beantwoord

Niet kunnen bellen met Galaxy Ace Plus i.c.m. Telfort Sim-only

• 6 januari 2013
  • 72 reacties
  • 16853 keer bekeken

Sinds eind november ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy Ace Plus (GT-S7500).
Van het begin af aan kan ik niet met deze telefoon bellen/gebeld worden. Alleen als ik de sim kaart er uit haal en er opnieuw in doe, dan kan ik bellen/gebeld worden. Dit gaat een paar uur en soms 1, maximaal 2 dagen goed en dan is het weer mis. Moet de sim kaart er uit en er weer in.
Ben al in de Telfort winkel langs geweest. Daar dacht men dat de sim kaart beschadigd was en heb een nieuwe gekregen.
Heeft niet mogen baten. Vervolgens langs geweest bij een Samsung Service punt. Daar is er nieuwe software op de telefoon gezet. Dit ging 3 uur goed en toen was het weer mis. Weer terug naar het Samsung Service punt. Daar werd mij verteld dat het probeem dieper in het toestel zit en dat zij dat niet kunnen/mogen repareren. Het toestel moest opgestuurd worden. Toestel is opgestuurd en afgelopen vrijdag kreeg ik hem terug. Volgens de begeleidende brief zijn er "elektrische onderdelen vervangen". Toestel heeft tot vanmorgen gewerkt. Sim kaart er uit en er weer in en ik kan voorlopig weer bellen.

Zijn er misschien mensen die dit probleem herkennen en hier een oplossing voor weten? 
icon

Beste antwoord door marpau 24 januari 2013, 16:44

Ben super geholpen door Denise - Telfort.
Zij kwam met de oplossing: een ander type sim kaart, eentje met een grotere sim.
Tot nu toe is dit de oplossing gebleken.
Bekijk reactie

72 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@marpau,

Spijtig om te lezen dat je zoveel problemen hebt met jouw toestel. Je geeft aan dat het toestel is gerepareerd. De laatste zin is mij alleen niet helemaal duidelijk: ''Simkaart er uit en er weer in en ik kan voorlopig weer bellen''. Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat je niet kunt bellen? Kun je benoemen wat je precies voor melding te horen of te zien krijgt? Ik help je graag verder.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ben super geholpen door Denise - Telfort.
Zij kwam met de oplossing: een ander type sim kaart, eentje met een grotere sim.
Tot nu toe is dit de oplossing gebleken.
Badge
waarom ik nog niet duurt al een maand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga eens langs bij een Telfort winkel en vraag een andere simkaart. Een met een groter (goudkleurig) oppervlak.
Dat heeft mijn probleem opgelost.
Badge
Beste Marpau, dat probeer ik al een maand eerst kon het aan de sim liggen en daarna wel, maar mijn winkel heeft deze sim niet en de sim die is opgestuurd door telfort kunnen ze niet actieveren. Heel erg naar blijf ermee bezig
Reputatie 3
Badge +1
@verlopie,

Zoals ik in jou eigen topic heb aangegeven heb ik je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd.
Het is niet nodig om via meerdere topics hetzelfde probleem kenbaar te maken.

Denise
Badge
@verlopie,

Zoals ik in jou eigen topic heb aangegeven heb ik je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd.
Het is niet nodig om via meerdere topics hetzelfde probleem kenbaar te maken.

Denise

Dat had ik al gedaan voordat jij mij hebt toegezegd dat er een nieuwe kaart aankomt. Hij staat er bij nog twee, wilde erg graag dat er een oplossing kwam. Ik ga ervan uit dat deze nu komt.
Goedemorgen,

Ik heb dus het zelfde probleem als jullie in dit topic. Een samsung galaxy ace plus telefoon met telfort abonnement en vanaf het begin ( half december) zeer slecht bereik en verbinding valt minimaal 3x per dag weg. Bij het aan en uitzetten van het toestel werkt de verbinding weer voor een beperkte tijd.

@denise: Afgelopen zondag (10 februari) heb ik een prive bericht gezonden waarin ik gevraagd hebt of u mij ook een dergelijk nieuw kaartje toe kunt sturen, waar u het in dit topic over heeft.
Zou u hier nog even op kunnen reageren?

Alvast bedankt,
Badge +1

@denise: Afgelopen zondag (10 februari) heb ik een prive bericht gezonden waarin ik gevraagd hebt of u mij ook een dergelijk nieuw kaartje toe kunt sturen, waar u het in dit topic over heeft.
Zou u hier nog even op kunnen reageren?

webcare reageerd alleen op privéberichten als zij zelf hebben gevraagd hun er een te sturen. Zelf hun zomaar een bericht sturen heeft geen zin. Geef Denise even de tijd om te reageren op jouw post.
Reputatie 3
Badge +1
@djerikiee,

Vervelend dat je ook verbindingsproblemen ervaart. Wij reageren inderdaad niet op ongevraagde privéberichten.
Ik heb jouw gegevens zojuist ingezien en ga voor je aan de slag!

Denise
@denise, kunt u aangeven hoelang het ongeveer duurt voordat ik een nieuwe simkaart kan verwachten. De verbinding blijft weg vallen en het begint erg vervelend te worden.

Ik hoor het graag.
Reputatie 3
Badge +1
@djerikiee,

Uiterlijk donderdag! Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Ook ik heb hetzelfde probleem als jullie.
Sinds twee weken overgestapt naar telfort met mijn ace plus en het bereik valt weg een aantal keer per dag.
Telefoon uit en weer aan en dan is het er weer even, voor zolang het duurt.
Ook ik zou wel graag een oplossing willen voor dit probleem als het kan...

Wendy
Ik heb een samsung galaxy ace en het mobiele netwerk valt zeker 3 x per dag weg. Dan moet ik mijn telefoon herstarten en dan is het even weer opgelost.

