beantwoord

MB's delen Telfort Compleet

• 15 mei 2019
  • 16 reacties
  • 3941 keer bekeken

Hallo Telfort,
Wij zitten nu bij KPN Hoe kan ik nu mijn MB's delen met andere 06 nummers?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 16 mei 2019, 12:02

Hi @0610000000, dat is een goede vraag, goed dat je 'm hier stelt! Ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn.

Ik kan me voorstellen dat je graag MB's wilt kunnen delen. Er zijn nu al voordelen die je krijgt als je Telfort en KPN abonnementen combineert, dat noemen we Telfort Compleet 🙂 Je kan daar alle voordelen bekijken. Het delen van MB's zit daar op dit moment niet tussen. Ik verwacht wel dat de voordelen nog uitgebreid zullen worden, maar dat is een vermoeden. Zo gauw we hier nieuws over hebben, delen we dit op het forum!
Bekijk reactie

16 reacties

Niet. Tenminste alleen KPN mobiele abonnementen kunnen dit onderling hiervoor moet je KPN compleet klant zijn.

Mb's delen
dan moet ik stoppen met telfort? dan snap ik niet dit verhaal dat telfort en kpn werken samen
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @0610000000,
de integratie Telfort-KPN is begin dit jaar in gang gezet en de geplande voltooiing is in de loop van 2020,
dus nog niet alle (on)mogelijkheden gelden direct voor Telfort-klanten.

*Admin: gebruikersnaam aangepast i.v.m. privacy.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @0610000000, dat is een goede vraag, goed dat je 'm hier stelt! Ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn.

Ik kan me voorstellen dat je graag MB's wilt kunnen delen. Er zijn nu al voordelen die je krijgt als je Telfort en KPN abonnementen combineert, dat noemen we Telfort Compleet 🙂 Je kan daar alle voordelen bekijken. Het delen van MB's zit daar op dit moment niet tussen. Ik verwacht wel dat de voordelen nog uitgebreid zullen worden, maar dat is een vermoeden. Zo gauw we hier nieuws over hebben, delen we dit op het forum!

Wat jammer zeg dat we mb's niet kunnen delen. Dit zou  zomaar een reden kunnen zijn dat klanten na contract zullen overstappen naar een andere provider. Ik ga duimen. 

Reputatie 8
Badge +18

Wat jammer zeg dat we mb's niet kunnen delen. Dit zou  zomaar een reden kunnen zijn dat klanten na contract zullen overstappen naar een andere provider. Ik ga duimen. 

Na de overzetting van Telfort naar KPN behoud je wel de dubbele data en combivoordeel die je Telfort ook had , zou je kiezen om een nieuw Sim only bij de KPN te nemen dan raak je bovenstaande kwijt en weegt dat op tegen data delen bij KPN en de KPN prijzen zijn bovendien wat hoger 

Waarom zou men dan ooit aan Telfort zijn begonnen, daar konden MB nooit gedeelt worden, de prijs is dan ook een stuk lager dan bij KPN.

Als je dan zegt Telfort is nu KPN zou je ook KPN prijzen moeten gaan betalen en dat is ook niet aan de orde voor zolang je het abbo niet veranderd.

Dat klopt doornekamp. Toen had ik het niet nodig om het zo maar te zeggen. Maar ik zou het nu graag willen delen. En als dat niet kan en de prijzen gaan omhoog. Dan ga ik verder kijken. Maar ik snap je reactie. :relaxed:

Fun fact het Mb's meenemen heeft Telfort overgenomen van Hollands Nieuwe die zijn daar rond 2015 mee gestopt. Door het kunnen meenemen van het ongebruikt tegoed is in mijn ogen het delen niet noodzakelijk.

De moelijkheid met het delen is technisch.

Het kan in theorie wel maar uit welk stukje de ongebruikte maanden, de lopende maand, om dit funtioneel te maken dat is lastig.

@Doornekamp33

Uiteraard is jouw reactie logisch en hoe het is. En kijken we naar de benaming TFT 20xx dan is wel duidelijk dat het gewoon Telfort contracten zijn.

En hoe begrijpelijk alles ook is de naam KPN roept associaties op zoals Mb's delen en korting op de abonnements kosten. Vooraf is enkel genoemd dat er niks zou veranderen, het is bij velen niet op gekomen dat er bedoeld werdt dat er letterlijk niks zou veranderen.

Deels mischien onze eigen verkeerde verwachting voor een belangrijk deel ook gebrek in de informatie voorziening. 

En ondanks de eerdere persberichten, zie ik bij het KPN aanbod nog steedscgeen voordelige Telfort waardige abonnementsvormen terug.

