beantwoord

Niet kunnen bellen met Galaxy Ace Plus i.c.m. Telfort Sim-only

  • 6 januari 2013
  • 72 reacties
  • 16868 keer bekeken

Sinds eind november ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy Ace Plus (GT-S7500).
Van het begin af aan kan ik niet met deze telefoon bellen/gebeld worden. Alleen als ik de sim kaart er uit haal en er opnieuw in doe, dan kan ik bellen/gebeld worden. Dit gaat een paar uur en soms 1, maximaal 2 dagen goed en dan is het weer mis. Moet de sim kaart er uit en er weer in.
Ben al in de Telfort winkel langs geweest. Daar dacht men dat de sim kaart beschadigd was en heb een nieuwe gekregen.
Heeft niet mogen baten. Vervolgens langs geweest bij een Samsung Service punt. Daar is er nieuwe software op de telefoon gezet. Dit ging 3 uur goed en toen was het weer mis. Weer terug naar het Samsung Service punt. Daar werd mij verteld dat het probeem dieper in het toestel zit en dat zij dat niet kunnen/mogen repareren. Het toestel moest opgestuurd worden. Toestel is opgestuurd en afgelopen vrijdag kreeg ik hem terug. Volgens de begeleidende brief zijn er "elektrische onderdelen vervangen". Toestel heeft tot vanmorgen gewerkt. Sim kaart er uit en er weer in en ik kan voorlopig weer bellen.

Zijn er misschien mensen die dit probleem herkennen en hier een oplossing voor weten? 
icon

Beste antwoord door marpau 24 januari 2013, 16:44

Ben super geholpen door Denise - Telfort.

Zij kwam met de oplossing: een ander type sim kaart, eentje met een grotere sim.

Tot nu toe is dit de oplossing gebleken.
Bekijk reactie

72 reacties

Beste Daphne,
De sim-kaart is binnen en tot nu toe gaat het goed.
Hartelijk dank.
Gaja
Reputatie 3
Badge +1
@verlopie,

Zoals ik in jou eigen topic heb aangegeven heb ik je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd.
Het is niet nodig om via meerdere topics hetzelfde probleem kenbaar te maken.

Denise
@PaulineS,

Dat is erg vervelend. Tot nu werkt verhelpt een nieuwe simkaart het probleem vaak. Kun je nagaan of de simkaart een groter chipoppervlak heeft dan jouw vorige simkaart? Mocht je deze problemen over enkele dagen nog steeds ervaren laat het mij dan weten. Dan help ik je alsnog graag verder.

Denise

Hoi Denise,
Bedankt voor je reactie. Het chipoppervlak van de simkaart is inderdaad groter dan die van de vorige simkaart. Ik heb nog wel vertrouwen dat het gaat werken want het aantal 'geen service' meldingen is tot nu toe bij die twee keer gebleven.
Mocht ik nog problemen blijven ervaren, dan zal ik weer reageren.
Badge
@verlopie,

Zoals ik in jou eigen topic heb aangegeven heb ik je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd.
Het is niet nodig om via meerdere topics hetzelfde probleem kenbaar te maken.

Denise

Dat had ik al gedaan voordat jij mij hebt toegezegd dat er een nieuwe kaart aankomt. Hij staat er bij nog twee, wilde erg graag dat er een oplossing kwam. Ik ga ervan uit dat deze nu komt.
Reputatie 3
Badge +1
@PaulineS,

Fijn om te lezen, dan ben je in ieder geval in het bezit van de juiste simkaart.
Ik verneem het graag van je over enkele dagen!

Denise
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum bart77666,

Balen dat je deze problemen ervaart. Ik heb jouw topic samengevoegd met het bestaande topic hierover. Zoals je kunt lezen ben je niet de enige die hier last van heeft. Een simkaart met een groter chip oppervlak verhelpt deze problemen tot nu toe.
Als je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via een privébericht kenbaar maakt dan stuur ik je een nieuwe simkaart toe zodra deze weer voorradig zijn.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@PaulineS,

Heel fijn om te lezen! Bedankt voor jouw terugkoppeling.
Mocht ik jou in de toekomst nog van dienst kunnen zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
@denise, kunt u aangeven hoelang het ongeveer duurt voordat ik een nieuwe simkaart kan verwachten. De verbinding blijft weg vallen en het begint erg vervelend te worden.

Ik hoor het graag.
Hoi Daphne,
Bedankt voor de oplossing, vanaf zaterdag geen problemen meer gehad!
Wat heerlijk overal bereikbaar te zijn, Telfort heeft er weer een tevreden klant bij gekregen.
Met vriendelijke groet,
Joy
Reputatie 3
Badge +1
@djerikiee,

Uiterlijk donderdag! Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge +2
@Gaja,

Fijn dat het tot nu toe goed gaat. Bedankt voor deze terugkoppeling!