Ik heb al een nieuwe sim kaart
ik heb mijn telefoon al bij the phonehouse langsgebracht voor een update van de firmware.

Dit heeft niet mogen helpen.

Ik lees iets over een grotere simkaart. zou dat de mogelijkheid zijn?
Badge +2
Dat is goed mogelijk, wacht even de reactie hierover van webcare af.
Lijkt me iets voor Telfort Laila/Denise.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum bart77666,

Balen dat je deze problemen ervaart. Ik heb jouw topic samengevoegd met het bestaande topic hierover. Zoals je kunt lezen ben je niet de enige die hier last van heeft. Een simkaart met een groter chip oppervlak verhelpt deze problemen tot nu toe.
Als je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via een privébericht kenbaar maakt dan stuur ik je een nieuwe simkaart toe zodra deze weer voorradig zijn.

Denise
Hallo,

Sinds een aantal weken ben ik overgestapt van t-mobile naar telfort met mijn Samsung Galaxy Ace Plus.
Nu ondervind ik echter het probleem dat het bereik meerdere malen per dag wegvalt en dan geeft mijn toestel 'Alleen noodoproepen' aan.
Ik heb mijn sim in een ander toestel geprobeerd, niks aan het handje. Ik heb een ander simkaartje geprobeerd in mijn toestel, werkt niet.
Nu heb ik hier al meerdere dingen over gelezen op het forum en dat het eventueel kon liggen aan de grootte van het goudkleurige gedeelte op de sim?
Graag word ik hiermee geholpen want ik ben niet of nauwelijks bereikbaar zo.

Wendy
Ow, wat ben ik blij jullie gevonden te hebben!!!

Ik word nu al ruim een maand van het kastje naar de muur gestuurd met mijn samsung galaxy ace plus, maar niks helpt! Ik word er echt gek van, helemaal nudat ik midden in een relatiebreuk zit en er veel moet worden geregeld!!!
Was nu net bezig om te kijken hoe ik mijn telefoon kon resetten, (na een update te hebben gemaakt op kies, om vervolgens net zoals een paar anderen hier de nieuwste toestel updates(?) uit te voeren!!!) dat ik bij toeval hier terecht kwam!

Denise, zou u ook mij alstublieft willen helpen?

Met vriendelijke groet,

Marry
Reputatie 3
Badge +1
@Wendy27 & Marry,

Balen dat jullie dezelfde problemen ervaren. Ik help jullie uiteraard graag verder. Op dit moment zijn de simkaart met het grotere chip oppervlak niet op voorraad. Zodra deze weer binnenkomen zal ik er een toesturen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ik reageer namens mijn Moeder( Gerda). Ze heeft sinds kort een een telfort simkaart en  een samsung galaxy ace plus .
Sinds dat de simkaart van telfort er in zit heeft ze dezelfde problemen als hierboven is beschreven.
Ik ben al voor haar naar de winkel geweest, maar daar wisten ze niets over een grotere chip oppervlak en ben ik dus niet verder gekomen.
Graag ontvangt mijn moeder ook een nieuwe simkaart, zodat ze weer goed bereikbaar is, zonder paar keer op een dag haar telefoon uit elkaar te hoeven halen.

Ik kijk uit naar het antwoord.

Minette
Reputatie 3
Badge +1
@Gerda van Dooren,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat jouw moeder dezelfde problemen ervaart. Ik help je graag verder door een nieuwe simkaart toe te sturen. Hiervoor ontvang ik graag de naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht .

Denise
Hallo,
Ik ben zo blij dat er mensen zijn die dezelfde problemen ondervinden met de Samsung Galaxy ace plus!  
Sinds december 2012 heb ik van alles geprobeerd, naar de Telfortwinkel geweest om het simkaartje na te laten kijken en er bleek niets aan de hand te zijn. Vervolgens ben ik terug gegaan naar Dixon, waar ik deze heb gekocht. Zij hebben dit toestel eerst opgestuurd naar de fabriek en deze hebben er nieuwe software opgezet, dit mocht niet baten en tenslotte heb ik een nieuw toestel mogen ontvangen. Maar helaas ik blijf nog steeds dezelfde problemen ondervinden.
Meerdere keren per dag checken of ik nog bereik heb, en dan maar weer het toestel opnieuw uit- en aanzetten. Ik ben een echt radeloos!!! 
Zou een grotere simkaart bij mij ook de oplossing zijn?
Alvast bedankt,
Badge +2
@Joy,

Welkom op het forum! Graag stuur ik je een nieuwe simkaart toe. Hiervoor heb jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Beste medewerker van Telfort,

ik heb precies het probleem dat hier omschreven wordt. Een Samsung Galaxy Ace Plus waarvan het netwerk constant wegvalt en de melding 'alleen noodoproepen' verschijnt.  Heb de telefoon al 5x ter reparatie aangeboden, niks helpt. Zojuist ben ik bij de Telfort winkel in Leiden geweest. Zij gaven daar aan dat er maar twee simkaarten zijn, en dat ik de grootste al heb. De medewerker liet me twee simkaarten zien met dezelfde 'gouden' oppervlakte. Kan het zo zijn dat er nog een derde soort is, waarvan zij het bestaan niet kennen? Dat hoop ik heel erg. Het zou fijn zijn als het probleem waar ik nu al sinds november 2012 mee bezig ben eindelijk opgelost kan worden. Heel graag krijg ik ook die simkaart toegestuurd.

Met vriendelijke groet,
Judith Piersma
Badge +2
@JPiersma,

Helaas hebben wij geen andere simkaarten. Ervaar je dit probleem ook met de simkaart in een ander toestel? Laat het, aangevuld met jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer, aan mij weten in een privébericht .

Daphne

Reageer