beantwoord

PostNL handelt niet goed bij aflevering nieuwe telefoon

• 23 januari 2018
  • 29 reacties
  • 1305 keer bekeken

Badge
Dat is fijn (denk je). Je nieuwe telefoon is afgeleverd. Maar op het internet ontdek je dat er voor getekend is met een handtekening die niet van jou is. Zo schiet het niet op, Telfort.

Ik heb mijn abonnement verlengt en mijn telefoon is dus volgens de website en 2 medewerkers van PostNL (ik heb ze al 2 keer gesproken) op mijn huisadres afgeleverd. Niet dus. Maar er heeft wel iemand een krabbel gezet (ik kan de screenshot van de website laten zien). Lijkt me fraude. PostNL zegt het "heel vervelend" te vinden (ik heb de transscripts van de chats ook voor jullie, indien gewenst), maar ik mag zelf bij de afzender aankloppen (jullie dus), zodat er een onderzoek ingesteld kan worden na aanvraag door de afzender.

Dus Telfort, graag actie. Waar is mijn telefoon?

Titel aangepast n.a.v. uitkomst topic
icon

Beste antwoord door faralley 23 januari 2018, 21:04

Nou, afsluiten maar weer. De buurman had het pakketje aangenomen en de besteller had geen papiertje achtergelaten. Bedankt voor de reacties.
Bekijk reactie

29 reacties

Als je geluk hebt bij een eerlijke buur. Hier heeft ook een buur of de bezorger van post nl zelf getekend bij een zending komend van KPN/Telfort gelukkig een iets minder kostbaar pakket dan een telefoon.

Het is iets wat meer voorkomt dat een gehaaste bezorger geen tijd of zin heeft voor dit soort pakketjes vaker langs te komen. De bezorger had het pakket bij een ophaalpunt moeten brengen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb inderdaad ook dat soort vreemde fratsen meegemaakt.
Maar inderdaad is Telfort in dezen de aangewezen partij om PostNL aan te spreken. Telfort is de opdrachtgever (voor de verzending) en heeft dus de overeenkomst met PostNL (uitvoerder).

Logisch dat @faralley er zelf achteraan gaat, maar hij/zij is geen partij in het geding.
Overigens wel verstandig om één en ander niet mondeling/telefonisch te doen. Dan is het allemaal wat lastiger te bewijzen.
Badge
Nou, afsluiten maar weer. De buurman had het pakketje aangenomen en de besteller had geen papiertje achtergelaten. Bedankt voor de reacties.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zal een hele opluchting zijn. Mooi dat het is opgelost.
Reputatie 8
Badge +19
Het woord 'fraude' in je onderwerp en je topic was dus nogal voorbarig gezien de utkomst... :8
Badge
Ik kwam misschien wat geëngageerd uit de hoek, omdat iets soortgelijks me al 2 keer eerder is overkomen en er toen wel postbestellers waren die hun eigen gang gingen. Nogmaals, kan een slot op.
Het is zeker bij een pakket waar door de ontvanger voor getekend moet worden niet goed dat het bij de buren is afgegeven en voor getekend. Maar toch fijn dat het minder erg was dan gedacht.

Geniet van je telefoon.
Reputatie 8
Badge +17
Als er voor een pakket via Post nl een handtekening van ontvangst gevraagd wordt zijn alleen huisgenoten of gemachtigden bevoegd om te tekenen en een buurman mag dus alleen tekenen als daarvoor toestemming is gegeven door de geadresseerde.

Het lijkt mij in dit geval dat Telfort als verzender hierover een klacht indiend bij Post nl

https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/wie-mag-tekenen-voor-ontvangst-van-een-pakket.html
Mooi dat het is opgelost.

Maar Jimny is mij voor.....

Ik heb het hier gehad dat een bezorger perse wilde dat ik een pakket aannam van de buren.
Er moest voor getekend worden en daar begin ik niet aan.
De bezorger kwam ook vrij agressief over en heb daar melding van gemaakt bij het postagentschap.
De desbetreffende bezorger heb ik nadien niet meer gezien.

