beantwoord

Oud prepaid nummer ontblokkeren?

• 3 januari 2017
  • 4 reacties
  • 803 keer bekeken

Ik had mijn simkaart overgezet van abo naar prepaid, Vervolgens werd mijn simkaart/nummer geblokkeerd vanwege inactief gebruik (niet meer opgewaardeerd).

Zou het mogelijk zijn om mijn simkaart te ontblokkeren? Ik was vergeten dat ik geen sms kan ontvangen, ik heb de 06-nummer nodig om mijn gegevens te veranderen voor digid.

het zou fijn zijn als de kaart ontblokeerd kan worden voor een korte periode, zodra ik mijn gegevens heb gewijzigd, mag mijn 06-nummer/simkaart voorgoed geblokkeerd blijven?
icon

Beste antwoord door Kimberley 4 januari 2017, 16:54

Hi Ken,

Dat is balen! Wat Kees-Jan zegt klopt inderdaad. Als een nummer 6 maanden niet wordt gebruikt of wordt opgewaardeerd, dan blokkeren wij het nummer. Je hebt dan 3 maanden om alsnog een van deze acties uit te voeren. Op het moment dat je buiten deze periode zit, kan ik helaas ook niets voor je betekenen. Excuses hiervoor. Je zult dan echt een nieuw account aan moeten maken.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Als het nummer (véél) langer dan die 6 maanden niet gebruikt is dan is het nummer vrijgegeven voor hergebruik.

Jij krijgt dan niet meer de beschikking over dat nummer.

Je kan bij DIGID toch een ander nummer instellen?
Als het nummer (véél) langer dan die 6 maanden niet gebruikt is dan is het nummer vrijgegeven voor hergebruik.

Jij krijgt dan niet meer de beschikking over dat nummer.

Je kan bij DIGID toch een ander nummer instellen?

... ooh snap, destijds heb ik een aantal keren voor sms verificatie gestuurd. Het was verstuurd naar mijn oud nummer.
Maar dat terzijde, over DIGID, er was een korte en een lange weg.
Kort: nummer wijzigen als ik ingelogd ben, maar natuurlijk was ik ook zo slim om mijn DIGID te hebben ingesteld alleen op sms verificatie.
Lang: nieuwe account aanmaken (want je account is gelinkt met 1 nummer) maar ook niet zo handig sinds ik nu buitenland zit.
Badge
Hi Ken,

Dat is balen! Wat Kees-Jan zegt klopt inderdaad. Als een nummer 6 maanden niet wordt gebruikt of wordt opgewaardeerd, dan blokkeren wij het nummer. Je hebt dan 3 maanden om alsnog een van deze acties uit te voeren. Op het moment dat je buiten deze periode zit, kan ik helaas ook niets voor je betekenen. Excuses hiervoor. Je zult dan echt een nieuw account aan moeten maken.
Ah dat is inderdaad jammer. Geen probleem, ik zal het verder uitzoeken. Toch bedankt voor de hulp!