beantwoord

Mobiel vernield

• 26 maart 2019
  • 11 reacties
  • 380 keer bekeken

Reputatie 1
Op 12 maart naar een Telfortwinkel gegaan om mijn simkaart van de ene naar de andere telefoon over te laten zetten omdat ik dat zelf niet kan. Bij een poging de simkaart te plaatsen heeft de Telfortmedewerker de ingang van de simkaarthouder kapot gemaakt. De contactpunten vlogen eruit. Een duidelijk bewijs van onbekendheid met de desbetreffende telefoon. Toen ik zei dat hij mijn telefoon kapot heeft gemaakt kwam een hork van een manager mij vertellen dat ik dus pech had en dat ze niets voor me wilde doen. Had ik zelf maar de simkaart moeten overzetten.
Vervolgens nog een keer gevraagd naar een oplossing waarop de manager echt onbeschoft gedrag vertoonde, onaanvaardbaar!!
Daar ik vanaf dat moment dus, naast de veroorzaakte schade, niet meer gebruik kon maken van mijn abonnement heb ik, op advies van een medewerker van een KPN winkel, vervolgens de klacht per mail neergelegd bij Telfort waarbij ik gewezen heb op het feit dat alles vastgelegd was op camerabeelden van die winkel.
Hierop kreeg ik de reactie dat ze niet konden beoordelen dat het hun fout was, de betreffende telefoon een waarde nihil zou hebben en dat ze uit coulance € 10,- van mijn volgende factuur zouden halen. Dit alles werd mij medegedeeld via een no reply adres. Ik heb toen via een ander mailadres van Telfort aangegeven dat ik niet akkoord ging met dit voorstel en sindsdien niets meer vernomen van Telfort.
Ik ben met een goed toestel naar die winkel gegaan en met een kapot toestel de zaak moeten verlaten. Ik kan me niet voorstellen dat Telfort op deze manier met hun klanten om wil gaan dus bij dezen, alsnog een oplossing voor de geleden schade gevraagd!!
Voorstel: vergoeding ter hoogte van de marktwaarde betreffend toestel zodat ik een zelfde telefoon tweedehands kan kopen, restitutie abonnementsgeld wat overeenkomt met de daadwerkelijke periode die ik door deze werkwijze van Telfort geen gebruik van mijn simkaart heb kunnen maken en vervolgens ook nog een ruime gift uit de coulanceregeling voor de enorme ellende die ze inmiddels mij bezorgd hebben.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 28 maart 2019, 16:00

Dag @Dingo. Heel begrijpelijk dat je, op zijn zachtst gezegd, baalt van de situatie. Ik snap je punt betreft de waarde van je toestel. Echter, een toestel en een auto zijn niet vergelijkbaar. De wijze waarop de waarde van je toestel wordt berekend staat vast. Daar kan ik niets aan veranderen.

Je hebt al een klacht ingediend en naar aanleiding van die klacht heeft onze klachtenafdeling een vergoeding doorgevoerd van € 10, op basis van de restwaarde van je toestel en het feit dat het niet mogelijk is om vast te stellen of de simkaarthouder inderdaad defect is door het toedoen van de medewerker in de Telfort-winkel.

Ik heb geen andere mogelijkheden dan de klachtenafdeling heeft. Het enige dat ik op dit moment nog voor je kan doen, is een herhaalklacht voor je indienen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Dag @Dingo. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier op het Forum. En mijn welgemeende excuses voor de manier waarop je te woord bent gestaan. Onbeschoft gedrag past niet bij hoe wij met onze klanten omgaan.

Ik wil graag even controleren of ik je verhaal goed heb begrepen. Je hebt op dit moment een Sim Only abonnement bij ons. Je huidige toestel is defect. Dit heb je ter reparatie opgestuurd en je wilde de simkaart in een vervangend toestel plaatsen, maar dit lukte je zelf niet. Je bent daarom naar een Telfort-winkel gegaan en hebt daar een medewerker verzocht dit voor je te doen, waarna het simkaarthoudertje kapot is gegaan. Klopt dit zo?

Je hebt hierover een klacht ingediend en er is contact geweest met de afdeling Klantrelaties. Ik heb daarom direct je gegevens erbij gepakt. Tijdens het wisselen van de simkaart kwam er een klein onderdeel uit de simkaarthouder vallen. Het is voor mijn collega's niet mogelijk om vast te stellen of dit een gevolg was van een bestaand defect of door het toedoen van de medewerker.

Mijn collega van desbetreffende afdeling heeft contact gehad met onze Network Service Support Desk. Je oude toestel is een Motorola G3. De restwaarde van dit toestel is inderdaad nihil. Als je bijvoorbeeld de waarde van een Motorola G4 Black berekent via deze tool van KPN, komt die waarde neer op € 5,-, mits het toestel nog in goede staat is. Voor de Motorola G3 zal de huidige waarde nog lager liggen.

