beantwoord

Nieuwe telefoon (Huawei Mate 7) geen 4G

• 11 februari 2015
  • 17 reacties
  • 1730 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb gisteren mijn abbonement verlengd en kreeg vandaag een Huawei Mate 7 binnen, hiervoor een S4 mini en heb altijd netjes 4G ontvangen. Maar heb met de nieuwe telefoon nog geen 4G ontvangen, had de klantenservice al gebeld maar die zeiden dat alles prima was voor 4G. Iemand een idee?

Mvg,
Rense
icon

Beste antwoord door irnsx 12 februari 2015, 07:35

Ik ontvang nu wel 4G! Heb even geswitched van alleen 3G weer terug naar 4G, dat werkte!
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Rense

De Mate 7 is een geschikt toestel voor het 4G netwerk. Je had al een 4G toestel dus de instellingen op je abonnement staan dan goed.

Welk symbool zie je? 3G? R?
Reputatie 1
H+

Volgensmij is dat nét iets beter dan 3G, maar natuurlijk geen 4G.
Reputatie 1
Ik ontvang nu wel 4G! Heb even geswitched van alleen 3G weer terug naar 4G, dat werkte!
Reputatie 4
Badge +3
@imsx,

Fijn om te lezen dat het inmiddels werkt! Ik heb deze telefoon onlangs even in mijn handen gehouden, vind het een prachtige telefoon!

Hoe bevalt hij jou? :)

Henk
Reputatie 1
@henk

Prima telefoon!! Super snel en lekker groot, vingerprintscanner werkt ook uitstekend :)

Maar helaas ervaar ik nog hetzelfde probleem, als ik dezelfde stappen uitvoer ontvang ik het wel maar dat hoort natúúrlijk niet zo. Iemand enig idee?
Reputatie 4
Badge +3
@imsx,

Ja, die zit op de achterkant geloof ik, niet? 🙂 Prachtig scherm ook!

Heb je bij de instellingen roaming aanstaan? Ik ga dit hoe dan ook verder voor je uitzoeken en kom hier op terug zodra ik meer informatie heb,

Henk
Reputatie 1
Ik heb roaming aan staan, in dit filmpje maak ik misschien wat meer duidelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=zUMgma5ES64

Zodra ik dus terug switch werkt het wel prima, maar elke keer als ik bvb de trein pak en mijn mobiel dus verbind met een andere zendpaal moet ik deze stappen opnieuw uitvoeren.

Edit: ja klopt, scanner zit aan de achterkant en dat was voor mij ook één van de redenen om deze telefoon te kiezen!
Reputatie 1
Mijn vraag is nog niet opgelost, op sommige plekken waar ik dit trucje al eerder heb gedaan krijg ik wel gelijk 4G. Maar op heel veel plekken niet.
Badge +2
Mijn vraag is nog niet opgelost, op sommige plekken waar ik dit trucje al eerder heb gedaan krijg ik wel gelijk 4G. Maar op heel veel plekken niet.

Vanwege diverse factoren is het mogelijk dat 4G niet altijd beschikbaar is. Op telfort.nl staat:

Landelijke 4G dekking betekent dat heel Nederland een aaneengesloten gebied is waarin je 4G kunt gebruiken. Het betekent niet dat er geen plekken zijn waar geen 4G dekking is. Dat merk je bijvoorbeeld in gebouwen van materialen waar signalen moeilijk door kunnen of in (natuur)gebieden waar geen masten geplaatst kunnen worden.

Daphne
Reputatie 1

Vanwege diverse factoren is het mogelijk dat 4G niet altijd beschikbaar is. Op telfort.nl staat:

Landelijke 4G dekking betekent dat heel Nederland een aaneengesloten gebied is waarin je 4G kunt gebruiken. Het betekent niet dat er geen plekken zijn waar geen 4G dekking is. Dat merk je bijvoorbeeld in gebouwen van materialen waar signalen moeilijk door kunnen of in (natuur)gebieden waar geen masten geplaatst kunnen worden.

