beantwoord

Loze belofte qua bezorging bij verlenging met toestel

• 12 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 385 keer bekeken

Bij verlenging van mijn mobiel abonnement (van simonly naar abonnement met toestel)
kreeg ik bij het uitkiezen van het toestel gisteren de melding dat ik hem vandaag in huis zou hebben.
Je raad het al hij is nog niet eens verzonden (althans er is vanmorgen wel een label geprint voor de post-nl track&trace code) waarna ik een melding kreeg dat hij is verzonden maar post-nl heeft het pakketje nog niet eens in ontvangst mogen nemen dus zij kunnen hem onmogelijk vandaag nog bezorgen.
Iets wat bij bestelling al duidelijk was.
Dat noemt men loze beloften! ofwel contract getekend onder valse voorwendselen
Dat ik thuis ben gebleven vandaag is mijn probleem dat is mijn eigen keuze geweest volgens de klantenservice 😞
icon

Beste antwoord door n.steenstra 30 september 2019, 14:51

Zou mooi zijn als je voordat je bestelt weet waar je aan toe bent qua bezorging zoals de wet voorschrijft.
Niet dat er staat voor 21:00 uur besteld de volgende dag in huis en dat nadat je besteld hebt ineens blijkt dat het toestel niet op voorraad is.
Had je dat geweten dan had je niet besteld natuurlijk.
Mensen worden zo aan het lijntje gehouden!
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @n.steenstra, wat leuk dat je jouw abonnement bij ons hebt verlengd. Alleen nu had je jouw toestel eerder verwacht dan dat wij hebben aangegeven. Dat is balen, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik heb even meegekeken en ik zie dat het toestel inmiddels in ontvangst hebt genomen. Dat is fijn. Excuses dat het zo gelopen is.

In ieder geval wil ik je heel veel plezier van jouw nieuwe toestel wensen en mocht je nog weer vragen krijgen, dan zien we je graag weer verschijnen.
Bart je schrijft;“Alleen nu had je jouw toestel eerder verwacht dan dat wij hebben aangegeven. Dat is balen, dat kan ik mij goed voorstellen.”

Terwijl ik schreef;”kreeg ik bij het uitkiezen van het toestel gisteren de melding dat ik hem vandaag in huis zou hebben.
Je raad het al hij is nog niet eens verzonden”

ik had het toestel verwacht zoals jullie hadden aangegeven bij de bestelling, vandaar dat ik thuis was gebleven !
Laat klanten welke zondag voor 21:00 uur bestellen niet denken dat ze hun toestel maandag krijgen maar zeg gewoon eerlijk dat ze hem dinsdag pas krijgen en stuur ze niet maandag een email dat hij dinsdag pas komt. Mail de klant ook pas dat hij is opgestuurd als dat zo is niet al als hij alleen is aangemeld want dan kan hij nog een hele dag bij jullie blijven liggen.
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp wat je bedoelt. Nu zijn er wel mogelijkheden om het toestel op maandag te krijgen, maar niet in alle gevallen. Hiervoor staat ook een uitzondering op de website. Bij jou was het niet het geval en kreeg je hem pas op dinsdag, dat hadden we inderdaad moeten aangeven. want dat was al duidelijk. Excuses.
Als je zaterdag net voor middernacht besteld kun je je toestel wel op maandag krijgen heb ik ondervonden.
Op het forum zie ik meer mensen die hun beklag doen over dat ze tijdens het bestellen te zien krijgen dat hun toestel de volgende dag bezorgd zal worden maar dat het toestel niet eens op voorraad is dus dat je als klant van Telfort gewoon tijdens het bestellen niet weet waar je aan toe bent terwijl dit wel zou moeten!
Ook zijn de toestelprijzen in de verlengshop vaak hoger dan in de KPN-shop.
Als je toestel tijdens je bedenkperiode in prijs verlaagd moet je van Telfort je telefoon terugsturen en dan weer opnieuw bestellen voor de lagere prijs om te kunnen profiteren van de prijsverlaging.Vreemd dit kost hun toch meer geld dacht ik.Dus toestel teruggestuurd.Ben alleen nog bezig om alles terug te draaien.Annuleren van je bestelling is bijna onmogelijk wat een tegenwerking zeg!
Elke medewerker verteld weer iets anders en op de website staat dan weer iets anders.
Ze weigeren bijna om je bestelling te annuleren en zeggen dat je binnen 14 dagen je toestel teruggestuurd moet hebben wat niet zo is want je moet kunnen annuleren en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd voor het terugsturen.
Daarnaast is het gratis terugsturen voor eigen risico. Kost bijna 15€ om dit risico te dekken als je toestel meer dan 500€ waard is. Heb zelf het risico genomen en zag dat het toestel gelukkig is aangekomen.
Ben nu bezig met het oplossen van de foute facturen welke altijd volgen na een annulering dus nog geen nieuwe besteld haha 🙂
Overigens als je een toestel hebt besteld en je wil vervroegd aflossen sturen ze je een iDeal-link maar als je die gebruikt en betaald krijg je wel een bevestiging van je betaling maar ze verwerken je betaling niet automatisch hier moet je ook weer achteraan als je niet wil dat je blijft betalen terwijl je alles al afgelost hebt!
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor het delen van je verhaal. Deze feedback is heel waardevol voor ons en zal ik dan ook meenemen. Soms komt het inderdaad voor dat een toestel niet op voorraad is. Dit voornamelijk bij nieuwe releases. Wij zijn hier ook afhankelijk van de leverancier.