Uit coulance heeft mijn collega alsnog € 10,- vergoed. Ik snap dat dit in jouw ogen wellicht weinig is, maar meer kan ik er simpelweg niet van maken. 😞
Reputatie 1
Hoi Natasja

Dank voor jouw reactie.
Ter verduidelijking, ik heb zelf niet geprobeerd de simkaart van toestel te verwisselen omdat ik niet wist hoe ik deze moest verwijderen uit mijn defecte en reeds ter reparatie opgestuurde mobiel.

Vervolgens heeft een toestel een economische levensduur maar ook een technische levensduur. De technische levensduur is veelal langer dan de economische waardoor er sprake is van een restwaarde/residuwaarde.

Als je nu in de markt kijkt waar de motog3 nu nog voor aangeboden wordt zie je dat dit zeker niet €0,00 is
Zoals in de verzekeringswereld gebruikelijk is dat deze (markt)waarde gehanteerd wordt bij schade aan bijvoorbeeld oudere auto's dan mag ik er toch van uitgaan dat de verzekeringsmaatschappij van Telfort op dezelfde wijze functioneert

Daarnasst ben ik door het handelen van een Telfortmedewerker nu niet in staat om mijn simkaart te gebruiken. Daar wil ik voor gecompenseerd worden naar de werkelijke schade.

Vervolgens wil ik uit uw coulanceregeling ruim gecompenseerd worden voor alle ellende die ik inmiddels ondervonden heb door het beleid en gedrag van Telfort hierin.

Als Telfort bij haar standpunt blijft dat €10,- uit de coulanceregeling volstaat in bovengenoemde kwestie dan moet zij zich schamen.

Dus nogmaals het verzoek om bovenstaande argumenten nogmaals te wegen en te komen tot een passende oplossing voor deze zaak.
Reputatie 1
By the way, in mijn oorspronkelijke klacht heb ik ook vermeld dat de ware toedracht aangaande deze kwestie geverifieerd kan worden middels de camerabeelden uit uw winkel.
Ik mag hopen dat u dit bewijs inmiddels niet verwijderd hebt.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Dingo. Heel begrijpelijk dat je, op zijn zachtst gezegd, baalt van de situatie. Ik snap je punt betreft de waarde van je toestel. Echter, een toestel en een auto zijn niet vergelijkbaar. De wijze waarop de waarde van je toestel wordt berekend staat vast. Daar kan ik niets aan veranderen.

Je hebt al een klacht ingediend en naar aanleiding van die klacht heeft onze klachtenafdeling een vergoeding doorgevoerd van € 10, op basis van de restwaarde van je toestel en het feit dat het niet mogelijk is om vast te stellen of de simkaarthouder inderdaad defect is door het toedoen van de medewerker in de Telfort-winkel.

Ik heb geen andere mogelijkheden dan de klachtenafdeling heeft. Het enige dat ik op dit moment nog voor je kan doen, is een herhaalklacht voor je indienen.
Reputatie 1
Hoi Natasja

Allereerst bedankt voor je inzet!!

Het is bijzonder spijtig maar begrijpelijk dat je niet meer voor mij kunt betekenen dan de klachtenafdeling. Dit neem ik je niet kwalijk.
Prima als je een herhaalklacht gast indienen.
Het verhaal over economische en technische levensduur blijft staan. Dit bepaalt namelijk de restwaarde en is onafhankelijk van een bedrijfsbeleid. Vermeld daar ook maar mijn opmerking bij aangaande de camerabeelden. Hopelijk keert het tij ten goede en neemt Telfort in al haar wijsheid toch nog haar verantwoordelijkheid en gaat dit geen belbusje worden.
Reputatie 8
Badge +9
Geen enkel probleem! Zou je uiteraard graag van een ander bericht hebben voorzien, maar meer kan ik niet voor je doen. Ik heb een herhaalklacht voor je ingediend. De afdeling Klantrelaties neemt binnen enkele werkdagen contact met je op om de klacht verder te bespreken. Laat je het weten als er contact is geweest?
Reputatie 1
Oké, ik houd je op de hoogte.
Fijn weekend !
Reputatie 8
Badge +9
Helemaal goed. Jij ook een fijn weekend toegewenst!
Reputatie 1
Zojuist telefonisch contact gehad met Telfort.
Hun compensatievoorstel heb ik geaccepteerd.

Nogmaals bedankt voor je inzet!!
Reputatie 8
Badge +9
Geen enkel probleem, @Dingo. Ik vind het fijn om te lezen dat je klacht toch nog naar tevredenheid is opgelost. Graag gedaan!

Reageer