beantwoord

Niet tevreden met nieuwe Nokia 7.2

• 7 december 2019
  • 22 reacties
  • 374 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn partner heeft  een Nokia 7.2 genomen bij een nieuwe abonnement. De reden daarvoor was de goede camera. Deze toestel maakt slechte fotos. Wat zijn nu de mogelijkheden?  Ze wil deze toestel niet meer. (Is op 2 december verlengt)

icon

Beste antwoord door Nitmar 10 december 2019, 06:45

Gisteren contact gehad met de klantenservice. We gaan de telefoon terug sturen met het retourformulier. De instellingen stonden op 12 megapixel. Dit later weer aangepast naar 48 megapixel. Bij foto's van personen heeft hij het dan nog steeds moeilijk. De fotos vallen tegen in vergelijking met haar oude sony toestel. 

Jouw college gaf aan de telefoon aan dat we deze konden terug sturen. Dan werd de verlingen geannuleerd. Daarna kon er weer worden verlengt met een andere toestel. 

Bekijk reactie

22 reacties

Wat is slecht hoe uit zich dat? Hoe staan de instellingen. Ik heb de 6.2 en ben tevreden over de kwaliteit, de 7.2 moet nog beter zijn.

Is het mogelijk een neutrale foto gemaakt met dat toestel te posten.

In principe zit je binnen de 14 dagen dus zou je gewoon kunnen ruilen of de verlenging anuleren.

Reputatie 1

Als ik de foto maak lijkt het goed. Maar wanneer ik de foto een beetje inzoem zie ik pixels en is het niet scherp. Een voorbeeld is dat de de haren van een persoon niet als haren te zien zijn. Maar lijkt alsof ze een geheel vorm en. Wanneer ik op het scherm druk  scherp te stellen op een persoon is deze niet scherp  de kast in de andere kant van de foto wel.

Volgens diverse reviews van het toestel moet het goede foto's maken. (zal je ook verwachten van een 48 megapixel camara)

Ik ga geen foto van personen op deze forum zetten. Indien het nodig is wil ik dit wel per email versturen naar Telfort.

Reputatie 1

Een neutrale foto wil ik wel toevoegen. Zal je me willen vertellen hoe ik dat moet doen. De instellingen stonden op eerst niet op de beste kwaliteit. Deze al aangepast naar 48 megapixels. Dit gaf geen verbetering.

Hoeft ook niet van een persoon een plant of boom of landschap is al voldoende. Afhankelijk van de gekozen beeldkwaliteit zal je al snel pixels zien bij inzoomen.

Onderstaande gaat uit van android 9.

Als de camera app wordt geopend hoe zijn de instellingen voor de foto resolutie?

Voor de achtercamera heb ik de keuze uit 4:3 16MP, 16:9 12MP en Full 10MP de eerst moet de beste en scherpste foto's maken. De voor camera heeft lagere waarden, 8, 6 en 5MP dat is gebruikelijk.

Verder zal het ook schelen of er voor pro portret of foto wordt gekozen.

Een telefoon zal nooit dezelfde kwaliteit foto's maken zoals een spiegel reflex camera doet. Het hangt ook van het doel van de foto af. Is het een selfie voor instagram zal het vast goed genoeg zijn. Wil je haren goed vast leggen zal de camera op macro stand moeten staan en het onderwerp goed belicht.

Reputatie 1

Hij staat nu op 48 megapixel. Ik heb de pro mode geprobeerd. (alles op automatisch) en gewoon foto. Het gaat om foto's van afgelopen Sinterklaas feest. Als ik het vergelijk met mijn Nokia 8.1 (20 megapixel) zijn de fotos van de nokia 8.1 beter. Gezien het verschil van megapixel in het voordeel van de nokia 7.2 had ik dit andersom verwacht. 

Reputatie 1

Verhouding is 4:3 bij beide toestellen. 

