Nieuw iphone 4s in doos beschadigd ?

• 9 mei 2012
  • 14 reacties
  • 5297 keer bekeken

Hallo,
Excuses, dat ik hier nogmaal gepost heb(ik had ook gepost bij "iPhone"). ik weet namelijk niet waar ik moet posten

Ik hoop dat ik hier wel hulp kan krijgen.
Op 5 mei had ik een iphone 4s 32gb wit bij Telfort in de winkel in Arnhem gekregen. Ik heb de iphone gisteren(8 mei) pas open gemaakt(was nog verzegeld met plastic) omdat mijn screen protector en bumpers gisteren pas binnen waren. ik wil niet rond lopen met zo dure toestel zonder bescherming.

Uit verbazing zag ik een stukje beschadiging aan de onderkant van de achterkant van de nog nieuw iphone, dus iphone gelijk terug gelegt in de doos en ben ik volgende morgen(9 mei) gelijk naar de Telfort winkel gegaan in Arnhem.De mevrouw zei eerst dat ze mij niet kan helpen omdat de doos open is gemaakt en ik niet kan bewijzen dat toestel door fabricatiefout al beschadigd is. ja.. hoe kan ik iphone controleren zonder eerst doos open te maken? ik had iphone misschien 15 sec in handen gehad en weer gelijk terug gelegt, geen idee wat nog meer in de doos zit. daarna had ik gezegt dat je bij andere provider binnen bepaalde tijd iphone kan omruilen, ze is er mee eens. En vervolgens zei ze dat 32gb zowel wit als zwart niet meer wordt geleverd door apple en ze hebben niks meer op vooraad dan alleen 16gb, dat vind ik wel erg raar gezien je overal 32gb zowel wit als zwart nog kan krijgen.

Uit eindelijk zei ze dat ze voor mij gaat proberen om 1 te bestellen maar ze garandeert niet dat ze 1 kan krijgen, dat vind ik ook weer zo raar... apple heeft genoeg iphone 4s 32gb wit en/of zwart beschikbaar waarom zou het niet lukken om 1 te bestellen? ik moet nu dus wachten tot vrijdag met iphone in doos ongebruikt/ongeactiveerd met bon, ik hoop echt dat ik niet te horen krijgt dat apple geen iphone 4s 32gb meer leverd. Als ze de iphone niet kan krijgen dan zit ik met een beschadigde iphone terwijl ik betaald hebt voor een nieuwe iphone4s 32gb.

Telfort webcare help mij alstublieft. iphone 4s 32gb is een hoop geld voor een student, ik ben net jarig geweest en had net genoeg geld voor deze iphone. kleur maakt mij ook niet uit als iphone maar geleverd worden zonder mankering...

Met vriendelijke groet,

14 reacties

Badge +2
@Yibsel,

Ik begrijp dat u baalt. Dit is een lastige situatie. Toch doe ik een beroep op uw geduld om de acties van mijn collega af te wachten. Houdt u ons wel op de hoogte? Ik vertrouw erop dat het goed komt. Succes!

Daphne
Hallo Daphne,
Bedankt voor uw reactie. als u nu niks kan doen, dan zal ik maar gewoon even afwachten.

Ik hou jullie op de hoogte.
mvg,
Net langs Telfort winkel in arnhem geweest, ik zag mevrouw niet staan dus vroeg ik aan de andere medewerker waar ze is, hij zei dat mevrouw vandaag vrij heeft... Ik vroeg of hij wat had door gekregen van haar, en antwoord was nee. Ik vroeg of hij haar misschien kan bellen wij hadden vandaag afgesproken, en antwoord was weer nee. Ik had vandaag special vrij genomen van mijn werk, nu ben ik dus voor niks naar die winkel gegaan.
wij hadden afgelopen woensdag(9 mei) afgesproken dat ik vrijdag langs zou komen en ze zegt vriendelijk tot vrijdag en nu is ze er niet... Ik blijf kalm, ik schreeuw niet maar als ze zo blijven door gaan dan word ik wel beetje moe van iedereen kan er kwad van worden. ik wil gewoon een iphone waarvoor ik betaald had een iphone zonder mankeringen. Nu moet ik dus weer ga wachten tot maandag omdat ik in de weekend niet in arnhem ben.

Webcare team help mij hiermee alstublieft, hoe zou u het voelen als u zo veel tijd kwijt bent en de mevrouw komt afspraak niet na en wat ALS ik maandaag te horen krijgen dat ze geen iphone 4s 32gb meer kan bestellen...

