pincode smartphone kwijt

• 19 juli 2016
  • 16 reacties
  • 597 keer bekeken

Ik heb vandaag een nieuwe pincode ingesteld, maar die ben ik vergeten. Ik kan momnteel niet bellen.Weet iemand iets? graag zsm

16 reacties

Inloggen in mijn telfort gaat ook niet, heb 5 keer de juiste gegevens ingevoerd, maar nee hoor... Ik kan weer wachten.
Nogmaals, het is heel belangrijk dat ik dat met die pincode op kan lossen, ik moet bereikbaar zijn voor mijn bejaarde ouders en ik moet hen kunnen bellen. Graag een reactie.
Beste antwoord?? Tssss.... lol
Reputatie 3
Badge +2
Staat de PUK code niet bij je papieren contractgegevens?
Staat deze ook niet op dat stukje plastic waarin de simkaart zat?
Ja, ik heb dat stukje plastic nog, maar ik weet niet zeker of dat van mijn oude of huidige telefoon is. Wel heb ik nog een nieuwe simkaart. de puk-code zit niet bij mijn papieren gegevens.
Als ik een nieuwe simkaart plaats, kan ik dan met een nieuwe pincode weer gebruik maken van de telefoon? Ik heb echt een beetje haast. Sorry.
Reputatie 3
Badge +2
De PUK code zit aan je Simkaart gekoppeld , dus dat maakt niet uit of deze in een nieuwe telefoon of in de oude wordt gebruikt.
Je kan zelfs proberen of die nu gevonden PUK code toch werkt.

Ja een nieuwe Simkaart kan je gewoon gaan gebruiken , je kan zelf nog beslissen of je dan al gelijk een pincode wilt gaan gebruiken.
Maak zo'n pincode niet te moeilijk maar in ieder geval niet iets van1234 😃
Reputatie 8
Badge +10
Als je de telefoon zelf met een pincode hebt beveiligd gaat dat ook niet werken, die moet ontgrendeld worden.
Een nieuwe SIM-kaart heeft nog geen pincode...
Ik kan de gevonden puk code toch niet intikken als ik er zonder goede pincode niet in kan?
Kan ik in een nieuwe telefoon de nieuwe simkaart van telfort doen met nummerbehoud en dan op die telefoon een nieuwe pincode instellen? Heb er nog eentje liggen.. Want dit schiet niet op. Mijn dochter is zonder telefoon en ik kan haar dus niet bereiken.
Ze heeft een beperking en ik ben ongerust.
Reputatie 8
Badge +10
Kan ik in een nieuwe telefoon de nieuwe simkaart van telfort doen met nummerbehoud en dan op die telefoon een nieuwe pincode instellen?
Ja, dat kan...
Tenminste... als die telefoon niet is beveiligd met een pincode die je niet meer weet. :8
Of de SIM-kaart, dan geldt hetzelfde...

Het is me nog steeds niet duidelijk of je nou de telefoon of de SIM-kaart met een pincode hebt beveiligd, dat kan namelijk allebei.
Als je dan de telefoon aanzet moet je dus eerst de pincode van de telefoon ingeven en daarna nog een keer de pincode van de SIM-kaart.

En als je echt nodig moet bellen, wat ik begrijp, is er dan niemand in de buurt van wie je zijn telefoon even mag gebruiken..?
Ik heb de telefoon met een pincode beveiligd en die ben ik dus kwijt... Als ik die niet heb, kan ik niks doen.
Ik heb de telefoon met een pincode beveiligd en die ben ik dus kwijt... Als ik die niet heb, kan ik niks doen.

volgens een maiiltje van telfort moet ik de nieuwe simkaart activeren via telfort/activeren. ALs ik dat doe, kom ik bij inloggen terecht om vervolgens mijn mopverzicht te zien, verder niks. Wat heeft telfort toch!
Reputatie 8
Badge +10
Wat is een 'mopverzicht'..?
overzicht misschien? 😉 Ik bedoel mijn telfort. Het komt er op neer dat er helemaal niets te zien is over simkaart activeren terwijl dat daar wel zou moeten staan. Hellup..
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jaycee, helaas kunnen wij jou niet verder van dienst zijn indien je je telefoon hebt beveiligd met een pincode. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de fabrikant. Je simkaart zou je wel in een andere telefoon kunnen gebruiken om bereikbaar te zijn voor je ouders en je dochter te kunnen bellen. Succes!

Reageer