beantwoord

Reparatie verloopt niet soepel

• 25 juni 2016
  • 16 reacties
  • 351 keer bekeken

Ik kreeg een nieuw toestel bij een abbonement. Hij werd erg warm en liep snel leeg. Na 2-3 weken teruggegaan naar de telfort winkel, en werd de telefoon opgestuurd. Hij kwam terug, en was, net als bij uw product, ook nog kapotter dan eerst. Ik verbrande er mijn vinger aan. Weer opnieuw opgestuurd. Kreeg ik een bericht van telfort terug: "Het reparatiecentrum heeft alles gecontroleerd en de klacht is niet waargenomen" - "er zijn daarom 35 euro onderzoekskosten verschuldigd". Ik ben naar de Telfort winkel gegaan en geprobeerd iets te doen. Het enige wat ik mee kreeg van de medewerkers was "bel maar naar e-repair, hier is de site e-repair.nl". Die site bevat geen telefoonnummer Ik heb mijn toestel 11 april gekregen, toen 2-3 weken gebruikt, toen toch besloten er mee terug te gaan. Het is nu bijna 3 maanden later, ik moet nu 35 euro betalen, anders krijg ik mijn toestel niet terug, en zelfs als ik het toestel terug krijg, is het waarschijnlijk nogsteeds kapot. Ik ben buitengewoon furieus omdat het reparatiebedrijf eigenlijk zegt: "u liegt, u heeft uw vinger niet verbrand. U vindt het leuk om ons bezig te houden en 3 maanden lang niet uw nieuwe telefoon te kunnen gebruiken. U houdt ons onnodig bezig en daarom moet u nu 35 euro betalen.". Kan iemand mij alsjeblieft helpen in deze situatie?

groet,
Martijn van Dorp

p.s. Ik wil gewoon graag een werkend toestel, het duurt nu al te lang, ik heb er te veel tijd en energie in gestoken, zeker om er nu zelfs voor te moeten betalen, dat is idioot. Er zou een tegemoetkoming mijn kant op moeten komen in plaats van dat ik bij moet betalen!!
icon

Beste antwoord door MartijnvanDorp 3 augustus 2016, 14:59

Beste Michael,

Ik ben net inderdaad gecontacteerd door jou collega. Zij stelde voor om de 35 euro van de onderzoekskosten naar mij over te maken zodat ik in ieder geval mijn telefoon gratis kon ophalen. Als deze alsnog kapot blijkt te zijn mag ik deze weer terugbrengen naar de telfort winkel en zal deze weder worden opgestuurd. Hopelijk komt het nu allemaal op zijn pootjes terecht.
Heel erg bedankt voor je hulp en je hoort nog van mij hoe het verder allemaal loopt.

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Martijn,

Wat een vervelende situatie inderdaad. Als je toestel inderdaad zo warm wordt als jij aangeeft, dan dient dit simpelweg naar behoren opgelost te worden. Het is mij dan ook niet geheel duidelijk hoe het kan dat e-repair tot een andere conclusie komt. Maak in een privébericht je 06-nummer kenbaar, dan zal ik dit uitzetten binnen de organisatie. Dit wordt dan uitvoerig nagekeken en er zal contact met je worden opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

Mijn oprechte excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Martijn,

Bedankt voor de gegevens. Het incident zal ik doorsturen naar de klantenservice. Zij zullen dit serieus oppakken en je voorzien van een terugkoppeling. Ikzelf ga ervan uit dat het probleem door hen op te lossen is.

Laat je me weten wat er precies uitkomt? Dank je! 🙂
Beste Michael,

Heel erg bedankt voor je moeite, ik hoop dat het inderdaad serieus werd genomen door de klantenservice want dit leek niet het geval in de winkel.
Ik zal je op de hoogte houden met de uitkomst.

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Ik zie dat het incident is opgepakt en dat er naar gekeken is. Echter heb ik nog geen concrete terugkoppeling ontvangen. Ik heb dit zodoende nogmaals onder de aandacht gebracht.

