beantwoord

Na de ICS update Samsung Galaxy SII , melding roamen

• 29 mei 2012
  • 16 reacties
  • 5865 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
De roaming melding (over het verbreken van de gegevens-verbinding) heb ik hier ook met de XEN-versie.

Alleen krijg ik hem sinds de update alleen nog bij het opstarten... als ik hem dan verwijder, komt hij niet meer terug totdat ik het toestel herstart.
icon

Beste antwoord door roaming 21 juni 2012, 10:55

Vandaag via Kies nieuwe versie 4.0.3. op Samsung Galaxy S2 gedownload.
De hinderlijk R is verdwenen. Op het beheerscherm ( grijze scherm wat je van boven naar beneden trek, weet naam niet ) staat nu:

NL KPN NL Telfort.

Roaming
Bekijk reactie

16 reacties

Badge
@Franzki,

Nadat u de melding verwijdert, ziet u nergens meer een melding van roamen? Begrijp ik het goed?

Laïla
Reputatie 8
Badge +16
Ik was te vroeg met mijn melding... inmiddels zie ik de roaming melding weer vaker terugkomen.

Voor alle duidelijkheid... het gaat over het " waarschuwingsdriehoekje" in verband met de het verbreken van de gegevensverbinding omdat roaming uit staat. Overigens heb ik mobiel internet uit staan en gebruik ik alleen Wifi... dus de melding is een beetje overbodig.

Bij de oorspronkelijke android-versie had ik deze meldingen niet.
Badge
Ik heb het intern doorgezet. Zodra ik meer weet, plaats ik opnieuw een bericht.

Laïla
Badge +4
Ik heb de melding ook wel eens na opnieuw opstarten. Als je dan opnieuw netwerken zoekt en met KPN verbindt, gaat hij vaak weg. Soms begrijpt het toestel blijkbaar niet goed dat KPN = Telfort.
Badge
@all,

Wij gaan dit uitzetten bij Samsung. Hiervoor moet ik weten welke softwareversie op jullie telefoon staat. Wilt u dit voor mij opvragen door middel van *#1234#? Ik heb de 3 waardes nodig die staan na I9100*****. Dus bijvoorbeeld XWLPD XXLPW KPNLP1.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

PS. Ik heb een nieuw topic geopend.

Laïla
Badge +4
Ik heb nu: XWLP7 XXLPS XENLP3

Maar had het probleem ook met de KPN-versie van ICS met de SleepOfDeath erin.
Reputatie 8
Badge +16
Maar had het probleem ook met de KPN-versie van ICS met de SleepOfDeath erin.
Ik had dat ook...

Nu de XEN-versie :XWLPD XXLPW XENLP5 (Build 8 mei)
Badge +4
Met andere woorden: alle ICS-roms lijken het te hebben 😛
Vandaag via Kies nieuwe versie 4.0.3. op Samsung Galaxy S2 gedownload.
De hinderlijk R is verdwenen. Op het beheerscherm ( grijze scherm wat je van boven naar beneden trek, weet naam niet ) staat nu:

NL KPN NL Telfort.

Roaming
Badge
@roaming,

Welkom op het forum! Bedankt voor het delen :)

@erikk en Franzki,

Is het bij jullie ook opgelost?

Laïla
Badge +4
Nee, volgens mij is er helemaal geen nieuwe update, denk dat deze persoon het heeft over een versie die al een tijdje uit is. Bij mij staat ook NL KPN NL Telfort in het beheerscherm, maar bij opnieuw starten denkt hij alsnog vaak dat ik aan het roamen ben. Gelukkig start ik maar om de 4 weken ofzo een keer opnieuw op.
Nog het volgende ter verduidelijking:
1. Op mijn S2 stond al ICS 4.0.3 via OAT omdat update via kies niet werkte
2. Laatste versie Kies 2 van site samsung gehaald 21062012
3. SD kaartje uit S2 gehaald om verbinding met kies mogelijk te maken
4. Gaf aan dat er nieuwe software beschikbaar was
5. Nu nieuwe versie 4.0.3: XXWLP7 – XXLPS – OXXLPH (XEH)
6. (XEH) is toevoeging op kiesscherm mbt softwareversie
7. Automatische provider keus
8. Ook na herstarten geen R meer te bekennen
9. Betreft zoals mij later bleek een grijze import toestel
10. Het woord update is door mij niet genoemd, ik spreek over andere versie
Roaming
Badge +4
XEH, die versie is mij nog niet bekend inderdaad, schijnt voor Hongaarse toestellen bedoeld te zijn! Hopen dat een update met deze fix ook snel voor KPN en unbranded komt dan.
Badge +1
@all,

Wij gaan dit uitzetten bij Samsung. Hiervoor moet ik weten welke softwareversie op jullie telefoon staat. Wilt u dit voor mij opvragen door middel van *#1234#? Ik heb de 3 waardes nodig die staan na I9100*****. Dus bijvoorbeeld XWLPD XXLPW KPNLP1.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

PS. Ik heb een nieuw topic geopend.

Laïla

Ik heb dat waarschuwingsdriehoekje en die R ook, heb een unbranded S2 met deze waardes;
XWLP7
XXLPS
XENLP3

Als dit probleem aan de SIM-kaart ligt, kaartje is 4 á 5 jaar oud, neem ik aan dat ik een nieuwe kan bestellen of is dit inmiddels op een andere manier op te lossen, en dan bedoel ik niet met bijv een app'je.
Badge +4
Als ik opnieuw opstart en er staat een R en een waarschuwingsteken voor Roaming, dan ging ik altijd netwerk opnieuw selecteren en dan kwam het goed.

Waar ik net pas achter kom: als ik gewoon een minuut of 2 wacht, komt het ook goed. De R en het waarschuwingsteken verdwijnen dan vanzelf.
Badge +1
Als ik opnieuw opstart en er staat een R en een waarschuwingsteken voor Roaming, dan ging ik altijd netwerk opnieuw selecteren en dan kwam het goed.

Waar ik net pas achter kom: als ik gewoon een minuut of 2 wacht, komt het ook goed. De R en het waarschuwingsteken verdwijnen dan vanzelf.

Had dat nog niet uitgeprobeert, maar na een paar minuten verdwijnen ze idd vanzelf.
Daarvoor moet wel je data-verbinding aan staan, heb je die uit, dan verdwijnt wel die R maar bljift het driehoekje staan.

Reageer