beantwoord

NFC aan/uit zetten

• 5 februari 2020
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Vanwege problemen met mijn nieuwe telefoon, heb ik mijn oude nokia 5 uit de kast gehaald.

Bij het instellen heb ik ook een update gekregen naar android 9.

Echter mis ik nu onder de instellingen de optie om NFC in of uit te schakelen. Welke voorheen nog wel werkte (Juli 2019)

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door JanD 5 februari 2020, 15:40

Hallo @Hank Megens , dan kun je het beste even de handleiding van de Nokia raadplegen en een Android-site aangaande de wijzigingen naar Android 9.

Als jouw toestel hardwarematig NFC ondersteunde, zit dat er nog steeds in, misschien onder een andere plek in het instellingen menu.

NFC is een communicatie-techniek, ik zou dan zoeken onder mobiele, bluetooth, wifi instellingen etc.

Succes.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Hank Megens , dan kun je het beste even de handleiding van de Nokia raadplegen en een Android-site aangaande de wijzigingen naar Android 9.

Als jouw toestel hardwarematig NFC ondersteunde, zit dat er nog steeds in, misschien onder een andere plek in het instellingen menu.

NFC is een communicatie-techniek, ik zou dan zoeken onder mobiele, bluetooth, wifi instellingen etc.

Succes.

Reputatie 1

De handleiding van de nokia 5 is niet aangepast voor android 9 en geeft dus een heel ander scherm weer in de beschrijving dan ik nu op het scherm van mijn telefoon zie.

Tijdens het verder zoeken heb ik vanwege een fitbit update mijn toestel opnieuw moeten starten.

en wat schetst mijn verbazing (terwijl ik met dit bericht bezig ben). onder verbonden apparaten is ineens de knop om NFC aan danwel uit te zitten ineens weer aanwezig.

rara. Maar opgelost

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Hank Megens, welkom hier. 

Top dat het al is opgelost om wonderbaarlijke reden. Heel fijn. 

Mocht er nog weer iets zijn. Horen we natuurlijk graag weer van je. Al wil ik je dan wel aanraden om met mobiele vragen dit aan KPN te vragen aangezien alle Mobiele abonnementen nu via KPN lopen. 

Reageer