beantwoord

NFC van simkaart verstoort gebruik NFC van toestel

• 5 juli 2019
  • 2 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik gebruik sinds kort weer de online bankieren app van ING om ook contactloos te betalen.
Mijn Samsung J6 heeft ook een eigen NFC chip.

Nu werkt het contactloos betalen soms wel en soms niet. Waardoor ik vaak toch terug grijp op mijn betaalpas omdat dat sneller en handiger werkt. En dat was nou juist niet de bedoeling.

Ik heb het vermoeden dat de app standaard de NFC chip van het toestel gebruikt maar de betaal automaat de ene keer contact maakt met de NFC chip van mijn samsung en de andere keer met de NFC op de simkaart.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips over ??? Dank Max
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 juli 2019, 20:51

Ik heb nog geen reactie weer van je ontvangen. Heb je inmiddels via een andere weg de oplossing gevonden?
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @maxbl, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Nu lees ik dat je graag contactloos met jouw toestel wil betalen. Dit lukt echter niet. NFC lijkt roet in het eten te gooien omdat de ene keer het toestel gebruikt wordt en de andere keer de simkaaart. Zou logisch kunnen zijn.

Kun je NFC op het toestel uitzetten? Want dat zou dan een leuke eerste test kunnen zijn om te kijken hoe het dan gaat.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen reactie weer van je ontvangen. Heb je inmiddels via een andere weg de oplossing gevonden?

Reageer