beantwoord

Mail instellen HTC one x +

• 25 januari 2013
  • 8 reacties
  • 3311 keer bekeken

Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn telfort mail accound op mijn HTC one x plus.
Ik krijg steeds de fout melding: Waarschuwing. Verificatie mislukt. Controleer gebruikersnaam en of wachtwoord.
Ik weet zeker dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed heb ingevuld.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
icon

Beste antwoord door pvdlast 27 januari 2013, 22:29

Probleem opgelost. Ik heb mijn wachtwoorden van zowel mijn webmail als mijn Telfort veranderd waardoor alles werkt nu.
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
Tip/suggesties:
1: kijk na of de verbinding goed is via www.telfort.nl/instellen
2: daar staan ook tips voor het instellen van de email
3: Inkomende- en uitgaande poort moet juist ingesteld zijn, verificatie vereist dient uit te staan.
3: werkt inloggen op de webmail via de computer wel op basis van die gebruikersnaam + wachtwoord. Zoja, dan ligt het aan het feit dat het toestel niet goed ingesteld is (zie 1+2), zo nee, dan doe je toch iets fout, en raadt ik je aan evt. de klantenservice te contacteren.
Hoi matrijs
Bedankt voor je reactie. Maar geen van je opties heeft gewerkt.
Optie 1 had ik zelf ook al bekeken heen zelfs met de klantenservice gebeld hierover.
Optie 2 komt nog niet aanbod want ik moet eerst die foutmelding verholpen hebben.
Optie 3 gedaan maar ik kan gewoon inloggen op mijn laptop

Hopelijk heb je nog een idee

Patrick
Badge +2
Als het op de PC wel werkt, is het vaak een kwestie van foute instellingen.
De email kan je het beste handmatig instellen.
De link is dus:
http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/htc/s728e-one-x-plus/e-mail

Hier staat oa:

Benodigde gegevens voor e-mail op uw HTC One X Plus:
POP3-serveradres (om e-mail te kunnen ontvangen)
POP3-gebruikersnaam (meestal uw e-mailadres)
POP3-wachtwoord
SMTP-serveradres, dit is smtp.telfortmail.nl.
SMTP-verificatie (gebruikersnaam en wachtwoord) dient niet gebruikt te worden.
Wanneer u deze gegevens verzameld hebt, klik dan hier voor stapsgewijze instructies hoe e-mail in te stellen op uw mobiele telefoon.

Uit mijn hoofd gezegd:
(en zo te zien als je kijkt via http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mail-en-meer.aspx ):
pop3.telfort.nl (of pop3.telfortmail.nl)
@telfort email
wachtwoord
smtp.telfortmail.nl (probeer tevens smtp.telfort.nl)
SMTP verificatie/aanmelding verplicht uit zetten/vinken.

Deze gegevens zijn ook terug te vinden op 1 van de oorspronkelijke brieven.

Voor het handmatig instellen wordt er oa naar de serverpoort gevraagd: die is volgens mij 25 of 587 (hoor het graag). Deze zouden ook in die brieven dienen te staan. Kom je bijv wel door de 'inkomende email', maar niet de uitgaande, dan is dus bijv. het uitgaande poort nummer onjuist.

Hoor graag of deze tips helpen.
Matthijs

Ik heb bij inkomende mail de serverpoort op 587 of 25 gezet daar krijg ik de volgende foutmelding

Waarschuwing
kan geen verbinding krijgen met de mailserver om de accountinformatie te controleren. De server reageert niet.

Ik weet echt niet wat ik fout doe maar de instelhulp die je me gaf had ik ook al geprobeerd.

Patrick
Badge +2
Matthijs

Ik heb bij inkomende mail de serverpoort op 587 of 25 gezet daar krijg ik de volgende foutmelding

Waarschuwing
kan geen verbinding krijgen met de mailserver om de accountinformatie te controleren. De server reageert niet.

Ik weet echt niet wat ik fout doe maar de instelhulp die je me gaf had ik ook al geprobeerd.

Patrick

Waar stond de inkomende mail serverpoort standaard op? 100?

Ik was sowieso abuis; de uitgaande mail serverpoort is 25 of 587.

Wellicht kan de klantenservice je het goede serverpoort nummer vertellen. In de brief met inloggegevens van Telfort, staan daar geen serverpoort nummers?
Standaard stond deze waarde op 110 en in de brief stond niks beschreven
Probleem opgelost. Ik heb mijn wachtwoorden van zowel mijn webmail als mijn Telfort veranderd waardoor alles werkt nu.
Reputatie 3
Badge +1
@pvdlast,

Wat fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost!

Denise

Reageer