Daphne

Pardon? Dit heeft helemaal niets met mijn probleem te maken en hier was ik allang van op de hoogte. Nog een keer dan, als ik bvb naast een 4G zendpaal sta ontvang ik geen 4G. Wanneer ik switch naar 3G zoals in het filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=zUMgma5ES64) en terug switch naar 4G ontvang ik dit wel. Dus in makkelijkere woorden: mijn telefoon verbind niet automatisch met 4G wanneer dit WEL mogelijk is.

Mvg
Reputatie 8
Badge +15
DIt kan veroorzaakt worden door een conflict in de software.

Heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Maak wel eerst een backup van je gegevens want anders ben je alles kwijt.

Mocht dat niet geholpen hebben dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de simkaart of instellingen op het netwerk of het toestel. Aangezien je wel gebruik kan maken van 4G en het met de S4 mini wel werkte denk ik eerder toestel of simkaart. Je zou dan de simkaart eens kunnen testen in een ander 4G toestel.

Nog even terzijde maar ook belangrijk:
Zodra ik dus terug switch werkt het wel prima, maar elke keer als ik bvb de trein pak en mijn mobiel dus verbind met een andere zendpaal moet ik deze stappen opnieuw uitvoeren.

Als je onderweg ben dan hop je van zendmast naar zendmast. Kom je terecht op een mast waar het al druk is dan kan het voorkomen dat je de verbinding verliest of bijvoorbeeld geen toegang tot het 4G netwerk hebt. Door handmatig te switchen heb je dan wel kans toegelaten te worden of ondertussen al op de volgende mast aangemeld te zijn.
Reputatie 1
DIt kan veroorzaakt worden door een conflict in de software.

Heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Maak wel eerst een backup van je gegevens want anders ben je alles kwijt.

Mocht dat niet geholpen hebben dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de simkaart of instellingen op het netwerk of het toestel. Aangezien je wel gebruik kan maken van 4G en het met de S4 mini wel werkte denk ik eerder toestel of simkaart. Je zou dan de simkaart eens kunnen testen in een ander 4G toestel.

Nog even terzijde maar ook belangrijk:

Als je onderweg ben dan hop je van zendmast naar zendmast. Kom je terecht op een mast waar het al druk is dan kan het voorkomen dat je de verbinding verliest of bijvoorbeeld geen toegang tot het 4G netwerk hebt. Door handmatig te switchen heb je dan wel kans toegelaten te worden of ondertussen al op de volgende mast aangemeld te zijn.

Ik denk dat het dan aan de software ligt of misschien aan de simkaart, lijkt me sterk dan een 4G paal hier in Friesland 'te druk' is aangezien ik met mijn S4 Mini altijd overal 4G had. Ik ga binnenkort mijn toestel resetten dan laat ik meer weten.
Reputatie 8
Badge +15
Dat vermoeden heb ik ook.
Hou ons op de hoogte! 🙂
hallo allemaal
sinds 3 maand heb ik, mijn vrouw en mijn zoon een telfort abonnement. Nu heeft mijn vrouw vandaag haar simkaart geinstaleerd op haar LG G4 en heeft wel 4g maar op mijn telefoon en die van mijn zoon (we hebben beide een Huawei mate 7) hebben we alleen maar 3g of H+. ik heb alles al geprobeerd door instellingen te veranderen maar niks helpt.
probleem via helpdesk telefonisch opgelost.

hallo allemaal
sinds 3 maand heb ik, mijn vrouw en mijn zoon een telfort abonnement. Nu heeft mijn vrouw vandaag haar simkaart geinstaleerd op haar LG G4 en heeft wel 4g maar op mijn telefoon en die van mijn zoon (we hebben beide een Huawei mate 7) hebben we alleen maar 3g of H+. ik heb alles al geprobeerd door instellingen te veranderen maar niks helpt.

Reageer