beantwoord

[Opgelost] Telefonieproblemen, niet kunnen bellen of gebeld worden

• 24 juni 2019
  • 33 reacties
  • 2480 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kan niet bellen met mijn mobiele telefoon. Het nummer wordt gekozen en dan meteen afgebroken. Ik heb mijn eigen vaste telefoon proberen te bellen. Volgens mijn mobiele telefoon gaat die over, maar ik krijg geen signaal op mijn vaste telefoon.
Ik heb de mobiele telefoon al uit gezet en weer aan maar dat biedt geen soelaas.
Istuur er een storing op het mobiele netwerk?
Als ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon bel geeft die een ingesprek toon.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 juni 2019, 17:05

Onderwerp: Telefonieproblemen, niet kunnen bellen of gebeld worden

Beschrijving: Telefonieproblemen, er is helaas momenteel een storing gaande met het mobiele netwerk. Het probleem is bekend. Er wordt met man en macht gewerkt aan de oplossing. Zodra er een update is, zullen we deze delen. Ook is onze klantenservice slecht tot niet bereikbaar, waardoor er drukte ontstaat bij de andere kanalen zoals Facebook en Twitter.

Verwachte datum van oplossing: opgelost

-------
Update #3 maandag 24 juni 2019 19:38: De telefonieverstoring is verholpen. Je kunt weer van je vaste en mobiele telefoniediensten gebruik maken zoals je van ons gewend bent. Alarmlijn 112 is ook weer bereikbaar.

Update #2 maandag 24 juni 2019 18:46: Er is nog steeds sprake van een grote telefoniestoring zowel voor vaste telefonie als mobiele telefonie. We werken met man en macht aan een oplossing.

Een verwachte eindtijd van de storing kunnen we op dit moment niet geven.

112 is nog niet bereikbaar via vaste en mobiele telefonie. Via www.politie.nl zijn alternatieven verspreid.

Het 2G en 3G netwerk is wel beschikbaar, door 4G op je toestel uit te schakelen (alleen bellen via 3G). Vergeet niet dit nadien terug te zetten. Het mobiele dataverkeer en vast internet werken ook. Dat betekent dat bellen via Skype en Whatsapp via het datanetwerk zou moeten werken.

Update #1 maandag 24 juni 2019 17:00: er is een onderzoek gestart naar de oorzaak. Houdt ook de website in de gaten. Daar worden ook updates gedeeld.

Bekijk reactie

33 reacties

Reputatie 1
Hoi,
Het is voor mij op dit moment niet mogelijk om te bellen of om gebeld te worden. De doorschakeling wordt niet doorgezet, zegmaar. Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon opnieuw te starten maar dit werkt niet. Is er een storing of kan ik dit zelf verhelpen?
Hallo @anne0593 , wat bedoel met doorschakeling?
Als je vanaf een andere (mobiele) telefoon naar je eigen mobiel belt wat hoor je dan (niet)?
Reputatie 1
Hoi Jan,

Hij schakelt de oproep niet door, dus de oproep wordt direct beeindigd. Als anderen mij willen bellen, of als ik mezelf wil bellen met de vaste lijn, hoor ik via de vaste lijn geen doorverbind-toon. Hij gaat dus niet over. Alsof mijn telefoon elke inkomende en uitgaande oproep zonder meer direct blokkeert.
L.s.

Ineens kan ik niet bellen of gebeld worden. Twee uur daarvoor deed mijn telefoon het nog.

Ik stoor mij hieraan. Hoe kan ik dit oplossen?

ik heb alle stappen doorlopen die de website aanraadde.
Reputatie 1
Goedemiddag,

Ik kan op dit moment ook niet meer mobiel bellen.
De warmte???
Reputatie 1
mijn man en ik zitten precies zo best wel vervelend

@telfort hier een oplossing voor? aangezien er geen storing is
L.s.

Ineens kan ik niet bellen of gebeld worden. Twee uur daarvoor deed mijn telefoon het nog.

Hoe kan ik dit oplossen?

ik heb alle stappen doorlopen die de website aanraadde.
Ik heb hetzelfde probleem. Sms lijkt wel te werken. Toestel is een sony xperia xz1 compact.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wél volledig bereik, werkend 4G internet, en een verbinding met het KPN | Telfort Netwerk.
Ik kan zowel met de vaste als de mobiele telefoon niet bellen of gebeld worden. Hoe fiks ik dat weer?
Ik kan niet bellen met mijn mobiele telefoon. Het nummer wordt gekozen en dan meteen afgebroken. Ik heb mijn eigen vaste telefoon proberen te bellen. Volgens mijn mobiele telefoon gaat die over, maar ik krijg geen signaal op mijn vaste telefoon.
Ik heb de mobiele telefoon al uit gezet en weer aan maar dat biedt geen soelaas.
Istuur er een storing op het mobiele netwerk?
Als ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon bel geeft die een ingesprek toon.

Ik heb precies hetzelfde problem, maar enkel met mobiel want ik heb geen vaste telefoon. Ben op dit moment in regio Den Haag.

Wanneer wordt deze storing opgelost ?
Is er een storing, in Deventer eo, ik kan niet mobiel bellen en gebeld worden.
Hier in Almelo heb ik hetzelfde probleem, 4G internet doet het uitstekend, bellen of gebeld worden doet het niet.
Ik heb dit ook gedeeltelijk. Kan niet naar vaste nummers bellen terwijl ik dat altijd kon (onbeperkt), maar wel naar mobiele nummers.
Reputatie 1
heb bericht via facebook na telfort gestuurd aangezien ik zelf klantenservice ook niet kan bellen
Ik ook, werkend 4G, alleen bellen werkt niet

Waarschijnlijk dus wel een storing!
Reputatie 1
zelfde hier, wel internet, geen bel en sms.
Help! klanten kunnen me niet bereiken
Reputatie 1
deze kom ik net tege

Ik kan ook niet mobiel bellen...
Ik heb het ook! Kan niet mobiel bellen en ook niet gebeld worden. Heb sim al in ander toestel gedaan, maar probleem blijft. Als ik zelf uitbel gaat ie niet over en wordt oproep meteen afgebroken. Als ik naar mezelf bel met de vaste lijn gaat mn mobiel helemaal niet over, en ik hoor ook geen beltoon door de ''hoorn'' vd vaste lijn. NB: beide telnrs vd klantenservice van telfort (0900 9596 en het 088 voor vanuit buitenland) heb ik gebeld met vaste lijn, maar nrs geven allebei de melding ''dit nummer is niet in gebruik''. Wat is er gaande bij Telfort..?? NB: mijn vaste lijn is van Ziggo
Reputatie 1
wauw bravo, 11 jaar geen problemen met telfort gehad, nog geen maand bij kpn en bam!
Is er rond Deventer en omstreken een storing, ik kan niet mobiel bellen en gebeld worden
Ik merk dat ik niet kan bellen naar vaste nummers, ik krijg dan drie tonen en de verbinding wordt verbroken. Bellen naar mobiele nummers lukt wel. Weten jullie wat hier de oorzaak van is?
Hallo sinds een uur kan ik thuis niet meer bellenElke keer krijg ik de bezettoon,ook met de hanfy bellen is niet meer mogelijk.Wat is er aan de hand?

mvg

Ralf Schicj
Reputatie 8

KPN storingskaart (geldt voor een groot deel van Nederland)

en o.a. Omroep Brabant:

Storing bij KPN: geen telefoonverkeer in grote delen van Brabant

Misschien dan een handige tip met wat wordt vermeld:

Bellen via Whatsapp kan nog wel.

Reageer