beantwoord

melding op Iphone 6 - Geen Simkaart

• 9 december 2014
  • 3 reacties
  • 14689 keer bekeken

Badge
Heb net een Iphone 6 gekocht. Heb via de website van Telfort een simkaart besteld. Nu heb ik telefonisch mijn simkaart laten activeren maar nu herkent de telefoon mijn simkaart niet.

Melding links boven; Geen simkaart.

Bij het instellen van de Iphone de volgende melding; Geen simkaart geïnstalleerd. Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de Iphone te activeren.

Ben nu ook helemaal niet meer telefonisch bereikbaar.
icon

Beste antwoord door svole 10 december 2014, 22:31

Hallo Koffiemok,

bedankt voor je reactie. Op me oude simkaart had ik geen bereik meer, dus de simwissel is uitgevoerd. Bij mijn oude simkaart kreeg ik in mijn oude telefoon (iphone 4) No service te zien waarbij dus de telefoon mijn simkaart wel herkent.

De nieuwe sim heb ik zowel in mijn beide toestellen geplaatst. Beide gaven ze aan dat er geen simkaart aanwezig was.

Iphone 6 verschillende malen opnieuw aan en uit gezet, ook home button tegelijk met aan/uitknop. Geen resultaat.

Volgende dag gebeld met Telfort op mijn werk omdat ik zelf niet kon bellen. Zij hebben een reset gegeven op mijn abonnement maar geen succes. Ik werd doorverwezen naar een telfort winkel of Phonehouse.

Vervolgens heb ik bij een Phonehouse een nieuwe simkaart gekregen en vervolgens werkte alles wel.

Een nieuwe simkaart in een dichte verpakking geeft dus geen garantie dat de simkaart ook daadwerkelijk werkt, maar dat kan gebeuren.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi svole en welkom op het forum. :)

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn. Of je hebt de simkaart te vroeg in toestel geplaatst en toestel aangezet. Of de simkaart is niet goed of niet goed geactiveerd.

Zet je iPhone eens uit en plaats de simkaart opnieuw in het toestel. Vervolgens toestel opnieuw opstarten. Ziet de iPhone de simkaart dan wel?
Ja; Dan ben je te vroeg geweest met aanzetten.
Nee: Controleer dan eens of je nog op de oude simkaart bereikbaar bent.

Laat even weten wat de uitkomst is.
Badge
Hallo Koffiemok,

bedankt voor je reactie. Op me oude simkaart had ik geen bereik meer, dus de simwissel is uitgevoerd. Bij mijn oude simkaart kreeg ik in mijn oude telefoon (iphone 4) No service te zien waarbij dus de telefoon mijn simkaart wel herkent.

De nieuwe sim heb ik zowel in mijn beide toestellen geplaatst. Beide gaven ze aan dat er geen simkaart aanwezig was.

Iphone 6 verschillende malen opnieuw aan en uit gezet, ook home button tegelijk met aan/uitknop. Geen resultaat.

Volgende dag gebeld met Telfort op mijn werk omdat ik zelf niet kon bellen. Zij hebben een reset gegeven op mijn abonnement maar geen succes. Ik werd doorverwezen naar een telfort winkel of Phonehouse.

Vervolgens heb ik bij een Phonehouse een nieuwe simkaart gekregen en vervolgens werkte alles wel.

Een nieuwe simkaart in een dichte verpakking geeft dus geen garantie dat de simkaart ook daadwerkelijk werkt, maar dat kan gebeuren.
Reputatie 8
Badge +15
Goed om te lezen dat het ondertussen is opgelost en dat het werkt.

Simkaarten maken is een massa productie. Dat er een slechte tussen zit is altijd mogelijk. Maar dat heb je met alles wat op grote schaal gemaakt wordt ondanks alle controles.

Veel plezier met de iPhone! 😃