In ieder geval begrijp ik dat je inmiddels bezig bent om de bestelling te annuleren. Dit kan ik niet voor je doen, dit gaat echt via de afdeling opzeggingen. Ook ben je nog bezig met de facturen. Kan ik hier zo verder nog iets in betekenen?
Bedankt voor het delen van je verhaal. Deze feedback is heel waardevol voor ons en zal ik dan ook meenemen. Soms komt het inderdaad voor dat een toestel niet op voorraad is. Dit voornamelijk bij nieuwe releases. Wij zijn hier ook afhankelijk van de leverancier.

In ieder geval begrijp ik dat je inmiddels bezig bent om de bestelling te annuleren. Dit kan ik niet voor je doen, dit gaat echt via de afdeling opzeggingen. Ook ben je nog bezig met de facturen. Kan ik hier zo verder nog iets in betekenen?

@Bart - Telfort

Las in het forum van iemand die al 6 weken wacht!
Had die persoon geweten dat jullie het toestel niet hadden dan had ze ergens besteld waar ze het toestel de volgende dag al in huis had.
Jullie moeten geen mensen aan het lijntje houden en gewoon vooraf eerlijk zijn als jullie niet kunnen leveren.

Heb 1 telefoon geannuleerd en 1 telefoon vervroegd afgelost.
Beide wijzigingen zijn alleen nog niet correct afgehandeld.
Maar ze zijn ermee bezig en jij kan dat vrees ik niet bespoedigen.
https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/toestel-niet-op-voorraad-bij-verlenging-84330
Ook ben je nog bezig met de facturen. Kan ik hier zo verder nog iets in betekenen?

@Bart - Telfort

voor mijn nummer 06 - ****2104 (zie profiel voor volledige gegevens)
In september had ik een factuur moeten krijgen van 13,50€.
In plaats daarvan hebben jullie eerst 461,69€ op mijn rekening gestort en daarna een factuur gemaakt van 480,03€.
Die 480,03€ bestaat uit de terugvordening van de 461,69€ welke ten onrechte op mijn rekening is gestort met daarnaast ten onrechte een bedrag van 4,84€ voor aflossing van het toestel wat retour is gegaan dus waarvoor niets betaald hoeft te worden en de abonnementskosten van 13,50€ wat wel klopt!
Pas als er een credit is gemaakt van 4,84€ betaal ik de onjuiste factuur van 480,03€ !
Succes met de correctie ik wacht het af.

