beantwoord

Nfc zonder nfc telefoon

• 1 februari 2020
  • 2 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Ik heb even op het internet zitten zoeken voor een nfc chipkaart zodat ik contactloos kan betalen met Rabobank. Ik heb namelijk een telefoon die zelf geen nfc heeft. Ik heb al een abonnement voor 4g bij simpel. Daar zit geen nfc op. Ik zag dat je ook hier bij telfort nfc simkaarten kan kopen, maar ik ben niet erg geïnstreseert in een “extra” abonnement. Ik heb dual sim dus er kan nog een kaart bij. Mijn vraag is dus of ik hier bij telfort of ergens anders een simkaart kan kopen zodat ik nfc kan betalen. Zonder dat daar een abonnement aan zit.

ps. Ik heb een Huawei p smart+ 2018

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Alvast bedankt,

Julian Boverhof

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 februari 2020, 09:33

Hoi @JulianBov, welkom bij ons op het forum. Een losse NFC kaart is inderdaad niet mogelijk zoals Jan al noemt, een sim-kaart is altijd verbonden aan een aansluiting (abonnement of prepaid). Sinds 26 januari bestaan er ook geen Telfort mobiele aansluitingen meer, alles is toen overgezet naar KPN

Je hebt al een abonnement bij Simpel zeg je, de meest logische stap lijkt me om aan hen te vragen of de huidige sim-kaart vervangen kan worden door een nieuwer model. Wij (of KPN) kunnen hierin niets voor je betekenen.

Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @JulianBov , op de 1e plaats hoort bij een SIM-kaart altijd een abonnement of een prepaid.

Verder werkt contactloos betalen alleen met een toestel die ingebouwde NFC heeft.

Een SIM-kaart met NFC in een toestel zonder NFC gaat niet werken.

Ter verduidelijking:

Ben zelf klant bij SNS, heb KPN-simkaart met NFC, heb mobiel zonder NFC, kan de mobiel betalen functie niet gebruiken i.v.m.ontbreken NFC in het toestel zelf.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JulianBov, welkom bij ons op het forum. Een losse NFC kaart is inderdaad niet mogelijk zoals Jan al noemt, een sim-kaart is altijd verbonden aan een aansluiting (abonnement of prepaid). Sinds 26 januari bestaan er ook geen Telfort mobiele aansluitingen meer, alles is toen overgezet naar KPN

Je hebt al een abonnement bij Simpel zeg je, de meest logische stap lijkt me om aan hen te vragen of de huidige sim-kaart vervangen kan worden door een nieuwer model. Wij (of KPN) kunnen hierin niets voor je betekenen.

Reageer