Bij een postorderbedrijf heb ik expliciet gemeld, niet afleveren bij buren.
Kan Telfort dit ook niet opnemen in de leveringsvoorwaarden?
Of hanteert Telfort een track and trace systeem?
Zo niet, iets om over na te denken?
Dan kan de klant de levering volgen of het later zelf ophalen bij een postagentschap.
Reputatie 8
Badge +17
@mandy iedere post.nl chauffeur weet de voorwaarden (zie mijn link hierboven) dat een HVO pakket niet mag worden uitgereikt bij de buren.
Een track en trace zegt in een geval als dit niet veel, bewijs maar dat je niks hebt ontvangen.
Reputatie 8
Badge +17
@Galdor68 via track & trace kun je alleen de status zien echter voor een handtekening die niet van de geadresseerde is moet ten alle tijde een onderzoek door de afzender worden opgestart bij Post nl als het pakket niet is ontvangen, dit ook omdat er dossier moet worden aangelegd i.v.m. schadevergoeding voor de afzender.
Echter in dit geval is het pakket ten onrechte bij de buurman afgeleverd en de geadresseerde heeft het pakket dus wel ontvangen en het is aan Telfort om er wel of niet een klacht over in te dienen.
Zelf heb ik in mijn werkzame leven op deze afdeling van Post nl gewerkt
Natuurlijk zal een postbezorger weten van de voorwaarden.
Maar er zijn er genoeg die zich daar niet aan houden.

Als er zoiets is als een track and trace, kan je het pakket laten bezorgen op een dag/tijd dat je wel thuis bent.
Het zal dan ook kunnen het pakket later zelf op te halen bij een postagentschap.
Maar dan heb je wel een barcode nodig die in het track and trace staat.
Dan ondervang je het probleem dat het bij de buren bezorgd wordt en dat je zelf de handtekening zet.

Tsja, zelf ervaring bij Post.nl gehad.....
Reputatie 8
Badge +17
Volstrekt duidelijk hoe alles in zijn werk gaat staat in onderstaande link lijkt mij

https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/ophalen-op-een-postnl-locatie/
Dat is precies wat ik bedoelde en de meerwaarde van track and trace.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi faralley, welkom terug. Het is inderdaad geen fijn gevoel als je een handtekening ziet voor je gloednieuwe telefoon en hem niet in je handen hebt. Fijn om te lezen dat je telefoon al weer terecht is. Hoe bevalt die? Jouw antwoord heb ik als oplossing gemarkeerd. Hiermee kunnen andere klanten in de toekomst misschien nog tot een oplossing komen.

@Galdor en Mandy, jimny heeft jullie al aardig wat uitleg gegeven. Daar kan ik weinig aan toevoegen.
Hallo @Wieger - Telfort,

De vraag van mij is eigenlijk, gebruikt Telfort Track and Trace voor bv. mobiele telefoons,
modems ect?
Reputatie 7
Badge +13
Wij verzenden pakketten via PostNL en zij gebruiken track en trace voor het volgen van de zending. Hiermee kan je zien wanneer het pakket afgeleverd wordt.
Hartelijk bedankt voor je reactie Wieger,

Maar krijgt de klant dan ook via mail of zo de track and trace code?
Of is dit iets tussen Telfort en Post.nl?

Ik kan mijzelf namelijk niet herinneren ooit een track and trace code van Post.nl/Telfort gehad heb.
Reputatie 8
Badge +17
Je kunt als je het nog niet hebt de post nl app gebruiken dan zie je 1 dag van tevoren dat er een pakket onderweg is naar je adres
Die link heb ik er zelf niet ingezet bij mijn vorige reactie.
Die doet het ook niet, error 404.

Maar dank je wel jimny, dit is wat ik heb kunnen vinden.

https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/ontvangen/bezorging-pakketten/

Maar wel bij zakelijke oplossingen.
Reputatie 8
Badge +17
Paketten die zakelijk worden verstuurd, worden in het systeem van post.nl altijd vooraangemeld terwijl ze fysiek nog niet zijn gescand, dus dan zie je in de post.nl app ook de vooraanmelding en daaraan gekoppeld de barcode
Voor de app moet je wel de T&T code hebben anders zie je niks althans zo ervaar ik dat met die app.
Dat is nu wat ik bedoelde Galdor68, zonder T&T van Telfort of Post.nl kan je niets zien.
Reputatie 8
Badge +17
Dat is vreemd ik zie in mijn post.nl app die aan mijn adres gekoppeld is wel degelijk de T&T code zodra het pakket vooraangemeld is en de mogelijke bezorgtijd die overigens niet eerder klopt dan dat het pakket gescand is op het sorteercentrum.
Wat belangrijk is je moet wel een account aanmaken doe je dit niet dan heb je altijd de T&T code nodig.

Wat ook een leuk weetje is met deze app krijg je zodra er briefpost onderweg is naar je adres op dag zelfs een afbeelding van deze post te zien

Reageer