beantwoord

LG G3 Sim kaart probleem

  • 18 juni 2017
  • 1 reactie
  • 1918 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik ben al een aantal jaren trouwe klant en vorig jaar februari heb ik vervroegd mijn abonnement verlengd en heb ik bij mijn abonnement gekozen voor een LG G3 toestel. In eerste instantie een mooi toestel maar na een paar maanden gebruik blijkt het toestel dramatisch.

Ten eerste is de accuduur echt om te huilen. Met het scherm aan zie je het accupercentage bijna continu naar beneden lopen. Bij 'normaal' gebruik (internet/facebook/whatsapp etc) is het toestel na 2 a 3 uur wel leeg. Ik gebruik mijn telefoon best veel en moet dus bijna 24/7 aan de oplader of powerbank. Na een jaar heb ik er een nieuwe accu in gezet maar dit heeft niet echt veel geholpen.

Maar nu het grootste probleem:
Een maand of 3 geleden gebeurde het dat mijn toestel opeens de simkaart niet meer pakte.
Eerst alleen af en toe en op een gegeven moment helemaal niet meer.
Toestel ingeleverd bij de Telfort winkel en 'm na 2 weken weer terug gekregen, kosteloos gerepareerd onder garantie. Prima service dus ik was blij!

Maar sinds een week begon mijn toestel wederom dezelfde kuren te vertonen en inmiddels is het weer zover dat mijn toestel de simkaart helemaal niet pakt.
Als je even gaat googlen naar 'lg g3 sim card problem' kom je al gauw een hoop topics tegen waarbij mensen hetzelfde probleem hebben met dit toestel.:

https://forum.xda-developers.com/lg-g3/help/sim-card-t2826785
https://forum.xda-developers.com/lg-g3/help/sim-card-t3472164
https://forum.xda-developers.com/verizon-lg-g3/help/lg-g3-sim-card-frequently-readable-t3404106
https://forum.xda-developers.com/lg-g3/help/lg-g3-d850-sim-card-removed-problem-t3387792https://forum.xda-developers.com/tmobile-lg-g3/help/invalid-missing-sim-card-t3211201
https://forums.androidcentral.com/lg-g3/657855-lg-g3-vzw-sim-card-issues-how-can-i-fix-them.html
https://forums.androidcentral.com/lg-g3/579348-new-lg-g3-has-no-service-even-sim-card-inserted.html
https://forums.androidcentral.com/lg-g3/568984-sim-card-not-recognized.html
https://www.youtube.com/watch?v=AHfybgXtPgc
https://www.youtube.com/watch?v=zAWbmU8KxvU
https://www.youtube.com/watch?v=uDccbfy9CUU
https://www.youtube.com/watch?v=63n_I5C0dhQ
https://www.reddit.com/r/LGG3/comments/3l6bod/att_lg_g3_sim_card_issues_sim_card_removed/
https://androidforums.com/threads/lg-g3-stops-recognizing-sim-card.970683/

Ik heb letterlijk alle oplossingen wel geprobeerd die ik ben tegen gekomen maar niks helpt.
We kunnen denk ik wel stellen dat dit een klein 'ontwerpfoutje' is van LG. Het schijnt dat het toestel dusdanig warm wordt dat de contactpunten van de simkaartlezer gewoon los raken.

Ik weet niet of het toestel nog garantie heeft maar eerlijk gezegd baal ik er nogal van dat ik wéér mijn toestel 2 weken kwijt ben, wéér een vervangend toestel ergens vandaan moet halen en wéér alles moet backuppen voordat ik mijn telefoon laat opsturen.

Daarbij heb ik er weinig vertrouwen in dat het toestel na een volgende reparatie wel goed zou werken omdat het gewoon een blijvend en veelvoorkomend probleem is. (lees bovenstaande topics). Ik moet dit toestel nog afbetalen tot augustus 2018 en ik heb absoluut geen zin om elke 2/3 maand weer het zelfde ritueel te moeten herhalen. En ondertussen moet ik gewoon betalen voor een toestel wat gewoonweg niet functioneert en het abonnement waar ik niet eens gebruik van kan maken.

Wat moet ik nu doen?
Ik hoop dat jullie me enigszins tegemoet kunnen komen of een oplossing kunnen bieden.

Mvg,

Jarno de Vries
icon

Beste antwoord door Deborah 20 juni 2017, 13:38

Hoi Jarno, welkom op het forum 🙂. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze situatie enorm frustrerend is! Bij ons is niet bekend dat de LG G3 een simkaart probleem heeft, alleen als ik je verhaal lees dan lijkt het inderdaad op een 'ontwerpfoutje'. Het goede nieuws is dat je nog garantie hebt, omdat je de telefoon vanaf 24 februari 2016 hebt. Je hebt namelijk 2 jaar garantie. De enige optie is helaas om je telefoon opnieuw in de winkel op te laten sturen. Mijn advies is om je verhaal in de winkel te delen en vragen of ze de informatie in het reparatieformulier kunnen vermelden. Als je naar de winkel gaat, kun je dan je bon en het oude reparatie rapport meenemen? Daarnaast is het ook verstandig om een back-up van je telefoon te maken. Heel veel succes!
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jarno, welkom op het forum 🙂. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze situatie enorm frustrerend is! Bij ons is niet bekend dat de LG G3 een simkaart probleem heeft, alleen als ik je verhaal lees dan lijkt het inderdaad op een 'ontwerpfoutje'. Het goede nieuws is dat je nog garantie hebt, omdat je de telefoon vanaf 24 februari 2016 hebt. Je hebt namelijk 2 jaar garantie. De enige optie is helaas om je telefoon opnieuw in de winkel op te laten sturen. Mijn advies is om je verhaal in de winkel te delen en vragen of ze de informatie in het reparatieformulier kunnen vermelden. Als je naar de winkel gaat, kun je dan je bon en het oude reparatie rapport meenemen? Daarnaast is het ook verstandig om een back-up van je telefoon te maken. Heel veel succes!

Reageer