beantwoord

Regelmatig de melding 'geen netwerk' Samsung galaxy Ace

• 26 januari 2013
  • 22 reacties
  • 7236 keer bekeken

Hallo,
Wij hebben een voor ons vervelend probleem.
Mijn vrouw en ik zijn in november van KPN overgegaan naar een abonnement bij Telfort.
Echter vanaf dat moment hebben wij toch wel, voor ons een vervelend probleem, we krijgen beide namelijk regelmatig de melding dat er geen netwerk is.
Dus zijn we op dat moment niet bereikbaar en kunnen we zelf ook niet bellen.
We dienen dan onze telefoon uit te zetten en weer aan te zetten en dan hebben we weer netwerk.
Dit gebeurt ons beide +/- 10 keer per week.
Ik hoop dat u kunt begrijpen dat dit niet wenselijk is en best vervelend.

Extra info
Toen we nog bij KPN zaten hebben we hier geen last van gehad.
We wonen en werken beide al jaren op dezelfde plaatst en werkgever.
We hebben beide een samsung ace plus telefoon.
Deze hadden we al een maand voordat we over gingen naar telfort en toen hebben we dit probleem niet gehad, dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het aan de toestellen ligt.
Toch 5 dagen een ander telefoon geprobeerd maar zelfde probleem.

Ik hoop dat u in staat bent om dit probleem voor ons op te lossen?

m.vr.gr.

Maikel
icon

Beste antwoord door Denise 28 januari 2013, 11:16

@Maikel.

Balen dat je hierdoor niet optimaal gebruik kunt maken van jouw toestel. Wat Kees-Jan aangeeft klopt, je zou een simwissel kunnen laten doen via de winkel. Het kan zijn dat een chip met een groter oppervlak de problemen verhelpt.
Mocht dit in de winkel niet lukken, dan help ik je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je zou naar een Telfort shop kunnen gaan en een SIM wissel (of SIM swap) te doen om te kijken of dit mogelijk een oplossing is.

Op het forum zijn de laatste periode meerdere berichten over deze storing geweest met dezelfde telefoon, dus wie weet?!?
Hallo Kees-Jan,
zo zeg dat is een snel antwoord.
Maar zo'n SIM wissel zou het probleem dus op kunnen lossen, als we geluk hebben?
Dit wordt in een telfort shop dan ook gewoon gedaan als je daar om vraagt?

alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +17
Bij problemen kan de medewerker in de Telfort shop een SIMswap doen.
en eventueel kan je refereren aan dit forum 😉
Reputatie 3
Badge +1
@Maikel.

Balen dat je hierdoor niet optimaal gebruik kunt maken van jouw toestel. Wat Kees-Jan aangeeft klopt, je zou een simwissel kunnen laten doen via de winkel. Het kan zijn dat een chip met een groter oppervlak de problemen verhelpt.
Mocht dit in de winkel niet lukken, dan help ik je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge +2
Hallo Kees-Jan,
zo zeg dat is een snel antwoord.
Maar zo'n SIM wissel zou het probleem dus op kunnen lossen, als we geluk hebben?
Dit wordt in een telfort shop dan ook gewoon gedaan als je daar om vraagt?

alvast bedankt.

Voor zover mij bekend hebben ze in een Telfort Winkel niet het beoogde type sim zoals Denise in gedachten heeft. Voor zover ik uit eerdere berichten hier heb gelezen, dien je in feite een ouder type simkaart te krijgen met een groter 'oppervlak' goud/contact. Wellicht kan Denise jullie hier aan helpen, een winkel naar mijn weten niet (zou zonde zijn als je voor niks langs een winkel gaat).
Reputatie 3
Badge +1
@Maikel.

Wat Matthijs1986 aangeeft kan kloppen. Het ligt net aan de voorraad van winkels of zij deze simkaart hebben of niet. Ik kan daarom niet met zekerheid zeggen of je in de winkel verder geholpen kunt worden. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een een privébericht

Denise
Helaas heb ik deze problemen ook sinds begin december.
Vaak de melding: geen service
Ook vaak de melding dat mijn lijst met contact personen niet beschikbaar is en dat mijn simkaart niet geactiveerd kan worden. Meestal helpt uit en aanzetten
Ik heb een Nokia al sinds 2 jaar in gebruik.
Mijn sim-kaart is ongeveer 10 jaar oud.
mvg Renate
Badge +2
Dit is niet gerelateerd. Het probleem betreft alleen de Samsung Galaxy Ace Plus. Voor andere problemen geldt het reguliere; oude simkaarten kunnen minder goede verbinding maken, dus advies is je simkaart om te wisselen (via klantenservice of winkel).
Badge
Heb hetzelfde probleem met de samsung galaxy ace in samenwerking met een abbo. Hoe kan ik het beste een sim swap regelen? 
Badge +2
@Maikel.

Mocht dit in de winkel niet lukken, dan help ik je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in https://"https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=47298" aan mij kenbaar maken.