Een gebrek aan informatie klopt wel, mijn zus wist gisteren geeneens dat ze niet meer bij Telfort mobiel zat.

Laat staan dat je dan weet, als je er van gehoord hebt, dat er eigenlijk niks veranderd alleen de naam.

Reputatie 8
Badge +8

Een gebrek aan informatie klopt wel, mijn zus wist gisteren geeneens dat ze niet meer bij Telfort mobiel zat.

Laat staan dat je dan weet, als je er van gehoord hebt, dat er eigenlijk niks veranderd alleen de naam.

Hallo @Doornekamp33 , alle (mobiele) klanten van Telfort zijn meerdere malen via nieuwsbrieven en persoonlijke brief of e-mail op de hoogte gebracht van de omzetting per 26 januari 2020.

Dus als jouw zuster geen e-mails van Telfort daarover heeft ontvangen heeft ze of geen e-mailadres in MijnTelfort staan of een niet meer bestaand e-mailadres of geen MijnTelfort-account

Mijns inziens heeft Telfort daarover goed gecommuniceerd.

En nee, ik ben geen medewerker van Telfort , maar ook maar gewoon een mede forumlid die niet gesponsord wordt door Telfort, maar belangeloos veel vrije tijd in het forum steekt om andere forumleden te helpen.

Ik denk dat het mail adres al een tijdje niet meer klopt, ze hadden een oficekpn mail adres en dat is ongeveer een jaar geleden verandeed in een eigen zakelijk mail adres, haar kennende zal ze dat niet aangepast hebben in mijn Telfort.

Brief had ze niet gehad en ook geen SMS daar had ik naar gevraagd

@JanD dat kan je niet serieus menen. Lang niet elke klant heeft het emailtje gekregen met het abonnement zoals ze dat via KPN krijgen verstuurd tussen half december en januari.

Meerdere malen via nieuws brieven ? Laat me niet lachen, dan heb jij meer nieuwsbrieven gekregen dan ik heb gezien. 

Zelfs het welkomst sms bericht is niet bij elke klant aangekomen.

Fouten kunnen daar zal ik niks van zeggen, waar het mij persoonlijk om gaat dat nergens vooraf expliciet is genoemd waar we geen rekening mee moesten houden. Diverse van deze zaken stonden zelfs vooraf niet bij de veelgestelde vragen verstopt dat is allemaal pas op de 26ste en 27ste geplubliceerd. 

Ik ben het absoluut niet met je eens, zonder dit forum zou ik niet weten wat er wel of niet zou gaan gebeuren, alleen wanneer. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Galdor68 ,

Meerdere malen via nieuws brieven ? Laat me niet lachen, dan heb jij meer nieuwsbrieven gekregen dan ik heb gezien. 

Zelfs het welkomst sms bericht is niet bij elke klant aangekomen.

Ik heb het even nagekeken.

Wij hebben in totaal 5 nieuwsbrieven gehad, 1 e-mail voor de vrouw, 1 brief i.p.v. e-mail voor mij en beiden een SMS nà de omzetting.

Bovenstaande correspondentie allemaal inzake de omzetting van thuis/mobiel naar KPN dit jaar.

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb ook goede ervaringen met de berichtgeving hierover omdat ik de zaakjes voor elkaar had d.m.v. het juiste mailadres en via SMS , echter er zijn zat abonnees die dit niet voor elkaar hebben.

Maar om hier nu over te gaan hakketakken en welles nietes in te brengen gaat mij te ver.

Je hebt gelijk @jimny  ik zal het onderbouwen 

Ik heb zeggen en schrijven 1 nieuwsbrief ontvangen rond november deze noemde de overzetting betreffende internet en tv, via een link in dat emailtje kwam ik er achter dat eerst mobiel zou worden omgezet. Ik was dus heel verbaasd dat de overzetting voor mobiel niet in de November nieuwsbrief is gemeld.  We hebben het er op het forum nog over gehad, zelfs JanD was verbaasd 

Een nieuws brief van 11-12 noemde het updaten van de inlog gegevens, niks over de omzetting.

Daarna op 13/12 belangrijk nieuws op 26-1 wordt u omgezet. En de daadwerkelijke omzetting kennis geving. Op zich genoeg maar niet speciek met alle in en outs, ik had in dat berichtje van december, ook verwacht te lezen, letop na deze migratie kunt u geen gebruiken maken van de volgende KPN diensten. Op geen enkele werdt dat genoemd. Dat is allemaal pas rond de 26e veranderd en aangevuld.

Er was dus wel berichtgeving  maar niet volledig en dat is jammer, dat had zoveel vragen kunnen voorkomen.

Reageer