voor mijn nummer 06 - ****6994 (zie profiel voor volledige gegevens)
In oktober hoor ik een factuur te krijgen van 13,50€.
In mijn Telfort staat nu ten onrechte dat het een abonnement met toestel is terwijl het een simonly betreft!
Op 17 september is het toestel al vervroegd afgelost wat mij overigens wel bevestigd is!
Pas als de factuur van oktober klopt betaal ik hem!
Succes met de correctie ik wacht het af.

p.s.
De klantenservice zei dat als ik de onjuiste factuur niet betaal ze me afsluiten haha.
Toen ik zei dat ik dat niet klantvriendelijk vond en dat ik geen bank van lening ben en geen geld ga voorschieten door jullie geklungel hing ze op!
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt wat een afgang zeg!
Reputatie 8
Badge +12
Daar ga ik ook niet van uit. Dan laten we dat op zijn beloop. Dat komt goed.

Wat betreft de facturen. Ik zag dat je daar ook al een topic over had lopen. Alexandra is daar mee bezig. Zij zal er dan ook bij je op terugkomen in dat topic. Dan wil ik het hier in dit topic erbij laten.
@Bart - Telfort
Alexandra heeft voor het afgeloste toestel een verzoek voor me ingediend dus daar zou ik binnen 10 werkdagen een reactie op moeten krijgen.
@Bart - Telfort De onjuiste factuur heb ik haar herhaaldelijk proberen uit te leggen maar ze ziet het niet helaas.
Overigens is ze niet de enigste want heb drie keer opnieuw naar de klantenservice moeten bellen hierover.
De eerste keer werd de hoorn er opgegooid door een medewerkster, de tweede keer wilde een mevrouw afwachten of het probleem vanzelf overging op volgende factuur.
Dacht probeer het nog 1 keer en toen kreeg ik een man die in 1 oogopslag zag dat het niet klopte en het gelijk heeft rechtgetrokken gelukkig!
Het was hem bekend dat het systeem altijd onjuiste facturen aanmaakte na een annulering/wijziging.
Maar zo houden ze ons bezig zei hij en meestal zien klanten het niet of althans bellen er niet over dus het levert nog geld op ook.
Is alleen niet klantvriendelijk maar het gaat tegenwoordig alleen om de knikkers!
Als je zoekt op leverbaar,levertijd of voorraad op het Forum zie je dat het probleem dat klanten die besteld hebben pas zien dat het gekozen toestel niet leverbaar is nadat de bestelling is geplaatst al jaren speelt!
Hiervoor kiest Telfort bewust omdat klanten op deze manier aan het lijntje gehouden kunnen worden.
Als ze immers zien dat Telfort niet kan leveren bestellen ze elders!
Dit is bij wet verboden las ik onderstaand Topic!
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/iphone-11-niet-op-voorraad-wanneer-leverbaar-84346
Reputatie 8
Badge +12
@n.steenstra Dan is het nog even afwachten op het verzoek. Dat komt dan helemaal goed.

Ook fijn dat de foute factuur inmiddels is opgelost door mijn collega.

En het komt inderdaad voor bij de populaire toestellen dat ze soms niet op voorraad zijn. Hiervoor zijn we ook afhankelijk van de leverancier. Niet iets wat we willen uiteraard.
Zou mooi zijn als je voordat je bestelt weet waar je aan toe bent qua bezorging zoals de wet voorschrijft.
Niet dat er staat voor 21:00 uur besteld de volgende dag in huis en dat nadat je besteld hebt ineens blijkt dat het toestel niet op voorraad is.
Had je dat geweten dan had je niet besteld natuurlijk.
Mensen worden zo aan het lijntje gehouden!
Reputatie 8
Badge +12
Ik zal je feedback meenemen. Bedankt daarvoor. Het is natuurlijk niet de bedoeling om je aan het lijntje te houden.
Prima!

Reageer