Ik zie op tweakers dat de voor camera's van de 7.2 en 8.1 beide 20MP zijn de achter camera van de 8.1 is zelfs maar 12 MP de 8.1 heeft wel een iets beter scherm meer dots per inch daar kan nog iets verschil in zitten. 

Een foto toevoegen kan je doen door op dit icoon te klikken, vierkant met driehoekjes. 

Voor het vergelijk mogelijk met beide toestellen een foto van hetzelfde voorwerp maken met gelijke settings. Als de beleving niet naar verwachting is kan je bij mijn weten nog ruilen.

Wat wel van belang is gaat het om een nieuw abonnement of verlengd bij Telfort?

Reputatie 1

Het is een verlenging bij Telfort. 

Fotos zet ik er zo op.

Reputatie 1

Kan de fotos niet toevoegen zijn groter dan 5 mb. Zag wel dat er een systeem update was vanochtend. Die nog geïnstalleerd. De camara stond weer op 12 in plaats van 48 megapixel. Ik weet niet of dit nog wat veranderingen geeft. Ik ga dat eerdt even testen. 

Weet je ook hoe ik de afbeelding kleiner kan maken. 

Ik vermoed dat dan de compressie te groot wordt om een goed vergelijk te krijgen. Het is ook niet van groot belang, ik geloof het meteen, een goede scherpe foto is wel van diverse omstandigheden afhankelijk. Het is mischien wel mogelijk om via de browser van de telefoon in te loggen en dan via hetzelfde icoon camera kiezen.

Reputatie 1

Zelfs dan krijg ik de melding dat de foto te groot is. 

Toch wil ik je bedanken voor alle tijd en moeite die je er tot nu toe hebt gedaan om mij te helpen. 

Reputatie 1

Ik weet niet of dit werkt. Maar ik heb een mapje gemaakt weer bij de foto's inzitten. (Zie bovenstaande link)

(Link verwijderd)

Dat zal de instelling zijn ik krijg dezelfde foutmelding bestand te groot. Er is in ieder geval een duidelijk verschil tussen beide foto's waarneembaar zelfs zonder in te zoomen.

Wanneer ik inzoom op de piek van de boom zie ik niet heel veel verschil. PS de link mag wel weer weg. Via de ... Daar bewerken kiezen.

Eerlijk gezegd komt de foto van de 7.2 mooier over in mijn beleving.

7.2 ingezoomd.

8.1 ingezoomd

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Nitmar, wat jammer dat de nieuwe Nokia van je partner niet zo goed bevalt als jullie hadden gehoopt. Goed dat je het aangeeft.

Ik zie dat Galdor al met je mee denkt en advies gegeven heeft. Het proberen en wijzigen van de instellingen is een goede eerste stap. Als dit niet het gewenste effect heeft, dan raad ik je aan om met het toestel naar een KPN winkel in je buurt te gaan. Je hebt 14 dagen bedenktijd zoals Galdor ook zegt, in de winkel kunnen onze collega's het toestel voor je nakijken en de mogelijkheden met je doornemen.

Laat je ons weten hoe het is afgelopen?

Reputatie 1

Gisteren contact gehad met de klantenservice. We gaan de telefoon terug sturen met het retourformulier. De instellingen stonden op 12 megapixel. Dit later weer aangepast naar 48 megapixel. Bij foto's van personen heeft hij het dan nog steeds moeilijk. De fotos vallen tegen in vergelijking met haar oude sony toestel. 

Jouw college gaf aan de telefoon aan dat we deze konden terug sturen. Dan werd de verlingen geannuleerd. Daarna kon er weer worden verlengt met een andere toestel. 

Hier nog wat lees materiaal, waar goed uit naar voren komt dat het aantal megapixels eigenlijk niet veel zegt. Het gaat om de totale som van alle onderdelen.

https://www.simyo.nl/blog/een-goede-smartphone-camera-meer-dan-alleen-megapixel/

Mogelijk heeft de 8.1 toch onderdelen zoals de lenzen die beter zijn. Datzelfde kan het verschil zijn met de Sony.

