Ik heb je weer een prive bericht gestuurd.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)