beantwoord

Nokia 7 plus USB-C probleem

• 23 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 503 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enige tijd heb ik last van dat mijn Nokia 7 plus slecht laadt, in het begin ging het nog door de telefoon een beetje te verleggen. maar nu is het bijna onmogelijk om de telefoon op te laden.
Ik heb de telefoon net een jaar en gebruik de telefoon veel. Een andere oplaadkabel of ander stopcontact gebruiken verhelpt het probleem niet. Voorzichtig schoonmaken van de poort helpt ook niet. Ik heb een abonnement mét deze gsm bij Telfort sinds oktober 2018. Hoe kan dit probleem worden opgelost? 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 oktober 2019, 10:06

Hoi @Mieke Anne, welkom op het forum. Dat jouw Nokia slecht oplaadt is erg vervelend natuurlijk, zonder goed opladen ben je niet erg mobiel met je mobiele telefoon. Met de verschillende laders heb je al het een en ander geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder oplossing. Omdat ik het toestel niet kan zien, is het moeilijk om er via deze weg iets over te zeggen. Je kunt het beste met jouw toestel naar een KPN Winkel in de buurt gaan, zij kunnen het toestel dan bekijken en beslissen wat de vervolgstappen zijn.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Mieke Anne, welkom op het forum. Dat jouw Nokia slecht oplaadt is erg vervelend natuurlijk, zonder goed opladen ben je niet erg mobiel met je mobiele telefoon. Met de verschillende laders heb je al het een en ander geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder oplossing. Omdat ik het toestel niet kan zien, is het moeilijk om er via deze weg iets over te zeggen. Je kunt het beste met jouw toestel naar een KPN Winkel in de buurt gaan, zij kunnen het toestel dan bekijken en beslissen wat de vervolgstappen zijn.

Reputatie 1

Dankje Jasper, inmiddels bij een KPN winkel geweest en ze gaan de telefoon opsturen :thumbsup_tone2:

Reputatie 8
Badge +11

Dan hebben zij ook het vermoeden dat het in het toestel zelf niet goed zit dus. Hopelijk heb je het toestel snel weer in handen en kan je alles er weer mee doen :slight_smile:

Reputatie 1

@LaurenceMeynart Ik heb het toestel (nog) niet op kunnen sturen. Telfort trekt zijn handen er lekker vanaf en laat het je uitzoeken. Vervolgens kom je aan de weet dat je bij Nokia zelf moet zijn en dan wel via Nokia Mobile Care en alles in het engels. Daar ging natuurlijk wat meer tijd inzitten en inmiddels zijn er helaas ernstige gezondheidsproblemen in mijn familie waardoor ik mijn mobiel niet kan missen en ook geen ander toestel in huis heb. Dus kort samengevat: ik zit nog steeds te klooien met dat ik mijn nokia precies op de goeie manier moet neerleggen om te kunnen opladen. Het is zo duidelijk een hardware probleem en buien onze schuld, dat ik het schande vindt dat je er toch alleen voor staat om het geregeld te krijgen… 

Mocht jij tot een oplossing komen laat me asjeblieft hier dan weten… ik volg het graag en pik het zsm weer op

Groet, 

Toestel is dus opgestuurd. Maar heb je een leentoestel gekregen? Ik heb hetzelfde probleem momenteel (heb het toestel sinds 13-07-2018) en heb al nieuwe kabels geprobeerd en moet het toestel zo neerzetten dat ie hem pakt (soms pakt ie het niet). Er zit veel speling bij de oplaadpunt en op den duur is dit ook niet meer goed voor het toestel zelf. Ik moet nog 9 maanden met dit toestel en erger me momenteel best veel aan. Wat nu? 

Mijn vriend (hij heeft ook hetzelfde toestel) heeft met telfort al gebeld en ze zeggend at hij zn toestel op moet sturen maar je krijgt geen leentoestel meer. 

Met vriendelijke groeten,

Laurence Meynart

@LaurenceMeynart  Je hoef niet 9 maanden met dat toestel, te doen wel is het zo dat je nog 9 maanden afbetaald. Ik heb speciaal voor nood een heel simpel niet smart telefoon liggen waar de sim gewoon in past wellicht een idee.

Je hebt een combinatie van drie opties een heel goedkoop wel of niet slimme telefoon zelf kopen daar je sim instoppen, als tijdelijk toestel en je goede laten repareren. Een nieuwe luxe telefoon zelf kopen en de abonnement na 9 maanden als sim only doorlaten lopen, of repareren wel zelf een tijdelijk toestel kopen of elders lenen van een kennis en na de 9 maanden verlengen met toestel, dat wordt dan wel tegen de KPN voorwaarden en tarieven. Houd dat ook in gedachten bij je besluitvorming.

Reageer