beantwoord

Netwerk valt weg tijdens bellen

• 13 november 2019
  • 7 reacties
  • 364 keer bekeken

Hallo, 

Sinds een maand valt regelmatig het netwerk weg als ik aan het bellen ben met mijn iPhone X. Dit is zeer storend met name als ik cliënten en klanten aan het bellen ben. Ik heb alle stappen doorlopen die op de website worden aangegeven van Telfort maar helaas heeft dit niets geholpen. 

Ik heb twee mobiele telefoons met beide een telfort abonnement. Bij beide is het bereik slecht.

Beide geven maar twee van de vier streepjes bereik aan. 

Wat kan ik nog meer doen om het bereik te verbeteren? 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 november 2019, 15:37

Inmiddels moet ook 13.2.3 er zijn. Die heb ik al op mijn telefoon staan. Heb je de mogelijkheid om die te installeren? Die zou het echt op moeten lossen. Het probleem zit in de firmware van Apple namelijk. Ik had je graag een andere oplossing aangeboden, maar die heb ik niet. Met het netwerk of dergelijke is niets aan de hand. Vervelend is het in ieder geval zeker. Ik hoop dan ook echt dat de reset en update voor de oplossing zorgen. 

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @C_M_J, welkom hier. 

Je geeft aan dat je problemen met het bereik hebt. Zijn het beide iPhones? Want de wegvallende gesprekken waren bekend bij Apple. Dit kwam door een fout in de software. Afgelopen week heeft Apple een nieuwe firmware uitgebracht. Uit mijn hoofd is dat versie 13.2.2. Die lost het probleem op. Ik ben benieuwd. Want het bereik op jouw adres is gewoon goed. Het toestel regelmatig uit en weer aanzetten is altijd goed. Zo maakt deze weer een compleet nieuwe verbinding namelijk. 

Reputatie 8
Badge +12

Is het gelukt om de telefoon up te daten? Is het probleem daarmee opgelost?

Goedenavond Bart, 

na de update van mijn telefoon naar 13.2.2 dacht ik dat het probleem was opgelost. Helaas is dit niet het geval bleek vandaag. Tijdens een telefonisch contact van 20 min met een klant vandaag viel de verbinding twee keer weg. 

Ik heb nu een harde reset uitgevoerd. Of dit de oplossing is, weet ik nog niet. 

Het is een vervelend probleem aangezien ik heel veel zakelijk bel. 

Goedemiddag Bart, 

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de iphone regelmatig opnieuw opgestart. Inmiddels heb ik er IOS 13.1.3 opstaan maar het probleem blijft bestaan. Ook het netwerk blijft bij beide iphones op twee van de vier staan. 
met de andere iphone wordt nauwelijks gebeld. 

Kan het ook aan het toestel liggen? 

Kunnen apparaten in huis het wegvallen van de verbinding veroorzaken? 

Reputatie 8
Badge +12

13.1.3 is niet de laatste versie. Dat is 13.2.2. Die moet te downloaden en installeren zijn. Ik verwacht dat die het probleem gaat oplossen. Het zit dus in het toestel, maar niet in de verbinding. 

Dit probleem speelde namelijk wereldwijd. Want volgens mij komt jouw probleem precies overheen met het verhaal in dit topic

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Ik ga er vanuit dat het met de nieuwe update is opgelost. Zo niet? Dan hoor ik uiteraard graag weer van je zodat we verder kunnen zoeken. 

Reputatie 8
Badge +12

Inmiddels moet ook 13.2.3 er zijn. Die heb ik al op mijn telefoon staan. Heb je de mogelijkheid om die te installeren? Die zou het echt op moeten lossen. Het probleem zit in de firmware van Apple namelijk. Ik had je graag een andere oplossing aangeboden, maar die heb ik niet. Met het netwerk of dergelijke is niets aan de hand. Vervelend is het in ieder geval zeker. Ik hoop dan ook echt dat de reset en update voor de oplossing zorgen. 

Reageer