Wat is de status vanuit jouw perspectief? :)

Verneem het graag!
Reputatie 1
telfort had de telefoon terug moeten nemen en kunnen ruilen want je hebt ook op telefoons met abo gerantie TOCH TELFORT??
Reputatie 8
Badge +16
Een leverancier is niet verplicht een toestel met gebreken om te ruilen voor een nieuw toestel. Hij kan er ook voor kiezen om het onder garantie te laten repareren. Maar dan moet het wel snel en goed gebeuren natuurlijk.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Martijn,

Mijn collega's geven aan dat je een tijd in het buitenland verblijft en dat je zelf contact opneemt zodra je weer in gelegenheid bent. Kun je het aangeven als het gelukt is?

Bedankt!
Beste Michael,

Ik heb inderdaad contact gehad met jou collega's. Ik ben nu weer terug in Nederland maar weet niet hoe ik contact kan opnemen met jou collega's. Zou je mij een telefoonnummer kunnen geven? Ze kunnen mij ook zelf contacteren op het telefoonnummer dat ik jou heb gestuurd.
Bedankt voor je tijd!

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn collega's verzocht om jou nogmaals te benaderen.

Laat je het mij weten wat je van het gesprek vond?

Dank je vriendelijk!
Beste Michael,

Ik ben net inderdaad gecontacteerd door jou collega. Zij stelde voor om de 35 euro van de onderzoekskosten naar mij over te maken zodat ik in ieder geval mijn telefoon gratis kon ophalen. Als deze alsnog kapot blijkt te zijn mag ik deze weer terugbrengen naar de telfort winkel en zal deze weder worden opgestuurd. Hopelijk komt het nu allemaal op zijn pootjes terecht.
Heel erg bedankt voor je hulp en je hoort nog van mij hoe het verder allemaal loopt.

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Goed om te horen dat er schot in de zaak zit, dat doet me deugd. Houd me op de hoogte van de vorderingen alsjeblieft.

Ikzelf ben ook benieuwd hoelang het duurt voordat dit verhaal inderdaad 'op zijn pootjes terechtkomt'.
Beste Michael,

Er zou 35 euro voor de onderzoekskosten overgemaakt worden zodat ik mijn telefoon kon ophalen. Dit zou met spoed gebeuren. Ik heb het bedrag nog steeds niet binnen. Zou je voor mij even kunnen kijken wat daarmee gebeurd is?

Heel erg bedankt voor je tijd,

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Mijn collega heeft dit wel in orde gemaakt. Ik verwacht dat je de correctie vindt op de eerstvolgende factuur.
Beste Michael,

Helemaal goed. Wordt verekend met mijn factuur. Bedankt voor het navragen!

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Beste Michael,

Heel erg bedankt voor al je voorgaande hulp. Alles was goed geregeld en ik heb inderdaad uiteindelijk niet hoeven te betalen voor de reparatiekosten. However heb ik vandaag TOCH weer mijn mobiel teruggebracht naar de winkel omdat deze nogsteeds te snel leeg liep. (van 100% naar 84% in 1 uur zonder gebruik). Dit was vooral zichtbaar in dat deze soms 3 keer moest worden opgeladen op een dag met actief gebruik. Ik ben in de winkel na enige lastige situatie toch samen met de telfort medewerkers erachter gekomen dat het het beste was om de telefoon nog een keer op te sturen. Ik verwacht nu de telefoon WEER terug te krijgen zonder dat deze gemaakt is, en zal ik waarschijnlijk WEER 38 euro moeten betalen. Ik hoop toch dat alles met een sisser afloopt en ik hou je op de hoogte.
Heel erg bedankt voor je hulp tot nu, deze was fantastisch.

Vriendelijke groet,

Martijn v. Dorp
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Martijn,

Goed om te horen dat je content bent met de geleverde service. Dat zie ik graag natuurlijk.

Jammer van het smetje wat betreft het mogelijk alsnog defecte toestel. Ik hoop samen met jou op een snelle en goede afloop hiervan!

Hou je me op de hoogte!? 🙂

Reageer