Dat kost mij niet alleen maar veel tijd, maar het is ook erg frustrerend.
Help mij hiermee alstublieft

Mvg,
Badge
Hallo,
Excuses, dat ik hier nogmaal gepost heb(ik had ook gepost bij "iPhone"). ik weet namelijk niet waar ik moet posten

Ik hoop dat ik hier wel hulp kan krijgen.
Op 5 mei had ik een iphone 4s 32gb wit bij Telfort in de winkel in Arnhem gekregen. Ik heb de iphone gisteren(8 mei) pas open gemaakt(was nog verzegeld met plastic) omdat mijn screen protector en bumpers gisteren pas binnen waren. ik wil niet rond lopen met zo dure toestel zonder bescherming.

Uit verbazing zag ik een stukje beschadiging aan de onderkant van de achterkant van de nog nieuw iphone, dus iphone gelijk terug gelegt in de doos en ben ik volgende morgen(9 mei) gelijk naar de Telfort winkel gegaan in Arnhem.De mevrouw zei eerst dat ze mij niet kan helpen omdat de doos open is gemaakt en ik niet kan bewijzen dat toestel door fabricatiefout al beschadigd is. ja.. hoe kan ik iphone controleren zonder eerst doos open te maken? ik had iphone misschien 15 sec in handen gehad en weer gelijk terug gelegt, geen idee wat nog meer in de doos zit. daarna had ik gezegt dat je bij andere provider binnen bepaalde tijd iphone kan omruilen, ze is er mee eens. En vervolgens zei ze dat 32gb zowel wit als zwart niet meer wordt geleverd door apple en ze hebben niks meer op vooraad dan alleen 16gb, dat vind ik wel erg raar gezien je overal 32gb zowel wit als zwart nog kan krijgen.

Uit eindelijk zei ze dat ze voor mij gaat proberen om 1 te bestellen maar ze garandeert niet dat ze 1 kan krijgen, dat vind ik ook weer zo raar... apple heeft genoeg iphone 4s 32gb wit en/of zwart beschikbaar waarom zou het niet lukken om 1 te bestellen? ik moet nu dus wachten tot vrijdag met iphone in doos ongebruikt/ongeactiveerd met bon, ik hoop echt dat ik niet te horen krijgt dat apple geen iphone 4s 32gb meer leverd. Als ze de iphone niet kan krijgen dan zit ik met een beschadigde iphone terwijl ik betaald hebt voor een nieuwe iphone4s 32gb.

Telfort webcare help mij alstublieft. iphone 4s 32gb is een hoop geld voor een student, ik ben net jarig geweest en had net genoeg geld voor deze iphone. kleur maakt mij ook niet uit als iphone maar geleverd worden zonder mankering...

Met vriendelijke groet,

Wel raar dat jullie de doos niet samen geopend hebben in de winkel? Normaliter checken ze dit toch voor uitlevering? Zeker met zo'n duur ding!
Wat is daar dan raar aan als je een nieuw verzegelde iphone thuis wilt open maken? Ik bedoel als je een verzegelde iphone koopt dan verwacht je toch ook wel dat het in goede staat is zonder beschadigingen ?
Badge
Jawel, maar omdat het wel om een toestel van zo'n 600 euro gaat. Je kan er namelijk NIET inkijken. Of ie nu verzegeld is of niet. Als ie tijdens transport naar de winkel al vernaggeld is zul je dat nooit weten. Nu heb jij het zegel moeten verbreken en komt er dan achter dat ie kapot is....geeft altijd gezeik. Gaan ze zeggen, dat hebt u dan zelf gedaan onderweg van de winkel naar huis. Daarnaast 5 mei gekregen in de winkle, 8 mei pas open gemaakt? Ik zou nog geen 2 minuten kunnen wachten.....http://forum.telfort.nl/images/smilies/redface.png
Ik probeer alleen maar aan te geven dat het altijd gezeik geeft, en jij trekt uiteindelijk aan het kortste eind....
Badge +2
@Ybsel,

Wat vervelend voor u dat mijn collega haar belofte afgelopen vrijdag niet is nagekomen. Mijn excuses hiervoor. Graag ontvang ik uw naw-gegevens, e-mailadres, 06-nummer en een alternatief telefoonnummer in een privébericht . Na ontvangst wordt contact gelegd met de betreffende winkel om na te gaan wat de huidige status is.