Reputatie 8
Badge +10

@Nitmar Fijn dat het zo geregeld is, dat gaat natuurlijk nog veel sneller :slight_smile: Ik denk dat Galdor hierboven een hele goede uitleg gegeven heeft, ik vermoed ook dat dat de oorzaak is. Ik hoop dat jullie snel een ander toestel uit hebben gezocht dat beter bevalt. 

Reputatie 1

Hier nog wat lees materiaal, waar goed uit naar voren komt dat het aantal megapixels eigenlijk niet veel zegt. Het gaat om de totale som van alle onderdelen.

https://www.simyo.nl/blog/een-goede-smartphone-camera-meer-dan-alleen-megapixel/

Mogelijk heeft de 8.1 toch onderdelen zoals de lenzen die beter zijn. Datzelfde kan het verschil zijn met de Sony.

Dankjewel voor de lees materiaal. Dat het zowel de aantal megapixels, lensen, software, hierbij belangrijk is mij bekend. Het probleem is dat je dit pas weet wanneer je een foto maakt. Dan pas kun je zien hoe deze onderdelen samen werken. De lenzen zijn van zeiss dit is zoals ik het op internet vond een goede merk lenzen. Dit gecombineerd met de revieuws dat het een goede camera is kwamen we tot de conclusie dat we voor deze telfoon hebben gekozen. 

Reviews zijn nooit 100% objectief. De reden daarvan is dat wat jij goed vond, kan ik wel matig vinden en andersom. Daarbij kan men ook nog rekening houden met de prijs van de telefoon. En dus bedoedelen voor de prijs maakt hij goede fotos.

Ik wil je bedanken voor alle tijd die  je hieraan hebt besteed en de informatie die ik heb van je heb gekregen.

@Nitmar helemaal mee eens, je weet het pas als je het hebt en gebruikt. Ik ga ervanuit dat als er een afdruk zou worden gemaakt er weinig zal zijn aan te merken. En ook dat is pas duidelijk na uitvoering. De persoonlijke beleving van een product blijft echt persoonlijk dus nooit hetzelfde.

Zoals gezegd de foto's die je had gedeeld en ik ingezoomd hier heb geplaatst is wel verschil zichtbaar, in mijn ogen beiden acceptabel. Het grootste verschil voor mij is iets verschil in de kleur bij een lijkt er iets meer geel in de vitrage.

Het is opgelost naar tevredenheid daar gaat het om.

Nu ben ik uiteraard wel benieuwd wat de nieuwe keus is geworden. En vooral bevalt die beter.

Reputatie 1

We moeten eerst wachten totdat deze verlenging is geannuleerd. Aangezien we wel weer een willen in combinatie met een abonnement is het even afwachten wat de mogelijkheden heden zijn. Wat het we wel hebben besloten om het budget voor de telefoon te verhogen. Vaak heeft een duurdere telefoon betere software. (ook hier zijn natuurlijk weer uitzonderingen op)

Reputatie 1

Waarschijnlijk zal het een sony worden omdat ze die gewend is en altijd al heeft gehad. Welke is afhankelijk van de prijs. De 10 en 10 plus worden slecht beoordeeld. (5.5 uit 10) Dus die worden het niet 

Reputatie 1

Bestanden sturen kan heel makkelijk via WeTrasfer. Ook gratis tot 2GB per keer.

Ik heb de Nokia 6 en 8.1 gehad. De laatste heb ik aan mijn moeder gegeven omdat ik niet tevreden was over de fotokwaliteit. 

Nokia is het oude Nokia niet meer. Ze willen wel maar het lukt nog niet zo goed om mee te komen met de grote merken. 

De maandelijkse updates is dan ook het beste pluspunt van Nokia maar ik ben weer terug bij Samsung. 

Reageer