Denise

Nogmaals, zoals hierboven aangegeven;
dit gaat alleen over problemen met de Samsung Galaxy Ace PLUS, niet over willekeurig welk ander toestel (dus ook niet de Samsung Galaxy Ace). Problemen m.b.t. andere toestellen kunnen worden afgehandeld zoals ik al heb aangegeven m.b.t. de Nokia.

Succes!
Zelfde probleem sinds ik ben overgegaan van t mobile naar Telfort. Als toestel maak ik gebruik van een Samsung ace plus en merk dat mijn netwerk dagelijks wegvalt. Ben bij een Telfort winkel langs geweest voor een nieuwe simkaart maar hier kunnen ze niet aan de beoogde simkaart komen. Kan iemand mij verder helpen? Met vriendelijke groet, tanith. 
Reputatie 3
Badge +1
@Tanith,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je problemen met het netwerk ervaart. Ik zoek graag voor je uit wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge
Ik ben hier reeds vanaf begin januari mee bezig en het wil niet lukken uw referentie 130121000290 / NK, er is al een heel dossier maar verder geen tot weinig reactie of medewerking. Ondertussen al een aantal klachten laten registreren. Ben nu bezig om elk uur een klacht neer te leggen.
Reputatie 3
Badge +1
@verlopie,

Welkom op het forum! Klopt het dat je ook hebt gereageerd via Twitter? Ik help je graag verder maar het is wel handig om via één platform te communiceren. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Denise
Badge
Beste Denise, ik heb ook telefonisch contact en via twitter en dat wil ik zou houden want van jullie kant gebeurt er al een maand weinig tot niets, dus hoe meer aandacht hoe eerder een oplossing hoop ik. Ik blijf ook gewoon ieder uur telefonisch een klacht indienen totdat ik gewoon gebeld wordt. Via het dossier nummer moet je alles kunnen achterhalen, en ander via god (zo noem ik de backoffice want die reageren ook niet als je ze aanroept).
Ik heb sinds 4 januari een Samsung Galaxy Ace plus geleast met een Telfort abonnement.
Vanaf het begin heb ik dagelijks problemen met het netwerk : als ik wil bellen krijg ik de melding Geen netwerk.
Ik heb al via internet opgezocht wat te doen, het netwerk al veranderd naar KPN, in Telfort winkel een nieuwe simkaart gekregen (daar werd ik goed geholpen).
Mijn telefoon is al opgehaald door een koerier en een week later heb ik de telefoon retour gekregen.
Het is 3 dagen goed gegaan, daarna is er weer iedere dag geen bereik. Ik heb nu een reserve telefoon stand-by voor het geval me iemand dringend nodig heeft.
Voorheen had ik met Simpel, of Hi nooit problemen. Het vreemde is dat ik met het leentoestel (Galaxy mini) met dezelfde simkaart geen enkele keer het probleem heb gehad. Dus het probleem ligt duidelijk in het toestel. Ik lees in dit forum positieve berichten bij klanten dat het probleem wel verholpen kan worden.
Ik ben benieuwd. Nogmaals, het toestel doet alles, behalve bellen, en daar is het me uiteindelijk om te doen.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum nietje!
Ik kan me voorstellen dat dit enorm vervelend is. Een simkaart met een groter chip oppervlak verhelpt dit probleem vaak. Zie ook onderstaand topic:
https://forum.telfort.nl/android-262/niet-kunnen-bellen-galaxy-ace-plus-i-c-m-telfort-sim-only-31018/

Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht . Na ontvangst ga ik voor je na wat ik hierin voor jou kan betekenen.

Denise
Ik heb een Samsung Galaxy Ace plus met een Telfort abonnement.
Vanaf het begin heb ik dagelijks problemen met het netwerk,  als ik wil bellen krijg ik de melding Geen netwerk.

Ik moet de telefoon dagelijks meerdere malen aan en uitzetten om te kunnen bellen, zeer lastig.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Steelface,

Balen dat je problemen met de verbinding ervaart. Graag help ik je verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Steelface,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe simkaart aangevraagd. Deze ontvang je binnen vijf werkdagen. Laat je weten of dit het probleem verholpen heeft?

Denise
@Steelface,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe simkaart aangevraagd. Deze ontvang je binnen vijf werkdagen. Laat je weten of dit het probleem verholpen heeft?

Denise

Hallo Denise,

Bedankt voor de genomen actie.

Het probleem lijkt verholpen, kan al 3 dagen mijn telefoon gebruiken.

Nogmaals dank.

Hartelijke Groeten, Steelface.
Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn Samsung Ace Plus.
Ik had eerst een andere simkaart, ik dacht dat het daar misschien aan lag dus heb een nieuwe besteld.
Dit is nu een tijd goed gegaan ( paar maanden ) maar sinds deze week heb ik weer het zelfde probleem met mijn nieuwe simkaart.
Steeds valt het bereik weg, terwijl even later de streepjes helemaal vol kunnen zijn, en de telefoon ligt dan op dezelfde plek.
Dan ineens smsjes van gemiste oproepen ed.. dan merk ik dus weer dat ik een tijd niet bereikbaar ben geweest.

Reageer