Daphne
Hallo,
Ik ben zo blij dat er mensen zijn die dezelfde problemen ondervinden met de Samsung Galaxy ace plus!  
Sinds december 2012 heb ik van alles geprobeerd, naar de Telfortwinkel geweest om het simkaartje na te laten kijken en er bleek niets aan de hand te zijn. Vervolgens ben ik terug gegaan naar Dixon, waar ik deze heb gekocht. Zij hebben dit toestel eerst opgestuurd naar de fabriek en deze hebben er nieuwe software opgezet, dit mocht niet baten en tenslotte heb ik een nieuw toestel mogen ontvangen. Maar helaas ik blijf nog steeds dezelfde problemen ondervinden.
Meerdere keren per dag checken of ik nog bereik heb, en dan maar weer het toestel opnieuw uit- en aanzetten. Ik ben een echt radeloos!!! 
Zou een grotere simkaart bij mij ook de oplossing zijn?
Alvast bedankt,
Reputatie 3
Badge +1
@rverdult,

Er komt een nieuwe simkaart jouw kant op!

Denise
Hallo Denise,
Ik heb dit zelfde probleem, geen netwerkverbinding met de Samsung Galaxy Ace plus en dus niet bereikbaar en kan niet bellen!!!
Ik heb dit ook al eens besproken met de klantenservice telefonisch en inderdaad wordt er een nieuwe simkaart geadviseerd.
Deze aangevraagd, kosten Euro 20,= , en door Telfort verzonden op 2 april 2013. 

Het werkt echter nog steeds niet! Heb dezelfde grote simkaart ontvangen!

Gegevens levering nieuwe simkaart:
Boekstuknummer : 653711
Artikel : 871756
Custumer Ref. / Order : 4506122191
Omschrijving : Telfort abonnement SIM pakker serienr. : 8717560630828

Volgens mij moet je zo al mijn gegevens kunnen na- en inkijken en wacht op je privé emailtje met natuurlijk DE OPLOSSING!
Reputatie 3
Badge +1
@Martinmex,

Dat is fijn om te lezen!:) na ontvangst kun je mij een privébericht sturen met het simkaartnummer, ik zal deze dan voor je activeren. Je kunt dit eventueel ook doen via onze telefonische klantenservice (0900-9596).

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@marpau,

Spijtig om te lezen dat je zoveel problemen hebt met jouw toestel. Je geeft aan dat het toestel is gerepareerd. De laatste zin is mij alleen niet helemaal duidelijk: ''Simkaart er uit en er weer in en ik kan voorlopig weer bellen''. Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat je niet kunt bellen? Kun je benoemen wat je precies voor melding te horen of te zien krijgt? Ik help je graag verder.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Joy,

Fijn dat de problemen verholpen zijn! Bedankt voor jouw terugkoppeling.

Denise
Beste medewerk(st)er van Telfort,

Ook de AcePlus van mijn dochter verliest steeds de verbinding met het GSM netwerk.
Ik heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen, maar alles zonder succes.
Mogelijk is ook bij haar een ongeschikte chipkaart de oorzaak.
Badge +2
@Joy,

Welkom op het forum! Graag stuur ik je een nieuwe simkaart toe. Hiervoor heb jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Beste medewerker van Telfort,

ik heb precies het probleem dat hier omschreven wordt. Een Samsung Galaxy Ace Plus waarvan het netwerk constant wegvalt en de melding 'alleen noodoproepen' verschijnt.  Heb de telefoon al 5x ter reparatie aangeboden, niks helpt. Zojuist ben ik bij de Telfort winkel in Leiden geweest. Zij gaven daar aan dat er maar twee simkaarten zijn, en dat ik de grootste al heb. De medewerker liet me twee simkaarten zien met dezelfde 'gouden' oppervlakte. Kan het zo zijn dat er nog een derde soort is, waarvan zij het bestaan niet kennen? Dat hoop ik heel erg. Het zou fijn zijn als het probleem waar ik nu al sinds november 2012 mee bezig ben eindelijk opgelost kan worden. Heel graag krijg ik ook die simkaart toegestuurd.

Met vriendelijke groet,
Judith Piersma
Ik heb van precies hetzelfde probleem last als de anderen hier beschrijven. Ik heb al een keer mijn telefoon geretourneerd en weer een nieuwe ontvangen, maar hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor. Graag zou ik ook zo'n nieuwe simkaart willen ontvangen. Heb ik dan wel gewoon nummerbehoud en hoelang gaat het dan duren voor ik die nieuwe sim binnen heb. En hoe gaat het dan verder in zijn werk qua activering van die sim enz.

gr. Gerard
Beste medewerker,

Helaas heb ik met mijn toestel (Samsung Galaxy Ace) dezelfde problemen sinds ik een sim-only abonnement heb van Telfort. Regelmatig krijg ik de melding 'geen service' en heb ik dus tijdelijk geen verbinding met het mobiele netwerk en mobiel internet.

Ik hoop dat een andere simkaart de oplossing kan zijn voor dit probleem.

Groeten,
Pauline
@rverdult,

Er komt een nieuwe simkaart jouw kant op!

Denise


Dank je 🙂
Badge +2
@PaulineS,

Welkom op het forum!
Graag ben ik ook jou hierbij van dienst. Hiervoor zijn jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum robertvehof!

Balen dat je dezelfde problemen ervaart. Uiteraard voorzie ik jou graag van een nieuwe simkaart met een grotere chip. In het merendeel van de gevallen is het probleem hiermee opgelost. Stuur je jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht? Dan komt de simkaart binnen vijf werkdagen jouw kant op.

Denise

Reageer