beantwoord

Netwerk niet beschikbaar

  • 27 januari 2019
  • 7 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo. Sinds dit weekend is het bereik van Telfort ineens weg bij mij binnenshuis. Buiten is het bereik ook slechter. Geen 4G meer en maximaal 1 streepje. Voorheen geen problemen en volledig bereik binnen ook 4G. Is er iets veranderd aan de dekking?
icon

Beste antwoord door ke614685 31 januari 2019, 11:43

Gisteren ben ik gebeld dat het probleem is verholpen. Wat ook het geval is. Mijn bereik is weer zoals het was. Bedankt voor de hulp!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Je zou eens kunnen kijken op de storingspagina. Vul je postcode en huisnummer in. Geen storing? Kijk dan eens op dezelfde pagina bij mobiel. Daar staan ook enkele tips die je kan uitproberen.
Hallo. Bedankt voor uw hulp. De genoemde stappen heb ik helaas allemaal al geprobeerd zonder resultaat. Ik vermoed dat er een zendmast is uitgezet ofzo. Want op mijn werk heb ik gewoon perfect bereik.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @ke614685, welkom op het Telfort forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Het uitzetten van een mast gebeurt niet zomaar zonder aankondiging, dus ik vermoed dat dat niet het geval is. Als je thuis bent, maakt het dan nog verschil of je jouw telefoon op 2G, 3G of 4G instelt? Ik zie namelijk dat 2G en 4G binnenshuis geen optimaal bereik hebben op jouw adres, doordat je vrij ver van de zendmasten zit. Buitenshuis zouden die wel beter moeten zijn. Zou je jouw telefoon eens op 3G kunnen zetten en kijken hoe het dan gaat?
Hallo Jasper.

Ik heb gisteren ook telefonisch contact gehad met de klantenservice. Mij is verteld dat er een probleem is met 1 van de masten die bij onze postcode de dekking verzorgd. Daar wordt blijkbaar aan gewerkt om dit op te lossen. Ik begrijp je reactie voor eventuele oplossingsrichtingen. Ik heb alle verschillende versie van G geprobeerd, maar zelfs telefoon bereik heb ik nauwelijks. Dit weekend heb ik ook een rondje gelopen buiten en 95% van de tijd had ik 'Geen service'. Ik heb de dekkingskaart inderdaad ook geraadpleegd. Daarop zie ik inderdaad dat de dekking voor 4G binnenshuis er niet is (hoewel ik dat voor het weekend gewoon vol bereik had), dus dat deed mij vermoeden of er wellicht iets is veranderd in de dekking. Dat zou namelijk wel iets verklaren (maar niet de dekking voor bellen, want die zou volgens de dekkingskaart prima moeten zijn). Dus vandaar mijn vraag of de dekking is aangepast. Volgens de klantenservice is dat niet het geval en zou het zo snel mogelijk opgelost moeten zijn. Ik wacht dat nu af.
Reputatie 8
Badge +10
Dat verklaart het inderdaad, het probleem met een van de masten was voor mij niet zichtbaar. Nu zie ik het er inderdaad bij staan, de melding is er nu aan toegevoegd. Het ligt daarmee bij de specialisten die het kunnen oplossen, zij zullen daarover ook contact met jou opnemen als zij meer nieuws hebben.
Gisteren ben ik gebeld dat het probleem is verholpen. Wat ook het geval is. Mijn bereik is weer zoals het was. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +10
Dat is fijn, goed om te lezen dat je nu weer goed bereik hebt! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer