beantwoord

Nieuwe telefoon, slecht whatsApp web verbinding

• 9 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb altijd probleemloos gebruik gemaakt van whatsapp en whatsapp web in combinatie met mijn galaxy S7. Sinds vorige week een S9 en nu verlies ik elke keer de verbinding met Whatsapp Web en ik ontvang appjes veel later. Het maakt niet uit of het het in het wifi op het werk of thuis is of via mobiel internet, het blijft instabiel.

Mijn abonnement is ongewijzigd gebleven. Enkel de telefoon is gewijzigd. Wie weet raad. Zou het een instelling kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door GJC 9 oktober 2019, 11:35

Ik vermoed dat dit in het energiebeheer van je telefoon zit. Mogelijk wordt je browser in slaapstand gezet om energie te besparen. Hierdoor zal WhatsApp Web dus niet goed functioneren.
Welke versie Android draait je telefoon? Misschien kun je batterijoptimalisatie voor je browser uitzetten.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed dat dit in het energiebeheer van je telefoon zit. Mogelijk wordt je browser in slaapstand gezet om energie te besparen. Hierdoor zal WhatsApp Web dus niet goed functioneren.
Welke versie Android draait je telefoon? Misschien kun je batterijoptimalisatie voor je browser uitzetten.
Reputatie 1
Oke, dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb dat direct uitgezet, dus ga het even proberen.
Mijn Androidversie is 9 en heeft meteen een update gehad toen ik hem in gebruik nam.
Reputatie 8
Badge +11
Dan maar even hopen dat dat de oplossing is. Laat het nog even weten.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @VeraF.72, ik snap dat je graag op de hoogte wil blijven. Nu wordt je dat ook wel, alleen iets vertraagd. 😞

GJC heeft hier al op geantwoord. Ik had het niet kunnen bedenken. Maar had wel verwacht dat het in het toestel zit. Whatsapp werkt namelijk gewoon als jouw telefoon Whatsapp actief heeft staan en verbinding heeft met het internet.

Ik ben dus ook benieuwd of dat de oplossing is.
Reputatie 1

Ik heb het uitgeprobeerd. De eerste dag gung het beter, maar onderbrak toch nog vaak de verbinding, maar de laatste dagen gaat het beter. Dus dat is wel een vooruitgang.

Ik merk wel dat de telefoon snel verbinding verliest met bv mijn tekefoon. Zou deze telefoon gevoeliger zijn voor fluctuaties in de verbinding?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is inderdaad niet uit te sluiten. Is die telefoon stationair of reist hij mee? Stationair thuis (wifi?) zou ik toch een redelijk stabiele verbinding verwachten.

Ik kan zo één, twee, drie geen specifieke klachten over de ontvangst van de S9 vinden. Als het toestel daar veel last van zou hebben zou dit zo te vinden zijn.

Bij het inloggen op WhatsApp web kun je even kijken of het vinkje voor ‘aangemeld blijven’ (onder de QR-code) wel aan staat. Misschien maakt dat nog verschil voor als de verbinding even wegvalt.

Reputatie 8
Badge +11

Het zou maar zo kunnen, ik heb er geen idee van. Je zou dit ook nog eens bij Whatsapp kunnen navragen? En heb je wat aan de tips van GJC?

Reageer