Daphne
Hallo Daphne,
Ik was gisteren langs winkel geweest, ik was al bang dat ze slecht nieuw had en ja hoor... ze kan geen iphone meer voor mij bestellen omdat 32gb niet meer leverbaar is. vervolgens zegt ze dat ik klacht bij apple moet in dienen, ze kan niks meer voor mij doen. ik heb 5 dagen lang gewacht met iphone in doos, mevrouw komt afspraak niet na, ik ben veel tijd kwijt en uit eindelijk zit ik alsnog met een beschadigde iphone.
zo word je dus behandeld...
ik had u PM gestuurd.
Badge +2
@Yibsel,

Dank u voor de aanvullende gegevens in het privébericht en de online terugkoppeling. Het is inderdaad jammer, dat het toestel niet kan worden nabesteld. Ook is het jammer dat u relatief lang op een antwoord heeft moeten wachten. Mijn excuses hiervoor. Gelukkig heeft zij aangegeven wat u kunt doen en bij wie. Zelf kan ik niks hieraan veranderen voor u. Wat overblijft is u succes toewensen en erop vertrouwen dat Apple u verder van dienst is.

Daphne
Apple kan mij niet helpen, bij wie moet ik nu zijn ?
jullie verkoop een beschadigde iphone en daar moet ik dus mee leven? ik heb 5 dagen verspilt... en enige wat jullie doen/zeggen is mij verwijzen naar apple? lekker makkelijk of niet? probleem door schuiven, en uiteindelijk weer niet geholpen, nog meer tijd kwijt. makkelijk geld, wie weet verkopen jullie nog refubisch iphones en de klant staan machtloos tegen jullie. goed bezig teleurfort, mij zie je nooit meer terug.
hoop meer mensen deze bericht gaan lezen. ik zal het natuurlijk ok online verspreiden.
Reputatie 8
Badge +16
Ik begrijp één ding niet goed. Waarom wordt je doorverwezen naar Apple?

Als je in een Telfortwinkel een IPhone koopt en er blijkt iets mis mee te zijn, dan moet die Telfortwinkel dit oplossen.

Formeel moet je ze de mogelijkheid geven dit (onder garantie) te laten reparen. Maar in de praktijk zal een winkel het toestel omwisselen voor een nieuw exemplaar.

Als dit toestel niet meer leverbaar is wordt het anders... maar dan zouden ze je (tegen bijbetaling) van een ander type kunnen voorzien.
Badge +1
Ik ben het met Franzki eens,

Op basis van het consumentrecht is de verkopende partij (=Telfort) verantwoordlijk voor de garantie. Eventueel kun je een schriftelijke klacht indienen bij Telfort Klantenservice (als je dat doet doe het dan wel aangetekend) waarin je eist dat je toestel wordt vervangen binnen een redelijke termijn of anders het contract ontbonden en de koop ongedaan dient te worden gemaakt.

niet de leukste weg om te bewandelen, maar als er verder geen oplossing wordt geboden...
Badge +2
@Yibsel,

Graag bekijken wij alsnog wat de mogelijkheden zijn in deze situatie. Uw gegevens zijn inmiddels bekend. Binnen 3 werkdagen ontvangt u opnieuw een reactie. Uiteraard vind ik het ook vervelend voor u.

Daphne
Ik had toen ook tegen de mevrouw gezegt dat telfort dit moet oplossen gezien deze iphone van telfort is, ook de garantie verloop via telfort dus wat moet ik bij apple doen? En aangezien bij meeste provider(ik noem de namen niet) kan je toestel binnen bepaalde tijd zonder gedoe omruilen als er iets mis is met de toestel, met dat praatje over dat apple geen 32gb meer leverd geloof ik niks van.

iPhone is van telfort, toevallig ben ik de ongelukkige die een iphone kreeg met beschadiging uit een verzegelde doos en dan moet ik bij apple zijn om daar klacht in te dienen.. is dat niet iets dat jullie moeten doen?
Wij de klanten kopen iets bij jullie, verwacht ook dat de product zoals het hoort. Zo niet dan mag klant toch omruilen zonder enige moeite? en wat telfort met die toestel gaan doen is iets tussen telfort en het bedrijf.

In tussentijd had ik de iphone geactiveerd en gebruikt(met screen protector en hoesje natuurlijk), omdat ik genoeg tijd had verspilt en hoe groot is de kans dat ik mag omruilen... straks zit ik alsnog vast met deze iphone die ik 3 weken geleden al mag gebruiken..

Reageer