Melding 'Geen service" sinds iOS13 op iPhones

• 24 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 366 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Op verschillende iPhone's (iPhone 8/iPhone 😵,  krijgen we sinds de iOS 13 geen oproepen soms meer binnen. Het lijkt erop dat de simkaart defect is, want na het opnieuw opstarten of vliegtuigmodus in-/uitschakelen werkt het weer.

Inmiddels heb ik meer mensen gesproken met Telfort/KPN SIM-kaart en er zijn meer klachten. Op dit forum lees ik er niks over, wat mij verbaast. Zijn er meer mensen met klachten? (en een oplossing?)

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jwi, welkom op ons forum. Je wilt op je mobiele telefoon natuurlijk bereikbaar zijn, dat je soms geen service hebt is dat niet. Ik heb er op het forum ook nog niet eerder berichten over langs zien komen en ik heb de KPN collega's ook even gevraagd of het hen bekend voorkomt. Voor hen is dit ook het eerste bericht hierover, het kan zijn dat het voor meer mensen speelt, maar dat zij zich nog niet via beide fora hebben gemeld. Ik heb zelf ook een iPhone (7), met iOS 13.1.3 en een KPN abonnement, ik heb dit gelukkig nog niet gemerkt.

Of het aan de SIM-kaart ligt kunnen we vrij makkelijk uitsluiten, als je jouw SIM-kaart in een ander toestel (geen iPhone met iOS 13) plaatst en kijkt hoe het daarmee gaat. Als de situatie er dan nog steeds is, dan gaat het met de SIM mee en kunnen we die vervangen. Als je dan wel altijd bereikbaar bent, ligt het niet aan die kaart en zullen we verder kijken. Ik hoor het graag van je.

Goedemorgen Jasper,

Heb mijn SIM-kaart in een iPhone SE gestopt met iOS 13.1.3 en helaas hetzelfde aan de hand. Zal een nieuwe sim-kaart aanvragen en opnieuw testen.

Gr. JWI

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @jwi, met die test weet ik nog niet zeker of het aan de SIM-kaart ligt. Het was nog steeds een iPhone met iOS 13, waar je het probleem om je eigen toestel ook mee merkte. Is er ook een mogelijkheid om het in een toestel van een ander merk te testen? Dan kunnen we iOS uitsluiten.

Ik heb hetzelfde probleem, vorige week bijna 5x per dag geen bereik. Na vliegtuigmodus aan en uitzetten weer gewoon bereik, lijkt alsof telefoon  na een gesprek offline gaat, maar niet altijd.

heb ios13 en sinds de laatste 2 bèta’s is het probleem ontstaan. Nog geen meldingen van gehad? Ik heb 2 collega’s met exact hetzelfde probleem

Reageer