Nokia 108 simlock vrij maken

• 12 augustus 2018
  • 17 reacties
  • 422 keer bekeken

Kunnen jullie mijn Nokia 108 simlock vrij maken.

Model: Nokia 108
Type: RM-945
Code: ***
SIM-kaart nummer: ***
IMEI: ***
Telefoonnummer: ***
PIN code: ****
Pukcode: ****
Vervaldatum: 16-12-2016

Het hiervoor bestemde formulier werkt niet. Het toestel is aangeschaft bij Kijkshop welke inmiddels failliet is.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hi eenklant12, welkom op het forum. Nee, dat kunnen wij helaas niet. Dit kunnen wij alleen doen voor toestellen die direct via ons zijn aangeschaft. Je zou het kunnen proberen bij een lokale telefoonboer, dit kun je vaak tegen een zachte betaling bij dat soort winkeltjes laten doen.
Jammer. Heb je voor mij een antwoordnummer waar ik de telefoon heen kan sturen?
Reputatie 5
Badge +8
Wat voor antwoordnummer bedoel je precies? Waar wil je het naartoe sturen?
Ik wil graag het antwoordnummer van Tele2. Zelf heb ik niet zoveel aan de telefoon, misschien kan ik er jou nog blij mee maken.

Moet je er alleen wel nog even mee naar een telefoonboer om de simlock te laten verwijderen.
Reputatie 5
Badge +8
Aaa, op die fiets. Ik ben overigens van Telfort. Naar ons hoef je dit niet op te sturen hoor, maak anders iemand in de omgeving blij als ze bereid zijn om het simlock vrij te maken. 😉
Reputatie 2
Als je een Tele2 toestel hebt is Tele2 verplicht om de unlock codes te geven na een jaar. Ik zou even met hun kontakt opnemen.
arie61, typefout. Toestel is van Telfort. Ik heb contact opgenomen met Telfort maar die verwijzen mij door naar een telefoonboer om het toestel simlockvrij te maken.
Reputatie 5
Badge +8
Dan ben ik nu een beetje in de war. Ik lees hierboven dat je dit toestel los hebt aangeschaft bij de Kijkshop. Zou je dat willen toelichten?
Reputatie 2
Ik ben nu ook de weg kwijt. Als het een los toestel is kan er geen simlock op zitten. Simlocks worden / werden door telecom providers geplaatst.

edit : zin afgemaakt 🤔
Ik ben nu ook de weg kwijt. Als het een los toestel is kan er geen simlock op zitten. Simlocks worden / werden door telecom providers

Dat klopt met wat hier staat:
Je kunt de unlockcodes alleen ontvangen wanneer de telefoon is geleverd in combinatie met een simkaart van Telfort.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-simlockvrij-maken-lukt-niet.htm
Reputatie 8
Badge +17
Een "losse telefoon", dus een telefoon zónder pre-paid of abonnement, is áltijd SIMlock vrij.

Alléén een Prepaid abonnement mét telefoon is ge-SIMlocked door de leverancier van de SIMkaart.

Dus, als alléén een Telfort SIMkaart gebruikt kan worden (want met een SIMkaart van je vrouw/man/kind/buurman werkt de telefoon niet) dán is Telfort verplicht om de telefoon (na een jaar) SIMlockvrij te maken.
Dus is de ultieme vraag: werkt het toestel met een niet-Telfort simkaart?
Reputatie 2
Makkelijk uit te proberen. Bij de Hema koop je voor €1 een prepaid sim kaart met €1 beltegoed. Werkt het zit er geen sim lock op, werkt het niet zit er een simlock op.
Je kan toch ook de simkaart van iemand anders even lenen?
Als er iemand in de buurt is met deze maat simkaart.
Reputatie 2
Is ook een optie. Al wil niet iedereen dat omdat sommige toestellen het adresboek wat op de simkaart staat gelijk kopieren naar de telefoon
Reputatie 8
Badge +17
Is ook een optie. Al wil niet iedereen dat omdat sommige toestellen het adresboek wat op de simkaart staat gelijk kopieren naar de telefoon
Wie heeft dat nog? De SmartPhones slaan hun contacten "in the cloud" op...
En die nokia zal niet zomaar de contacten die eventueel op die geleende SIMkaart opgeslagen zijn kopieren... Als je een vraag ziet kan je altijd nog annuleren!
Reputatie 5
Badge +8
eenklant12, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen.

Reageer