beantwoord

Lijbrandt instellingen op mobiel samsung galaxy S7edge

• 16 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 496 keer bekeken

Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de instellingen zijn voor mijn mobiel? Ik heb lijbrandt glasvezel en een samsung galaxy S7 edge, ik weet dat het is overgenomen, maar ik kan alleen mail op mijn mobiel ontvangen maar niet verzenden, ik kom er niet uit.
Mvg ruud
icon

Beste antwoord door Targaruud 21 augustus 2016, 19:47

Hoi Leon,

Het is opgelost!
De inkomende server staat op pop3. Telfortglasvezel.nl
Beveiligingtype staat op SSL (alle certificaten accepteren)poort 995

De uitgaande server heb ik op sendmail.vodafone.nl gezet.
Beveiligingstype SSL (alle certificaten accepteren) poort 465
Maar nu komt het belangrijkste, je moet verificatie vereist voor verzenden email aanvinken en dan je gebruikersnaam van vodafone en wachtwoord invullen van VODAFONE ! En niet van telfort (wat ik dus had gedaan)

Nu werkt alles naar behoren.

Ik hoop dat andere mensen hier ook mee geholpen zijn

Groeten Ruud.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen Ruud, welkom op ons forum! Mijn eerste advies is om het mailaccount te verwijderen en die helemaal opnieuw in te stellen met behulp van Telfort toestelhulp.

Laat je hier weten of het gelukt is? 🙂
Goedemorgen leon..dat heb ik nog niet gedaan ik heb mijn gegevens aangepast ik zal dat doen en uiteraard laten weten hier...alvast bedankt
Ik heb dus mijn oude account geheel verwijderd en volgens het schema alles opnieuw ingesteld, wederom kan ik wel ontvangen maar alleen via wifi verzenden, dus niet via mn telefoon internet. Dan geeft hij een server error
Reputatie 5
Badge +1
Hi Ruud! Heb je uitgaande serverpoort 587 gekozen en ook SSL of TLS geselecteerd?

Bij veel mobiele telefoons heb je de keuze uit vier opties als het gaat om SSL of TLS namelijk:
- SSL
- SSL met certificaten
- TLS
- TLS met certificaten

Ik wil je vragen om ze alle vier uit te proberen. Het verschilt per mobiele telefoon welke dat je moet hebben.

Ik hoor graag van je!
Nou leon..ik heb alle instellingen geprobeerd maar niets helpt...moet ik niet iets van Vodafone instellen dan? Omdat het via hun netwerk gaat?

Ik heb ook lijbrandt..heeft het daar mee te maken misschien

Ik ga volgende week op vakantie naar het buitenland dus zou het fijn vinden als ik dan ook zonder WiFi mail kan versturen ☺️
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Ruud! Dat je gebruik maakt van een e-mailadres van Lijbrandt zou niet het probleem moeten zijn.

Ik begrijp nu dus dat het via WiFi geen probleem geeft (Telfort verbinding). En dat het probleem zich beperkt tot het mobiele netwerk van Vodafone? Ik denk dat je dan het beste hiervoor contact op kunt nemen met Vodafone aangezien het via onze verbinding (WiFi) wel goed werkt.

Ik hoop dat je het nog opgelost krijgt voordat je op vakantie gaat! :)

P.S. ik weet niet wanneer het Vodafone abonnement afloopt, maar als je ook je mobiel overzet naar Telfort dan profiteer je van extra kortingen (Telfort Combivoordeel) en kunnen wij je beter ondersteunen met dergelijke problemen! 🙂
Ok bedankt voor je hulp..ik ga het maar even aan Vodafone vragen...als mijn abonnement afloopt dan zal ik inderdaad telfort overwegen....het is wel vreemd met mijn vorige telefoon heb ik nooit problemen gehad dat was Ook een samsung ((s6edge plus)
Reputatie 5
Badge +1
Hi Ruud! Is het mogelijk om je oude telefoon op te starten en te kijken naar welke instellingen daar ingesteld staan? Dan kun je die een op een overnemen.

Ik vraag mij trouwens nog af of je ook een probleem ervaart wanneer je met een niet-Telfort WiFi-verbinding verbonden bent?
Hoi Leon,

Het is opgelost!
De inkomende server staat op pop3. Telfortglasvezel.nl
Beveiligingtype staat op SSL (alle certificaten accepteren)poort 995

De uitgaande server heb ik op sendmail.vodafone.nl gezet.
Beveiligingstype SSL (alle certificaten accepteren) poort 465
Maar nu komt het belangrijkste, je moet verificatie vereist voor verzenden email aanvinken en dan je gebruikersnaam van vodafone en wachtwoord invullen van VODAFONE ! En niet van telfort (wat ik dus had gedaan)

Nu werkt alles naar behoren.

Ik hoop dat andere mensen hier ook mee geholpen zijn

Groeten Ruud.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Ruud, das nog eens goed nieuws! 😃 Fijn dat je het inderdaad nog met ons gedeeld hebt! Mogelijk heb je anderen hier ook mee geholpen. :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