beantwoord

Niet kunnen bellen

• 18 december 2016
  • 37 reacties
  • 1066 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo voor degene die dit lezen

Ik zit met het volgende probleem, heb internet al afgezocht maar ik kom niet tot de oplossing

Ik kan met mijn mobiel sinds gister niet bellen of gebeld worden, ik kan wel verbinding maken met internet

Er staat bovenaan m,n scherm een soort rond verkeersbord met een schuine streep erdoor

Juist het bellen is heel belangrijk omdat ik als ik op m,n scootmobiel weg ga moet kunnen bellen, bij pech of een ongeval, plus dat ik deze week vanaf morgen veel telefoon op mijn mobiel verwacht van ziekenhuis en de woningbouw

Het gaat om een Samsung Galaxy S3 misschien heeft iemand zo,n toestel en kan me even hulp of advies geven, misschien heb ik wel per ongeluk een knopje ingedrukt, de telefoon geeft ook geen signaal sterkte etc aan

Batterij heb ik er al uitgehaald, alsmede de simkaart dit heeft niet geholpen, er staat mobiel netwerk niet beschikbaar, maar het rare is op het internet kan ik wel komen

Wie o wie kan me helpen
icon

Beste antwoord door Chicka 22 december 2016, 19:16

Ik krijg nu ineens smsjes voor de voicemail van mijn mobiel, ik heb nooit geen voicemail gehad en wil dit nu ook niet, aangezien ik niet weet welke ik precies moet aanklikken even jullie raad weer gevraagd 🆒

1 is voicemail bij geen gehoor, dat word hem niet voor mij
2 is altijd direct doorschakelen
3 is uitgebreide doorschakel opties, dat word hem ook niet
4 is nooit doorschakelen

Door de reuma en ms en m,n slechte zicht, ben ik helaas niet zo snel om binnen een aantal maal als de telefoon over gaat hem dan op tijd aan te nemen, dus nee liever geen voicemail voor mij

Welke moet ik nu hebben om geen voicemailberichten meer te krijgen nummer 2 of 4 ?

Ennnnnnnnnnnnnnnn wederom dank voor jullie hulpppppppp 🙂
Bekijk reactie

37 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik heb bij de buurvrouw m,n simkaart getest op haar simlock vrije telefoon, ook op haar telefoon komt plaats simkaart geen netwerk beschikbaar

Zou ik alsjeblieft een andere simkaart toegestuurd kunnen krijgen, hier in de omgeving zit geen Telfort winkel

Voor nu ga ik maar even een prepaid kaart halen, ik moet kunnen bellen op de scootmobiel als ik met pech kom te staan, daarbij komt dit zeer vervelend uit omdat ik een hoop mobiele telefoontjes verwacht deze week, maar daar kunnen jullie niets aan doen🆒

Bij voorbaat dank 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Als je inlogt op je mijn mobiel kun je daar een nieuwe simkaart aanvragen, gaat wel een paar dagen overheen natuurlijk voordat hij bij je in de brievenbus ligt.

Je kunt ook nog proberen om de chip van je simkaart met een stukje gum voorzichtig schoon te maken
Reputatie 3
Badge
Okeeeeeeeeeeeee thanx Jimny voor de tip, met gum lukte het niet ik heb nu een nieuwe aangevraagd, nu hopen dat dit opoetje het goed heeft gedaan 🆒

Ik hoop dat de moderators er nog even naar willen kijken of ik het wel goed heb gedaan 🆒

Er zal zeker een paar dagen overheen gaan, er is ook veel kerstpost :8

Laten we hopen dat ik het goed heb gedaan met aanvragen, ik zat net op de scootmobiel dat was wel eng zo rijden en wetende dat je niet kunt bellen als m,n scootmobiel het ineens begeeft, en dat gebeurd nog wel eens :(

Jimny dank voor je hulp 🙂
Reputatie 3
Badge
Ojee ik heb een NFC simkaart besteld, ik weet niet of die in m,n toestel kan, een Samsung Galaxy S3
:?
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan en webcare is na het weekend weer aanwezig, ik ga er vanuit dat de aanvraag voor een nieuwe simkaart gelukt is, alvast fijne kerstdagen
Reputatie 3
Badge
Dank je Jimny, ik hoop dat de moderators er morgen nog even naar willen kijken, ik kon maar 1 simkaart aanklikken, en dat was de NFC, maar is die geschikt voor m,n toestel, oeps

Jij ook fijne dagen kanjer 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Weet niet of deze simkaart in jou toestel past dacht dat de samsung s3 een microsim kaartje nodig heeft, wacht maar even tot morgen als webcare je topic oppakt
Reputatie 3
Badge
Ja Jimny dat klopt, ik hoop dat de moderators het morgen snel lezen, anders krijg ik straks een verkeerde simkaart, en alleen deze stond er om aan te klikken, we wachten het af 🆒

Zat er maar een Telfort winkel hier in de buurt dan was ik daar heen gegaan, maarjaaaaaaaaaaaa, ik woon in Maassluis en de winkel die zit in Rotterdam, en dat red mijn scootmobiel niet :8
Reputatie 8
Badge +19
Maak je geen zorgen Chicka, je krijgt de juiste SIM-kaart.
Alle kaarten van Telfort worden geleverd met een NFC-chip erin zodat je, als je dat zou willen, kan betalen door je telefoon tegen het pinapparaat te houden.
Ook over het juiste formaat geen zorgen, je krijgt een '3-in-1' SIM-kaart waarbij je zelf het gewenste formaat eruit kan drukken.
Reputatie 3
Badge
Enterprise dankkkkkkkkkkkkkkkkkkk voor je reactie

Wat een geruststelling dat het dan toch de goede simkaart gaat worden :)

Thanxxxxxxxxxxxxxxxxxx voor ook jouw hulp en je geruststellende woorden :)

Nu wachten op het postbode vrouwtje met de rode kerstmuts op die hier de post brengt 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Chicka, ik zie dat de simkaart succesvol is besteld. Het is nu even wachten op de koerier. Laat je weten wanneer je de nieuwe simkaart hebt ontvangen? 🙂
Reputatie 3
Badge
Hallo Stephen

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 🙂 doe ik :)

Mooie koeriers nu hoor, ze lopen nu allemaal met een rode punt muts :)

Dank dat je het even voor me hebt nagekeken 🙂
Reputatie 3
Badge
Stephennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, ja Chicka zeg het eens :D

Ik heb m,n nieuwe simkaart nu AL binnen :)

Nu nog even iemand vinden die me wil helpen hem te activeren etc :$

Dikke pluim voor de snelle service, zondagavond aangevraagd, en dinsdag binnen, ondanks dat het nu extra druk is door de kerstpost 🆒

Dank dank dank je wel, ook Jimny en Enterprise, ook dank voor jullie hulp 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Chicka, bedankt voor het melden. Ik heb zojuist je simkaart geactiveerd. Kun je er nu gebruik van maken?
Reputatie 3
Badge
Oh oh HELLUP haha, ojee Stephen staan mijn contacten er nu nog wel in

Ik ga nu de nieuwe simkaart erin doen, tot zo, ben bangggggggggggggg :8
Reputatie 8
Badge +19
Als de contacten in het telefoongeheugen staan zijn ze direct beschikbaar, als ze op de oude SIM-kaart staan niet.
Je zal dan de oude SIM-kaart terug moeten zetten en eerst de contacten naar de telefoon moeten kopiëren.
Daarna stop je de nieuwe SIM-kaart weer in je telefoon.
Reputatie 3
Badge
Nou de nieuwe simkaart zit erin, ik heb wel verbinding met wifi, de contacten staan er ook nog in, maar dat rare verkeersbord staat er nog steeds in

Zou het aan m,n telefoon liggen dan 🆒

Er staat nog steeds geen netwerk, plaats simkaart, batterij er alweer uitgehaald en weer opnieuw opgestart

Ik ga maar proberen iemand te vinden die even met me naar een Telfort winkel wil rijden, dichtstbijzijnde is volgens mij vanuit Maassluis- Rotterdam

Stephen en Enterprise bedankt weer voor jullie hulp 🙂
Heb je de simkaart geactiveerd?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/instellingen.htm#/instellingen/simkaart
Reputatie 8
Badge +16
Zou vliegtuigmode niet toevallig ingeschakeld staan.....?
Reputatie 8
Badge +19
En heb je zelf al het KPN-netwerk gezocht via de instellingen..?
Reputatie 3
Badge
Friesian dat heeft Stephen voor me gedaan

Tuut Tuut die staat ook niet aan

Enterprise als ik die instelling bij netwerk zoeken aanklik staat er plaats simkaart
Friesian dat heeft Stephen voor me gedaan

Aaaaaargh, had ik niet gezien door de schermgrootte, my bad. 😃
Reputatie 3
Badge
Geeft niet thanx voor je hulp en het meedenken 🙂
Ik vraag het toch ff voor de zekerheid. Je hebt toch niet per ongeluk de allerkleinste, nano, uitgedrukt?
Simkaart op de juiste manier in de simkaart lezer?
Reputatie 3
Badge
Haha ik ben eerst even goed gaan zitten voordat ik dat ging nakijken, ik schrok me rot haha 🆒

Ik heb het direct nagekeken en alle 2 de simkaarten op elkaar gehouden, ze zijn even groot, alleen bij de nieuwe zit een blauwe rand die bij de oude niet zat, maar volgens mij moet dat geen probleem geven, en ja de kaart zit er ook goed in, tis wat he

Voor nu ben ik alle foto,s aan het opslaan van m,n overleden hondje die op m,n telefoon staan, m,n lieverd die bij m,n profielfoto staat, zodat die veilig zijn, ik zou me geen raad weten als ik die ook straks kwijt ben

Maarrrrrrrrrrrrrrrr mij kennende zou het met m,n super slechte zicht zomaar gekund hebben, dus dank je wederom voor de tip en hulp 🙂

Reageer